Project koplampen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 18:10 #626239
door V300 register
Project koplampen is gemaakt door V300 register
Vandaag was het weer tijd om eens wat te gaan klussen. Geen grote klussen; nog geen geld/tijd voor, maar wel een klus die ik al een tijdje wilde doen. De koplampen!
Enfin, picca's:
Een koplamp zonder glas, zonder reflector, maar met een mooi laagje zwarte lak
Reflectortje er in, gelukkig bleek ik nog twee op "zolder" te hebben liggen die nog uitstekend waren!
En dan een glazen kapje er overheen:
Subtiel maar zeeeer fijn detail!
Nu nog.....
Nee, dat laat ik later zien, verrassing
Enfin, picca's:
Een koplamp zonder glas, zonder reflector, maar met een mooi laagje zwarte lak
Reflectortje er in, gelukkig bleek ik nog twee op "zolder" te hebben liggen die nog uitstekend waren!
En dan een glazen kapje er overheen:
Subtiel maar zeeeer fijn detail!
Nu nog.....
Nee, dat laat ik later zien, verrassing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-07-2007 18:13 #677401
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Project koplampen
Geef mij eens een goede tip om die veerklemmetjes van de koplamp aftehalen zonder het glas te beschadigen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 18:25 #677402
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project koplampen
schroevendraaier van de zijkant er onder, niet in het midden maar aan de achterkant (plastickant) en dan ook die kant de schroevendraaier naar boven draaien.
En het glas beschadig je misschien toch wel, niet zo'n ramp het zit met meeeeer dan zat klemmetjes vast.
Overigens heb ik wel even het glas flink onder handen genomen met een sopje en een afwasborstel, wat een bende kwam daar vanaf zeg!
Overigens, dit zijn reserve koplampen, mijn originele blijven er op zitten totdat dit project "productierijp" is.
En het glas beschadig je misschien toch wel, niet zo'n ramp het zit met meeeeer dan zat klemmetjes vast.
Overigens heb ik wel even het glas flink onder handen genomen met een sopje en een afwasborstel, wat een bende kwam daar vanaf zeg!
Overigens, dit zijn reserve koplampen, mijn originele blijven er op zitten totdat dit project "productierijp" is.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 18:55 #677404
door V300 register
Mooi! :yeah:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 19:00 #677407
door V300 register
Yupz!
Alleen nu moet ik straks als ik helemaal met ze klaar ben wel de koplampen (laten) afstellen, weet iemand hoe dat moet of waar ik daarvoor terecht kan?
Ik heb immers de hele reflector los gehad, dus dag afstelling...
Alleen nu moet ik straks als ik helemaal met ze klaar ben wel de koplampen (laten) afstellen, weet iemand hoe dat moet of waar ik daarvoor terecht kan?
Ik heb immers de hele reflector los gehad, dus dag afstelling...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 19:57 #677413
door V300 register
Kun je het makkelijkste bij een garage laten doen, die hebben daar een apparaat voor. Ik heb ook ergens op internet gezien hoe de koplampen afgesteld moeten worden, met maten enzo erbij. Maar dan moet je wel zeker weten dat de auto rechtstaat enzo.
Maar ik zou hiervoor toch naar de garage gaan, gewoon om zeker te weten dat je niemand verblindt onderweg.
Maar ik zou hiervoor toch naar de garage gaan, gewoon om zeker te weten dat je niemand verblindt onderweg.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 11:31 #677468
door V300 register
zet hem 2 meter van een witte muur vandaan, zorgen dat het punt waar de horizontale lijn overgaat in schuine lijn recht voor de koplamp staat. dus de hoogte van de horizontale lijn gelijk of lager aan het midden van de koplampen, en het beginpunt van de schuine lijn gelijk of rechts van het midden (in de breedte) van de betreffende koplamp.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 19:23 #677505
door V300 register
Innovam zegt:
Keuringseis 5.2.56, lid 1c en d geeft het volgende weer:
De horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zich bevinden tussen de lijnen op een scherm (muur) die overeenkomen met een daling van de lichtbundel t.o.v. de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m.
Verder mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een verlichtingsscherm (muur) maximaal 20 mm/m links van de geprojecteerde verticale hartlijn van de koplamp op het scherm vallen. Bij de APK is een verlichtingsscherm overigens niet toegestaan.
Wie het na ??n keer lezen snapt mag het zeggen
Nee, niet valsspelen!
Keuringseis 5.2.56, lid 1c en d geeft het volgende weer:
De horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zich bevinden tussen de lijnen op een scherm (muur) die overeenkomen met een daling van de lichtbundel t.o.v. de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m.
Verder mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een verlichtingsscherm (muur) maximaal 20 mm/m links van de geprojecteerde verticale hartlijn van de koplamp op het scherm vallen. Bij de APK is een verlichtingsscherm overigens niet toegestaan.
Wie het na ??n keer lezen snapt mag het zeggen
Nee, niet valsspelen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 19:42 #677508
door V300 register
Perfect begrijpelijk, althans voor ambtelijk taalgebruik dan.
Volgende strikvraag:
-Feit-
Die mooie glimmende reflectortjes, daar heb ik met mijn fikken aangezeten.
-Vraag- Hoe zorg ik het beste dat die dingen over 20 jaar (goed, overdrijvingkje...) er nog zo glimmend uitzien?
Volgende strikvraag:
-Feit-
Die mooie glimmende reflectortjes, daar heb ik met mijn fikken aangezeten.
-Vraag- Hoe zorg ik het beste dat die dingen over 20 jaar (goed, overdrijvingkje...) er nog zo glimmend uitzien?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 21:14 #677519
door V300 register
Met alcohol en een schoon lapje schoonpoetsen A.S.A.P.!!!!
Moderators: Mark Smeets