ZekeringOntsteking
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-03-2004 14:05 #624548
door Thomas de Wit (GAST)
ZekeringOntsteking is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Hallo mensen,
Ik heb een 340 dl (vario) uit 1983. Vanmorgens starte hij meteen, maar toen ik de straat uit reed en stilstond voor de 1e bocht viel de motor uit. Hij starte daarne meteen weer. Even later deed hij ook nog wat moeilijk bij het optrekken, alsof de ontsteking niet mooi gelijk liep. Even later bij een stoplicht viel hij helemaal uit (en ik stond voorin de rij :-( !! ) en kreeg ik hem ook niet meer aan, ook niet met chocke en volgas starten..... Toen belde ik iemand die er veel verstand van had en die vond het probleem al snel. Het was een zekering die blijkbaar niet goed werkte. Na de zekering wat bewogen te hebben en er een beetje over heen gewreven te hebben starte hij wel weer gewoon. Kan dit liggen aan slechte contacten? en is er iemand die me hier wat tips voor kan geven?
Groeten Thomas
Ik heb een 340 dl (vario) uit 1983. Vanmorgens starte hij meteen, maar toen ik de straat uit reed en stilstond voor de 1e bocht viel de motor uit. Hij starte daarne meteen weer. Even later deed hij ook nog wat moeilijk bij het optrekken, alsof de ontsteking niet mooi gelijk liep. Even later bij een stoplicht viel hij helemaal uit (en ik stond voorin de rij :-( !! ) en kreeg ik hem ook niet meer aan, ook niet met chocke en volgas starten..... Toen belde ik iemand die er veel verstand van had en die vond het probleem al snel. Het was een zekering die blijkbaar niet goed werkte. Na de zekering wat bewogen te hebben en er een beetje over heen gewreven te hebben starte hij wel weer gewoon. Kan dit liggen aan slechte contacten? en is er iemand die me hier wat tips voor kan geven?
Groeten Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-03-2004 14:09 #639992
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic ZekeringOntsteking
o ja, ik ben er daarna nog normaal mee terug naar huis gereden en hij starte daar ook nog een aantal keer zonder problemen, maar een tijdje later kreeg ik hem al niet meer aan........
Het is misschien een simpel probleem, maar ik heb niet zo veel verstand van de electriciteit.....
Het is misschien een simpel probleem, maar ik heb niet zo veel verstand van de electriciteit.....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2004 15:57 #639993
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ZekeringOntsteking
als ie het laat afweten, gaat dan wel het licht branden etc/ metertjes e.d. (radio!)
of valt ie helemaal dood?
indien dat laatste zou je kunnen proberen de stekkers onder het dashboardkastje (helemaal rechts in het interieur) eens los te halen en te controleren.
Deze zitten feitelijk aan de andere kant van de zekeringkast ingeplugd, en zijn verbonden met de zekeringen. Soms wil een van de contacten wel eens uitbranden/oxideren.
Je kunt ook kijken naar de genoemde zekeringen, als deze zwaar in de oxide zitten is het niet gek dat het niet meer werkt natuurlijk. indien nodig ontroesten en in de vaseline zetten.
Groetjes Wouter
of valt ie helemaal dood?
indien dat laatste zou je kunnen proberen de stekkers onder het dashboardkastje (helemaal rechts in het interieur) eens los te halen en te controleren.
Deze zitten feitelijk aan de andere kant van de zekeringkast ingeplugd, en zijn verbonden met de zekeringen. Soms wil een van de contacten wel eens uitbranden/oxideren.
Je kunt ook kijken naar de genoemde zekeringen, als deze zwaar in de oxide zitten is het niet gek dat het niet meer werkt natuurlijk. indien nodig ontroesten en in de vaseline zetten.
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-03-2004 16:29 #639994
Hij starte net ineens weer wel. De zekeringen zitten niet onder de oxide, maar toch was het bewegen van zekering nummer 10 (geloof ik) de oorzaak dat hij weer aansprong. Heel vaag allemaal, hij loopt ook niet lekker staionair, hij hapert af en toe en gaat dan weer door...
Groeten Thomas
Groeten Thomas
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-03-2004 13:25 #639995
door V300 register
hoi Thomas,
kijk ook eens of de klemmetjes waar de zekeringen tussen zitten nog wel aandrukken de zekering wil nog wel eens erg los er tussen zitten waardoor het contact wat onbetrouwbaar is.Oplossing zekering er tussen uit en de klemmetjes VOORZICHTIG een beetje naar elkaar toe buigen.
groeten, wim
kijk ook eens of de klemmetjes waar de zekeringen tussen zitten nog wel aandrukken de zekering wil nog wel eens erg los er tussen zitten waardoor het contact wat onbetrouwbaar is.Oplossing zekering er tussen uit en de klemmetjes VOORZICHTIG een beetje naar elkaar toe buigen.
groeten, wim
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-03-2004 21:04 #639996
Bedankt Wim, dat heeft inderdaad wel geholpen ja.
Hij start nu weer zonder moeite.
Hij start nu weer zonder moeite.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-03-2004 21:12 #639997
Hij lijkt staionair nog wat te haperen. En als ik dan ga rijden en gas loslaat valt hij als hij stil komt te staan weer uit. Wat ook gebeurde toen ik hem vrijdag helemaal niet meer aankreeg. Heeft iemand daar een verklaring/oplossig voor?
Groeten Thomas
Groeten Thomas
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2004 19:27 #639998
door V300 register
Hoi Thomas ,klinkt ook wel en beetje als of de electrice sproeier niet helemaal lekker z'n werk doet .
Deze zit op je carburateur aan de kant van je kleppendeksel er loopt een draad naar toe.
Draai deze er eens uit en blaas uhm eens goed schoon,en kijk of het stekkertje wat er aan zit goed contact maakt.
Greetz Bart.
Deze zit op je carburateur aan de kant van je kleppendeksel er loopt een draad naar toe.
Draai deze er eens uit en blaas uhm eens goed schoon,en kijk of het stekkertje wat er aan zit goed contact maakt.
Greetz Bart.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-03-2004 15:52 #639999
Dat zou het goed kunnen zijn, want die zekering die niet goed zat, was o.a. van de stationair sproeier. Ik zal het eens proberen.
Gr Thomas
Gr Thomas
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-03-2004 20:35 #640000
Qua bougies zit er ook troep in, ik ga er gewoon 4 nieuwe bosch inzetten, zou dat ook nog kunnen helpen?
Gr Thomas
Gr Thomas
Moderators: Mark Smeets