Kackelweerstand

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2004 13:39 #639347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kackelweerstand
Klopt Fred, er zijn nu een paar dingen die je kan testen: maak je motorkap even open, en zoek de blowerweerstand op. Ff metalen kapje er af en controleren maar.

Wat je ook kan doen maar dat is een takkewerk is de stekker van de blowermotor af pulken en ff met een draadje direkt vanaf je accu ff testen. Draait de motor--> vrijwel zeker blowerweerstand, is dat het ook niet: suc6 met je kabelboom doorspitten...
Dit is dus eigenlijk wat Fred ook vertelde van die noodreparatie, maar dan alleen ff tijdelijk.

LET OP: draadjes direkt vanaf je accu naar wat voor gebruiker dan ook ALLEEN voor testdoeleinden ongezekerd doen! Als je van plan bent het langer dan zeg 1 minuut aangesloten te houden, zorg dan voor een zekering.

(Bericht gewijzigd door setsunakaede op 24 november 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2004 17:58 #639348 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Kackelweerstand
Hij doet het al weer..... :-S Ik snap er niks van, ik zette hem aan na wat gechecked te hebben en het duurde wel 2 a 3 seconden, maar hij draaide weer op alle 3 de standen. Het scheelt iig een hoop gepriechel.

Dank voor alle hulp.

Gr Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2004 18:01 #639349 door V300 register
vreemdsch, maar goed, zolang als tie het doet lekker laten. Wel ff in de gaten houden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2004 20:46 #639350 door V300 register
Als hij het opeens weer doet, durf ik de weerstand als de schuldige aan te wijzen.
Needless to say: dat het weer werkt zal wel niet lang duren. En met dit weer wil je niet zonder blower 's ochtends wegrijden!

Ik heb hetzelfde gehad en het weerstandje bleek vuil te zijn. Even schoonboenen, beetje bijbuigen en het werkte weer als vanouds.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2004 21:57 #639351 door Thomas de Wit (GAST)
Ik wilde het ook zo snel mogelijk weer in orde hebben, omdat het anders idd niet te doen is met dit weer. ('s ochtends maak ik gelukkig gebruik van de trein) Ik zal maar preventief gaan handelen dan, en het zekere voor het onzekere nemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2004 18:35 #639352 door V300 register
zelfde probleem bij mij!
Ga ook aan de slag ermee..hij doet het nu trouwens weer prima de afgelopen week, maar heb vorig weekend sochtends met de ramen open weg moeten rijden...da`s geen pretje bij 0 graden!
(gelukkig nu wel weer 2 ELECTRISCH BEDIENDE ramen, dat dan weer wel )

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2004 18:44 #639353 door Thomas de Wit (GAST)
haha met je hoofd uit het raam net als Ace Ventura :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2005 21:53 #639354 door V300 register
Heui,

ik had ook hetzelfde probleem. Het bleek dat het bimetaaltje(??) dat voor de veiligheid bij de kachelweerstand zit er vantussen gevallen was, maar het lag er nog wel in. Ik heb gewoon de contactjes tegen elkaar gebogen, druppeltje soldeertin er tussen, en hij draait weer als een trein. Wel een beetje brute oplossing misschien, maar er zitten toch (in totaal) 3 zekeringen tussen, dus ik voel me nog steeds veilig...

@Fred:
bedankt voor je duidelijke klusbeschrijving. Ik dacht er eerst nog over om alleen de buitenste kap er af te halen en het deel tegen het schutbord te laten zitten, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik denk dat die klemmetjes er langs onder op en af doen veel meer werk is als ff het hele ding er af draaien.
Mooie website trouwens.

Leuk hoor, ik had net m'n voorramen helemaal schoongemaakt, alle strepen van het schoonvegen er af. Direct de volgende morgen mn blower kapot, kon ik direct weer gaan vegen en zit weer alles onder de strepen. Maarja, zo blijf je bezig.

Groeten,
Leon

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2005 13:56 #639355 door V300 register
@leaon, Dak je wel voor het compliment en graag gedaan!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC