Help: doorgezakte hoedenplank
- 18380-dummy
- Nieuw lid
Mijn 340 (metallic-rood met pluche beige interieur) heeft een doorgezakte hoedenplank; vooral één van de "vleugels" die aan de zijkant in de "steungleuven" schuiven. Het karton is een beetje gescheurd maar niet volledig. Ik had gehoopt de plank te ondersteunen met een strip metaal of hout, maar geloof niet dat dat veel gaat worden.
Iemand een idee of het karton nog terug te werken is naar de oorspronkelijke stand (met stoom o.i.d.??) of misschien nog een beige hoedenplank over??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Eventueel heb ik wel een grijze hoedenplank over als je wilt.
- Steven340
- Nieuw lid
- 18380-dummy
- Nieuw lid
Dus: andere tips nog steeds welkom, een beige hoedenplank ook!
- V300 register
- Verbannen
Zebo010;249474 schreef : Iemand enig idee of beige planken nog een beetje te vinden zijn??
Als je geluk hebt kom je nog wel eens wat tegen wanneer er een auto gesloopt wordt of zo. Een tip: plaats een ''gezocht''-advertentie in onze advertentierubriek.
Het probleem is dat je helaas zeker niet de enige bent met een doorgezakte hoedenplank. Meestal zijn de punten kapot waar de hoedenplank in de plastic zijpanelen geschoven zit. Dit kan verschillende oorzaken hebben; lomp er in geschoven, iets zwaars opgezet, vocht/lekkage in de auto,... Het karton-achtige geperste spul waar de hoedenplank van gemaakt is is eigenlijk gewoon niet stevig genoeg.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
General Custom;249475 schreef : Meestal zijn de punten kapot waar de hoedenplank in de plastic zijpanelen geschoven zit. Dit kan verschillende oorzaken hebben; lomp er in geschoven, iets zwaars opgezet, vocht/lekkage in de auto,... Het karton-achtige geperste spul waar de hoedenplank van gemaakt is is eigenlijk gewoon niet stevig genoeg.
Klopt helemaal. De mijne heeft 16 jaar stilgestaan, in een verwarmde garage, dus vocht en gewicht lijkt me niet waarschijnlijk, eerder gewoon van slappigheid doorgezakt...
- V300 register
- Verbannen
Zebo010;249476 schreef : Klopt helemaal. De mijne heeft 16 jaar stilgestaan, in een verwarmde garage, dus vocht en gewicht lijkt me niet waarschijnlijk, eerder gewoon van slappigheid doorgezakt...
Waarschijnlijk stiekem toch een beetje vocht. Een auto die lang stilstaat verzamelt ook veel vocht in het interieur wat condenseert tegen de ramen als het warm wordt en weer naar beneden komt als het kouder wordt.
Enkel van slappigheid doorgezakt kan eigenlijk niet, dan zou er anno nu (bijna) geen enkele hoedenplank meer heel zijn tenzij new old stock. Gelukkig is dat ook weer niet het geval.
- 16673-dummy
- Nieuw lid