tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 08:41 #626295
door V300 register
tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige.. is gemaakt door V300 register
tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige cockpit, dus als ik de cockpit een op een omwissel dan is voor de apk mijn km-stand onterecht 60000 verhoogt.
Kan ik de teller (ja het klinkt frauduleus ) terugdraaien zonder het mechanisme te beschadigen, de 1e "een" moet weer nul worden en het 2e getallentje 9.
Mocht iemand weten of dit kan zonder het mechanisme te beschadigen, hoor ik het graag.
Kan ik de teller (ja het klinkt frauduleus ) terugdraaien zonder het mechanisme te beschadigen, de 1e "een" moet weer nul worden en het 2e getallentje 9.
Mocht iemand weten of dit kan zonder het mechanisme te beschadigen, hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-08-2007 09:24 #678552
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
Volgens mij kun je de teller zelf beter omwisselen. Volgens mij kan dat.
Waarom heb je een nieuwe cockpit nodig? Wat is er kapot?
Als het je om de toerenteller te doen is die in de andere zit kun je ook alleen de toerenteller omwisselen.
Waarom heb je een nieuwe cockpit nodig? Wat is er kapot?
Als het je om de toerenteller te doen is die in de andere zit kun je ook alleen de toerenteller omwisselen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 09:32 #678553
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
Ja klopt maar nu heb ik een toerenteller met eco-meter en temp. meter erbij en... geen gaatje in het glas omdat er nooit een klok in heeft gezeten dus als ik enkel die snelheidmeter losschroef en stand aan pas aan reele echte km's en terugschroef en hup, heel die nwe unit in de auto (dat was eigenlijk de gedachte en heb ik deoude cockpit gewoon als reserve zonder er aan te morrelen, backup).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 09:39 #678554
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
Als ik jou was zou ik toch even de km-teller vervangen, dat is echt heel veel makkelijker dan teller terugzetten (wat je overigens daarna nog steeds kan doen, op je gemakje).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 10:50 #678558
door V300 register
Ja das waar ook, gewoon km-teller overplaatsen en goed uitkijken dat ik met vervangen nergens iets van die blauwe folie kapot trek.
Die teller die ik er uit haal draai ik verder niet terug, die hou ik dan als reserve (tegen die tijd is de km-stand ook al weer meer verreden
Thanx, heb ik binnenkort een glt-teller-look
Die teller die ik er uit haal draai ik verder niet terug, die hou ik dan als reserve (tegen die tijd is de km-stand ook al weer meer verreden
Thanx, heb ik binnenkort een glt-teller-look
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 13:41 #678561
door V300 register
haha das veel makkelijker idd.
en die "blauwe folie" das je printplaat dus weer er maar extreem voorzichtig mee.
je hebt de looks heb je ze dan dan ook al aangesloten? m.a.w. een temp sensor gevonden, en de econometer aangesloten?
en die "blauwe folie" das je printplaat dus weer er maar extreem voorzichtig mee.
je hebt de looks heb je ze dan dan ook al aangesloten? m.a.w. een temp sensor gevonden, en de econometer aangesloten?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 14:32 #678565
door V300 register
Als ik niet in mijn schutbord hoef te boren wil ik de economy-meter wel aansluiten (mocht ik rechts voor nog een rubberdop vinden wil ik het wel doen, mooie roestvrije oplossing, zal binnenkort eens neuzen, op zich wel leuk als alles het doet). Bestaan er trouwens ook universele temp-sensors? Of moet ik een oude volvo sens. opsnorren?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 14:50 #678566
door V300 register
je hebt aan de rechterkant van je schutbord, bij je zekeringenkast, een paar kunstof doppen zitten, daar kun je dat slangetje door trekken en de bedrading van die sensor.
boren hoeft dus in principe niet.
maar voor zo'n sensor is het makkelijk om te zoeken naar een 480 op de sloop ofzo, die zijn het zelfde. wouter (antiekeradio) is hier de bron van.
die kun je gewoon bij de neus, middenbovenin de grill, welk onder de bumper zit, eruit drukken, en dan moet je gewoon ff een fatsoenlijke lengte draad meeknippen
boren hoeft dus in principe niet.
maar voor zo'n sensor is het makkelijk om te zoeken naar een 480 op de sloop ofzo, die zijn het zelfde. wouter (antiekeradio) is hier de bron van.
die kun je gewoon bij de neus, middenbovenin de grill, welk onder de bumper zit, eruit drukken, en dan moet je gewoon ff een fatsoenlijke lengte draad meeknippen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-08-2007 15:37 #678571
door V300 register
ow!! dan is alles wel het overwegen waar dom aan te sluiten als ik dat via rubber doppen die er al zijn kan doorverbinden!!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-08-2007 22:40 #678601
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
De aansluiting voor de econometer is een rubberen slangetje die je ergens op je inlaatspruitstuk moet aansluiten. Ook vrij eenvoudig dus.
Moderators: Mark Smeets