(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

360 GLT?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2019 19:28 #981789 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 360 GLT?

François;254335 schreef : Carrosserie: sedan? Zie toch echt een hatchback en de tellerstand heeft het predikaat
"geen oordeel". Bovendien bijna 3000 Euro voor een auto zonder APK?
Een 5 deurs hatchback en een 4 deurs sedan hadden beide geen ledige massa van 1095kg
bij eerste toelating in Nederland in 1984.

Hoeft geen eng verhaal te zijn, soms doet de RDW ook rare dingen.
Zo heb ik een Kadett E gehad, welke als coupé op kenteken werd gezet (nooit geleverd!) en een Audi coupé gehad die als sedan op kenteken werd gezet bij invoeren. Waren 100% eerlijke auto's, maar foutjes bij het invoeren. Konden ze wel veranderen, maar dat kostte me destijds teveel. Beide weer verkocht en niks aan het handje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2019 21:52 #981791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT?
Maar dit is geen ingevoerde auto: datum eerste toelating en datum eerste afgifte NL zijn gelijk.

Wat de redenen ook zijn geweest: dit voertuig is omgekat. Tenzij er een leuke goedkeuring van de RDW aan ten grondslag ligt zou ik er mijn handen niet aan branden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2019 22:07 #981792 door V300 register
Zoals Alex al aangaf hoeft er helemaal niets vreemds met deze auto aan de hand te zijn: het RDW maakt met enige regelmaat een ongelooflijke puinhoop van de eigen data. Werkelijk onvoorstelbaar wat voor een onzin ze soms vast weten te leggen... :crazy2:

Enige manier om het zeker te weten (hoe leuk speculeren vanachter het toetsenbord ook moge zijn) is om zelf te gaan kijken en goed te controleren. In het onwaarschijnlijke geval dat deze auto door een 'professional' omgekat zou zijn, zul je dat als leek toch niet ontdekken...

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2019 23:15 #981795 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 360 GLT?

leonsteyns;254347 schreef : Zoals Alex al aangaf hoeft er helemaal niets vreemds met deze auto aan de hand te zijn: het RDW maakt met enige regelmaat een ongelooflijke puinhoop van de eigen data. Werkelijk onvoorstelbaar wat voor een onzin ze soms vast weten te leggen... :crazy2:

..

Zelfs een keer een DAF 46 gezien met, écht waar, op het kentekenbewijs bouwjaar 1946 staan! Haha! Was waarschijnlijk dus ook APK-vrij, hahahaha...

Bij hotrods is zoiets trouwens lang niet vreemd, vóór een bepaalde datum in het verleden, toen er nog geen type-goedkeuringen waren, mocht je bouwen wat je wilde. Heb al heel wat (te) gekke creaties met geldige papieren voorbij zien komen.
Jammer dat dit nu eigenlijk al onbetaalbaar is geworden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2019 13:44 #981811 door V300 register
Recent een Daf 31 uit 1965 bij de RDW ingevoerd. De weging woog een lager gewicht uit dan in een boekje stond, nl 645 kilo tov het boek 665. Ik merkte op dat het boekgewicht sprak over een Daf 33. Type’s daarvoor stonden er niet in. Mijn opmerking dat er in een Daf 33 wat verstevigingen in zitten plus meer staal omdat de kofferbak en motorkap wat hoger liggen was genoeg om 650 kilo op het kenteken te krijgen :)

Plus de beige-kleur wat op de auto zat bestaat niet meer,mocht kiezen tussen wit of grijs. Heb daarom wit gekozen.

Dus idd er is best veel mogelijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC