twijfel
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;251069 schreef : Het schakelpatroon bij de pook; een CVT heeft enkel P, R, N, D bij de pook staan terwijl de ZF-bak tussen de N en de D ook nog de cijfers 1, 2 en 3 heeft staan.
Waar staat dan de "L" voor, als een CVT alleen maar "P, R, N, D" heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Bij de gewone automaat staat er 3 - 2 - 1 of alleen 2 en 1.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat waren multipoint injectie motoren. Beste motor-bak combinatie.
Ik dacht dat vanaf modeljaar '94 in de 440 en 460 alleen nog de
B18U leverbaar was en die zat altijd aan de CVT.
Dit waren monopoint injectie motoren. Die B18U was 1.794cc
en later 1.783cc. CVT volgens duwband principe. Probleemgevalletje.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;251069 schreef : Het schakelpatroon bij de pook; een CVT heeft enkel P, R, N, D bij de pook staan terwijl de ZF-bak tussen de N en de D ook nog de cijfers 1, 2 en 3 heeft staan.
Dus bij het overzicht van Leon heeft alleen het beige exemplaar een ZF-bak. Is ook meteen 1 van de duurste.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;251070 schreef : Waar staat dan de "L" voor, als een CVT alleen maar "P, R, N, D" heeft?
De L zal voor "Low" o.i.d. staan denk ik, geeft aan dat hij kunstmatig in een lage versnelling wordt gehouden zoals de bergrem bij een 340 doet. Die was ik inderdaad nog vergeten te noemen.
Het ontbreken van de cijfers die het traditionele schakelpatroon van een automaat heeft, geeft in elk geval aan dat het een cvt betreft.
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;251074 schreef : Dus bij het overzicht van Leon heeft alleen het beige exemplaar een ZF-bak. Is ook meteen 1 van de duurste.
Dat zou best eens kunnen, de cvt is destijds veel verkocht. Op marktplaats staat ook nog een rode mkI 2-liter met de ZF-bak, ten minste deze middag nog.
- V300 register
- Verbannen
-
En als het bestaat ook een dakraam wat helemaal open kan (schuifraam?).
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Airco heeft natuurlijk ook ouderdomsproblemen, maar leidingen en condensors zijn na te maken en compressors zijn niet uniek.
Natuurlijk kun je ook de kleine schuifjes van het dakje laten 3d printen in metaal, maar dan moet je wel zelf kunnen tekenen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: zonder oud schuifdak geen kans op een plens water in je nek bij een beetje regenbui. Het is echt een rotgevoel als je auto letterlijk lekt.
Alles gaat eraan. Zonder airco heb je het alleen warm.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Mijn pa heeft in zijn 240 een Hollandia dak laten inbouwen 24 jaar geleden, die werkt ook nog altijd perfect.
Airco's hebben idd onderhoud nodig en de kans is groot dat ze lekken en er iets aan vervanging toe is, maar het is wel heerlijk als het werkt