twijfel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Of de bak moet al eens gereviseerd zijn, ze zijn erg onderhoudsgevoelig.
Heb van deze bakken verder niet zo heel veel verstand, maar kan me voorstellen dat de juiste olie erg belangrijk is en het verversen daarvan.
Je ziet ze daarom ook steeds minder de 400 serie met CVT.
Het rijdt wel een stuk stiller dan een 340 met CVT.
Ik zou zeker eens een proefrit maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder is de 440 Nordic line ook een leuke uitvoering die je vrij veel ziet en vaak leuk in de opties zit.
Het nadeel van de auto uit de advertentie vind ik, zoals ook Steven aangeeft, de cvt. Ze rijden heerlijk, en snel ook, maar die versnellingsbakken zijn echt super slecht van kwaliteit. Dat schijnt de koppeling te zijn. Als je gaat proefrijden is dit te merken aan trillen bij het wegrijden en tot stilstand komen. Let hier goed op want dat is een teken dat vervanging of revisie nabij is.
Je zou kunnen overwegen een 400-serie met cvt te kopen en er een ZF 4-traps automaat uit de 400-serie achter te hangen, die zijn een beetje traag maar onverwoestbaar.
Ik vind het ontzettend leuke auto's, maar wel iets om in gedachten te houden is dat ze minder over-engineered zijn dan de 300-serie. Waar de 340's nog gebouwd zijn om de mensheid te overleven, merk je dat bij een 440 de onderdelen effectief slijten. Denk aan rubberwerk wat vervangen moet worden, plastic dingetjes die spontaan afbreken, roest, elektrische storingen, vocht tussen de voorruit, soms zelfs lak die afbladdert. Er is nog nooit een apk geweest dat bij onze 440 alles in orde was.
Aan de andere kant, je krijgt er een ontzettend fijne, moderne en comfortabele auto voor terug.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als je graag een automaat wilt zou ik voor een ZF gaan. En die worden regelmatig aangeboden, ook met werkende airco. Wel voor minder geld.
Ik zou zeggen: voor 1.500 moet je een hele nette kunnen vinden, met (de goede) automaat en airco.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb zelf ook hele slechte ervaringen met de CVT-bak dus die waarschuwing alleen is al voldoende:)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die bij Serva is degene die uit de kelder van Volvo in Beesd komt (gezakt vanaf negenduizend euro en zal nog wel verder zakken), heb je wel eentje die nog ingereden moet worden!
Ik zou overigens gewoon de 340 goed laten maken... :f
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn 340 wordt overigens zeker gemaakt. Erik heeft er al weer heel wat uurtjes in zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;251068 schreef : Mooie verzameling! Maar hoe zien jullie wat voor soort automaat er in zit?
Het schakelpatroon bij de pook; een CVT heeft enkel P, R, N, D bij de pook staan terwijl de ZF-bak tussen de N en de D ook nog de cijfers 1, 2 en 3 heeft staan.