(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

343 loop/sloop

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 18:03 #792897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 loop/sloop
Mark, kun je daar goed bij met je slijptol en lastoorts? Dan is een 343 dak blijkbaar anders dan een nieuw type. Bij mij zit aan beide kanten dat plaatje wat doorgerot is 2/3cm verzonken in de buitenplaat, waardoor je er niet bij kunt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 18:07 #792898 door V300 register
Ja ik moet wel zeggen dat ik 2 soorten slijptollen heb ik normale en een mini slijptol ja gewoon voor de kleinste schijven die er zijn. Volgens mij is een 343 hetzelfde maar ik ken een 343 niet.

Je moet wel heel erg oppasen dat je behalve dat plaatje niet de rest van de wagen mee wipt. Als we een keer clubdag hebben kan ik het wel laten zien. Anders maak ik er wel een keer foto,s van als ik zin heb zeg ik er eerlijk bij maar dat komt dan nog wel. Alleen jammer dat ik dan alleen het eindresultaat kan laten zien en niet de vorige stappen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 18:10 #792899 door V300 register
Ik zou graag foto's zien inderdaad. Je moet wel een mini-slijptol hebben om daar bij te kunnen volgens mij ;) Ik hoor het misschien nog wel eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 18:14 #792900 door V300 register
Ik maak er wel een keer een topic van. Maar ik wil hierbij niet gaan beweren dat mij manier de beste manier was. Simpel gezegd heb ik dit gedaan, dat plaatje er acheruit gewipt (waar die schroeven inzitten) dan heb je simpelgezegd gewoon een gat zitten. Over dat gat heb ik een 3 mm dik aluminum plaatje gezet groter dan het geen er al inzat. Je hebt dan ook grotere schroeven nodig. Het gevollig laat zich dan al raden, je bent een eeuwigheid bezig met het afstellen van de klep voordat die goed in het slot valt... Dan moet je hem goed aandraaien met de schroeven en blijft die wel zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 18:28 #792901 door V300 register
Als ik hier goed lees dan zo het plaatje al afgebroken zijn, dat maakt het helemaal makkelijk. Het blijft wel gezeur op mijn manier want je doet de klep 30 keer open en dicht en je kunt de boel weer iets bijstellen omdat het plaatje iets wat verschuift. Maar opzich valt het wel mee... Je zou denken dat het na 2 of 5 keer al helemaal mis is, maar dat is dus niet het geval. Hij doet er echt langer over. Dus ja gewoon je achterklep 30 keer in het jaar gebruiken, en dan bijstellen wat je dus gewoon 2 uur duurt...

Hij blijft vrij lang goed zitten, maar na langdurig gebruik verschuift hij wel op mijn manier. Als je de naadjes vas zo lassen bij mij zou het gezeur over zijn.

Als het mijn auto zo zijn zou ik de secundair vervangen en de achterklep hertsellen. Dat levert je gewoon 600 euro op. Nu krijg je denk ik tussen de 3 a 4 honderd, anders 8 a 9....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 16:09 #793302 door V300 register
150 euro al op geboden poewe haha. He maar als ik de apk regels erbij pak...

De deuren van personenauto?s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.

Met andere woorden ben ik nu gek of mag je een achterklep simpel weg ook gewoon dichtlassen, want dat gaat altijd. Oke, wellicht niet beste oplossing maar mag het voor de apk?

Bedoel hij zit dan toch goed dicht geen man die hem open krijgt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 16:12 #793303 door V300 register
Ja, dat mag. Je mag ook je achterdeuren dichtlassen voor de APK, dan geven ze namelijk geen toegang meer tot de personenruimte.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-08-2009 16:14 #793305 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343 loop/sloop

Jos360;116178 schreef : Ja, dat mag. Je mag ook je achterdeuren dichtlassen voor de APK, dan geven ze namelijk geen toegang meer tot de personenruimte.

toevallig dat jet het noemt, want er staat nu een 340 te koop die op dat punt afgekeurd is. Is heel goedkoop op te lossen (nieuwe deurklink als die is afgebroken of het stangetje aan de binnenkant ff vastmaken).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 16:16 #793307 door V300 register
Klopt, daar wilde ik nog naar verwijzen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 16:17 #793308 door V300 register
Zo,n klep zit zo netjes vastgelast als dat andere niet mocht lukken... Als je dan voor 250 euro een praktisch nieuwe 343 kan scoren haha met nieuwe motor.... Ja die 340 heb ik ook gezien een blauwe. Wellicht als diegene dit leest toch wel gaat twijfelen om hem niet wat op te lapen.

Die blauwe ik zou nog instaat zijn als het niet te maken was mijn deur erin te zetten voor de apk en dan gewoon weer meteen na de apk te wisselen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC