(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
343 loop/sloop
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 15:54 #629357
door V300 register
343 loop/sloop is gemaakt door V300 register
link.marktplaats.nl/270190681
Een 343 die er op het oog mooi uit ziet. Blauw interieurtje, maar nu komt het: Achterklep aan dakbevestiging losgeroest.
Dat is echt nare roest. Ik ben er bij mijn auto vorige week nog mee bezig geweest want hij was daar ook aan het roesten. Gelukkig nog niet ver want dat krijg je moeilijk/haast onmogelijk weer strak in model.
Leuke auto voor onderdelen wellicht? De schermen en deuren zien er wel strak uit op het eerste oog.
Een 343 die er op het oog mooi uit ziet. Blauw interieurtje, maar nu komt het: Achterklep aan dakbevestiging losgeroest.
Dat is echt nare roest. Ik ben er bij mijn auto vorige week nog mee bezig geweest want hij was daar ook aan het roesten. Gelukkig nog niet ver want dat krijg je moeilijk/haast onmogelijk weer strak in model.
Leuke auto voor onderdelen wellicht? De schermen en deuren zien er wel strak uit op het eerste oog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
08-08-2009 15:56 #792860
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343 loop/sloop
Vreemd, die auto is nog niet zo heel lang geleden opnieuw op kenteken gezet (ingevoerd misschien?) En dan nu al doorgeroest... als je geen liefhebber bent voer je zo'n auto toch niet in?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 15:57 #792862
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 loop/sloop
Huh, is gewoon een origineel NL kenteken hoor?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
08-08-2009 16:00 #792864
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343 loop/sloop
zie het al, laat maar zitten :no_comment:
Ik dacht dat het een kenteken uit de reeks : 00-xx-xx was
niet goed gekeken :crazy1:
Ik dacht dat het een kenteken uit de reeks : 00-xx-xx was
niet goed gekeken :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:37 #792888
door V300 register
Het is een kenteken uit de reeks 1973-1978. Bouwjaar van de auto is 1978, dus het is net zo'n gevalletje als Paul's 343 Special (oude kentekenreeks, gele platen).
Deze 343 heeft al wel eens eerder te koop gestaan. Slopen zou zonde zijn. Een latere 3-serie opofferen om deze te redden lijkt mij beter. Zo vaak zie je die vroege 3'tjes ook weer niet.
Deze 343 heeft al wel eens eerder te koop gestaan. Slopen zou zonde zijn. Een latere 3-serie opofferen om deze te redden lijkt mij beter. Zo vaak zie je die vroege 3'tjes ook weer niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:40 #792890
door V300 register
Klopt opzich, maar de aanhechting van de achterklep zit verzonken tussen de dakplaat en de dakverstevigingsplaat. Je zult dus de onderplaat waar de hemel aan vast zit er uit moeten slijpen om de schroefpunten te lassen. Dat is best tijdrovend en moeilijk netjes te krijgen. Zeker omdat je boven je hoofd staat te werken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:43 #792891
door V300 register
Hebben we die niet eerder gezien, maar toen in goede staat voor +- 1500 euro? Het kenteken komt me te bekend voor, gecombineerd met het uiterlijk en de verkoper frans uit Uden...
Zo ja dan heeft ie wel heel erg veel pech gehad.
Zo ja dan heeft ie wel heel erg veel pech gehad.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:44 #792892
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 loop/sloop
die auto komt me trouwens bekend voor, zit volgens mij een ruilmotor in geleverd door Erik van O. volgens mij was dat verder een behoorlijk harde auto als ik het me goed herinner, net wat jos zegt wel klote werk om dat goed te herstellen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:47 #792893
door V300 register
Yup, is bekend, hij's o.a.
hier
besproken. Dat is voor de verkoper echt balen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2009 18:00 #792896
door V300 register
Jullie doen net of dit het einde van de wereld is. Waar hebben we het over nergens! Diffrentieel kost 50 euro en zit er binnen 2 uur onder. Die achterklep doorgeroest is ook niet zo gek veel werk hoor. Heb dat zelf ook gehad. Nieuw plaatje gemaakt met 3 mm dik aluminum 2 gaten er in gebeurd grotere schroeven gepakt en klaar is kees.
Ik snap niet hoe jullie dat gemaakt hebben die van mij zit ook nog gewoon vast. Wat ik gedaan heb is de hemelbekleding los gemaakt daaronder zit een plaatje wat vasgelast is (en dat was bij mij doorgeroest) aan de achterkant. Je slijpt dat plaatje eruit wat ik gedaan heb en je pakt gewoon een ander plaatje. Ik had eerst 1 mm. Meteen kapot. 2 mm kon precies 3 keer open en dicht. 3 mmm en groter meer over de balk genomen en hij zit. Wel veel moeite om hem goed te krijgen in het slot ect. Het kost mij 1 dag.
Al met al anderhalve dag werk en die wagen rijd dus weer. Kosten plaatje 10 euro diffrentieel 50= 60 euro wow wee.
Maar wacht even, bij mij was die alleen de achterste plaatje doorgeroest. Volgens mij zit er halverwegen ook nog wat tocH?
Ik snap niet hoe jullie dat gemaakt hebben die van mij zit ook nog gewoon vast. Wat ik gedaan heb is de hemelbekleding los gemaakt daaronder zit een plaatje wat vasgelast is (en dat was bij mij doorgeroest) aan de achterkant. Je slijpt dat plaatje eruit wat ik gedaan heb en je pakt gewoon een ander plaatje. Ik had eerst 1 mm. Meteen kapot. 2 mm kon precies 3 keer open en dicht. 3 mmm en groter meer over de balk genomen en hij zit. Wel veel moeite om hem goed te krijgen in het slot ect. Het kost mij 1 dag.
Al met al anderhalve dag werk en die wagen rijd dus weer. Kosten plaatje 10 euro diffrentieel 50= 60 euro wow wee.
Maar wacht even, bij mij was die alleen de achterste plaatje doorgeroest. Volgens mij zit er halverwegen ook nog wat tocH?
Moderators: Mark Smeets