(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

360 GLE Sedan 1984

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2009 21:21 #786955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLE Sedan 1984
@Laurens : toevallig kan ik dat beroepshalve nakijken. Niet hoeveel eigenaars er geweest zijn, maar wel dat de eerste inschrijving = inschrijving op deze nummerplaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 00:16 #786972 door V300 register

Doeke Dobma;112131 schreef : Haha, ja Jan, je hebt me: Het rijden in een 480 is vreselijk mooi, wegligging is vele malen beter dan een 300, lekker snel en sportief, vlot voorkomen, maar... de 480 mist wel de degelijkheid van een 300;)

:yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2009 08:52 #787618 door V300 register
Heren, ik heb dit weekend contact gehad met de eigenaaresse!
Ze verkoopt de auto van haar overleden vader die hem sinds de dag van aankoop in zijn bezit heeft gehad! Ze heeft zelf contact met mij opgenomen en is een echte eerlijke vrouw die graag haar auto kwijt wil aan een liefhebber, dat merk ik duidelijk!

Verdere info:

cilinderkoppakking vervangen op 130.000km
waterpomp vervangen op 130.000km
D-riem rond de 90.000km vervangen
Enkele deukjes en roestplekjes
Sommige plekjes zijn reeds hersteld, maar kleur wijkt af van origineel
Een van de deuren is trouwens vervangen (ik denk links achter), is herspoten (kleur wijkt ook wat af), bekleding is niet hetzelfde, maar originele krijg je erbij...

De vraagprijs zag ze graag rond de 1400 Euro...
Dat is 100 euro onder de advertentieprijs en als je je als liefhebber profileert, dan kan het mss nog wat minder of ten hoogste voor deze prijs!

Voor mij is het iets boven buget en heb nog een goedkoper aanbod staan ook en heb er sinds kort ook die tweede 340 bij, dus ik moet even passen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 11:17 #788433 door V300 register

Dendorssers;112860 schreef : Voor mij is het iets boven buget en heb nog een goedkoper aanbod staan ook en heb er sinds kort ook die tweede 340 bij, dus ik moet even passen...

Waar hij eerst heel erg boven buget lag, komt hij nu opeens akelig dichtbij!
Ik kreeg dit weekend een mailtje van de verkoopster (dat ik pas gisterenavond gelezen heb!)! Ik kan het niet exact citeren, maar ik doe mijn best!

Hallo Karsten,

ik heb na het herlezen van je mails nog eens nagedacht over wat je allemaal gezegd hebt en deze auto heeft idd voor mij een emotionele waarde en daarom had ik graag gehad dat hij in het bezit kwam van een echte liefhebber (en dus niet voor de cross/sloop gebruikt zou gaan worden!)

Bij deze wil ik je graag een bod doen, waarvan ik oprecht hoop dat het binnen je buget valt. Voor 500 euro, mag je de auto hebben!
Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord van jou te ontvangen...

Groeten

Ik heb er de hele nacht geen oog van dichtgedaan! Financieel is het nu voor mij echt een aantrekkelijke wagen geworden en echt wat ik zoek eigenlijk, alleen vrees ik dat ik het thuis echt niet meer verkocht ga krijgen! Zeker nu 'Groentje' er nog steeds levenloos en zonder motor-hart bijstaat...
Als ik deze erbij zou nemen, dan moet 'Groentje' 100% zeker een nieuw baasje vinden (mijn vriendin zou hem wel willen, maar zeker ben ik niet!)

Dus ik roep jullie hulp in om te kijken wat ik er nu mee moet! Ik ben van plan dit weekend als het kan, naar daar te rijden om zeker eens naar de auto te gaan kijken! Ik besef dat er wat werk aan is, maar langs de andere kant, is het ook wel een unieke wagen voor dat geld!
Ook qua onderhoud meende ik dat het wel goed zit, maarja... Dat weet je nooit 100% zeker!

Dus waar moet ik op letten bij een 2 liter, motorisch gezien dan, (want het is mijn eerste keer, buiten het ritje met die van Kevin...), dat je op de specifieke 300 plekken moet gaan letten, is natuurlijk duidelijk, maar wat is er nog, specifiek 2 liter??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 11:43 #788436 door V300 register
kan bijna niet kapot.

als de motor loopt en je ziet geen blauwe of witte rookwolken is ie goed?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 16:06 #788439 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 360 GLE Sedan 1984
Inderdaad, starten lopen, geen gekleurde walmen uit de uitlaat et voila.

Zonder gekheid, wel even kijken hoe lang de distributie nog mee gaat. En die zou je dan moeten vervangen op een sleuteldag ofzo. Verder kan er eigenlijk weinig mee mis zijn, qua roest natuurlijk zelfde als de andere 300'en.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 23:30 #788487 door V300 register
HALEN D? ding!!!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-07-2009 16:23 #788546 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GLE Sedan 1984
idd Karsten, gewoon kopen. Dan doe je die 340 van 100 euro maar slopen of verkopen ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 21:09 #788633 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GLE Sedan 1984
Kan weinig mis mee zijn!

Kan wel zijn dat de carburateur aan revisie toe is (nouja, revisie... naald + sproeier + membraampjes), maar hij zal altijd lopen.

Bokken duidt vaak op geen olie in de carburateur; kun je peilen door het dopje bovenop los te draaien, de hele "peilstok" eruit te halen en weer terug te doen. Je moet dan op een gegeven moment weerstand voelen.
Indien niet het geval, is 'ie leeg en krijg je een bokkende acceleratie en een wat stoterige stationairloop.

Verder... tja... rijden zal 'ie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2009 21:40 #788640 door V300 register
Och met een GLE hoef je je over een carburateur geen zorgen te maken ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC