2 343's... maar interessant?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Qua veiligheid waren het destijds erg veilige auto's, maar natuurlijk niet te vergelijken met de 7-serie die pas jaren later ontwikkeld werd.huysmans;78130 schreef : Ok, ik stel me zo even voor (hoi Bodejodel)
Dan moet je wel ja, met die enorme verzameling Toyota's en Volvo's van Jan! :humor:Kooyman;78211 schreef : En ik had niks met auto's tot ik Jan leerde kennen...
Is de 343 al een echte 'volvo' op dat gebied of heb je dan toch echt de 340 nodig?
Er zijn hier wel al diverse verhalen over kop-staart botsingen voorbijgekomen waarbij de tegenpartij totall-loss was en de 300 alleen een nieuwe bumper + steuntjes nodig had.
300's zijn ook niet verzinkt en dus roestgevoeliger als 700's. Roest is het enige structurele probleem bij deze auto's al zijn er auto's die veel harder roesten. Verder zijn ze vooral erg degelijk met hier en daar een klein ontwerpfoutje. (kunststof beugeltje van de richtingaanwijzerbevestiging breekt wel eens af)
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
@ Huysmans: ook zaterdag 13 december moet ik werken van 9.00 tot 18.00. Maar ik kan mijn vader even aankijken, hij komt elke week in Arnhem (het was eerst dagelijks, nu 50/50 Vianen en Arnhem) en als Paul het goed vindt kan hij daar dat schermpje misschien wel even achterlaten.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jullie hebben gelijk; het stuur is niet orgineel, heb ik jaren geleden vervangen omdat deze dikker is en ik dat fijner vindt sturen.
Auto is in '78 nieuw gekocht door mijn ouders en verder in orginele staat op het blok na,
die heb ik vorige week vervangen door een gebruikt B14.4 E [gekocht bij Erik]
Alles overgezet van startmotor, waterpomp, in-uitlaatspruitstuk +carburateur, ontsteking, motorsteunen, dynamo.
Zodat ie zo dicht mogelijk bij origineel blijft.
De advertentie wordt opnieuw geplaatst, deze was inmiddels verlopen.
gr Frans
- V300 register
- Verbannen
-