(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

2 343's... maar interessant?

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 15:47 #742241 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2 343's... maar interessant?
Tabitha, moet het per se een 343 zijn (da's tot en met 1982) of mag het ook een 340 van een later model zijn? Die zijn makkelijker te vinden met vaak minder roest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 17:53 #742279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?
Het mag een 340 zijn, maar hij moet wel een 780 diesel vervangen die op de weg staat. Dit betekent eigenlijk dat het budget 12 maanden wegenbelasting en verzekering van de 780 voor de wagen is.

Tevens is het voordeel van een 343 t/m '78 dat het een wagen van 30+ is (incl de 2 jarige apk...) (en om heel eerlijk te zijn, ik vind zo'n 343'tje leuker... maar het wordt haar wagen, dus haar keus)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 19:25 #742286 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2 343's... maar interessant?
Een 343 heeft meer karakter. Qua betrouwbaarheid is er weinig verschil tussen de oudjes en de nieuwere volgens mij...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 19:35 #742288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?
Betrouwbaarheid qua techniek valt inderdaad wel mee. Roest daarentegen... maar ook daarvan kan je behoorlijk misgrijpen bij de jongere types, net zoals dat je met de oudjes ongelofelijk kan mazzelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 20:17 #742291 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 2 343's... maar interessant?

volvofiel;78265 schreef : Een 343 heeft meer karakter. Qua betrouwbaarheid is er weinig verschil tussen de oudjes en de nieuwere volgens mij...


welles,

de renix o.a. is vele maten beter betrouwbaar als de contactpuntjes ontsteking, daarnaast is het ook zo dat we niet voor niets de wijzigingen tussen b14.0>b14.4 hebben:D

en dan blijft altijd over dat de oudere modellen wat meer uitgeleefde onderdelen hebben en je er dus al redelijk voorzichtig mee om moet springen gezien de leeftijd, en de geschiedenis van het gebruik.

bijna elke rit het blokkie naar de 6000 toeren jagen wat ik wel doe (en kan) is er dan al totaal niet meer bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 20:53 #742295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?
Wat we ons ook bedachten... hoe zit het 'm eigenlijk met de veiligheid van de wagen bij problemen (lees medeweggebruikers die defecten vertonen, voornamelijk on onoplettendheid) Naast het primaire doel, vervoer (en lolhebben tijdens dat vervoer) is en blijft het secundaire doel van een wagen de inhoud heel houden als het fout gaat. Al mijn wagens worden ook zo bekeken, incl de 780 die als 1e in nederland op kenteken is gekomen.

Is de 343 al een echte 'volvo' op dat gebied of heb je dan toch echt de 340 nodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 20:54 #742296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?

Erik;78146 schreef : Die in Uden kan ik eventueel bekijken. Maar Lelystad Uden is eigenlijk maar een klein stukje.


Gezamelijk kan ook, leren we beide vast wel wat van. (en het is vast ook wel gezellig :) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 21:39 #742312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?
Naar mijn mening moet je je niet blindstaren op het uitsparen van kosten als ie de belastingvrije leeftijd voorbij is. Die oude types kosten wel iets meer aan onderhoud en ze verbruiken over het algemeen ook meer. Als het per se een automaat moet zijn: een late GL-special met electrische ramen is erg leuk! Aan de andere kant, ik kijk nu uit het raam en zie een leuke goudkleurige 343 special uit 1978 staan met metallic lak en schuifdakje.... Helaas voor jou is dat een handbak. Rijd wel lekker en wat mij verbaasde is de behoorlijke felle motor. Voelt gezond aan. Maar ja, deze is te koop en heeft net een nieuwe apk, dus volgende pas over twee jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 22:10 #742322 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2 343's... maar interessant?

AvdAkker;78270 schreef : welles,

de renix o.a. is vele maten beter betrouwbaar als de contactpuntjes ontsteking, daarnaast is het ook zo dat we niet voor niets de wijzigingen tussen b14.0>b14.4 hebben:D

en dan blijft altijd over dat de oudere modellen wat meer uitgeleefde onderdelen hebben en je er dus al redelijk voorzichtig mee om moet springen gezien de leeftijd, en de geschiedenis van het gebruik.

bijna elke rit het blokkie naar de 6000 toeren jagen wat ik wel doe (en kan) is er dan al totaal niet meer bij.


Dat is waar, dat ben ik even vergeten. Desondanks vind ik de stoelen van een oudje veel fijner en het interieur mooier.

Qua veiligheid is er weinig verschil.

Vario's verbruiken vaak meer dan handbaksels, maar de mijne doet met slechte carburateur toch nog steeds 1:14 (hoop ik, is wel lange tijd zo geweest).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 22:45 #742349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 343's... maar interessant?
Tja, handbak is geen optie, ivm mogelijke rijles-switch van m'n vriendin en de wagen moet me ook iets doen. De 343 vind ik gewoon leuker. (ik heb niets met volvo, wel met daf en die vierkante bakken die ik nu heb... de 7 serie) de 340 is ook een optie, maar als de wegenbelasting te hoog wordt/te lang doorloopt dan kan ik net zo goed m'n 760 automaat oplappen. (hou er wel rekening mee dat ik al 9 wagens heb... waarvan 2 diesel 7 series op de weg staan)

De wagen moet iets toevoegen, dus zowel functioneel, financieel als kwa karakter en geen direct werk. (werk heb ik al zat aan de rest)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD