2 343's... maar interessant?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tevens is het voordeel van een 343 t/m '78 dat het een wagen van 30+ is (incl de 2 jarige apk...) (en om heel eerlijk te zijn, ik vind zo'n 343'tje leuker... maar het wordt haar wagen, dus haar keus)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;78265 schreef : Een 343 heeft meer karakter. Qua betrouwbaarheid is er weinig verschil tussen de oudjes en de nieuwere volgens mij...
welles,
de renix o.a. is vele maten beter betrouwbaar als de contactpuntjes ontsteking, daarnaast is het ook zo dat we niet voor niets de wijzigingen tussen b14.0>b14.4 hebben:D
en dan blijft altijd over dat de oudere modellen wat meer uitgeleefde onderdelen hebben en je er dus al redelijk voorzichtig mee om moet springen gezien de leeftijd, en de geschiedenis van het gebruik.
bijna elke rit het blokkie naar de 6000 toeren jagen wat ik wel doe (en kan) is er dan al totaal niet meer bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Is de 343 al een echte 'volvo' op dat gebied of heb je dan toch echt de 340 nodig?
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;78146 schreef : Die in Uden kan ik eventueel bekijken. Maar Lelystad Uden is eigenlijk maar een klein stukje.
Gezamelijk kan ook, leren we beide vast wel wat van. (en het is vast ook wel gezellig

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;78270 schreef : welles,
de renix o.a. is vele maten beter betrouwbaar als de contactpuntjes ontsteking, daarnaast is het ook zo dat we niet voor niets de wijzigingen tussen b14.0>b14.4 hebben:D
en dan blijft altijd over dat de oudere modellen wat meer uitgeleefde onderdelen hebben en je er dus al redelijk voorzichtig mee om moet springen gezien de leeftijd, en de geschiedenis van het gebruik.
bijna elke rit het blokkie naar de 6000 toeren jagen wat ik wel doe (en kan) is er dan al totaal niet meer bij.
Dat is waar, dat ben ik even vergeten. Desondanks vind ik de stoelen van een oudje veel fijner en het interieur mooier.
Qua veiligheid is er weinig verschil.
Vario's verbruiken vaak meer dan handbaksels, maar de mijne doet met slechte carburateur toch nog steeds 1:14 (hoop ik, is wel lange tijd zo geweest).
- V300 register
- Verbannen
-
De wagen moet iets toevoegen, dus zowel functioneel, financieel als kwa karakter en geen direct werk. (werk heb ik al zat aan de rest)