(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Opruiming

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 00:52 #738580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Hallo luitjes, ik ben Jack
Jack Vermeulen dan.

Ik mag mezelf trotse eigenaar noemen van de oranje 343:w00t:

Deze komt in plaats van m'n 340 1.7

Hij was het niet meer waard, had hem heel goedkoop gekocht, heb er ruim 100.000 km. mee gereden, maar zou nu meer gaan kosten dan de aankoopprijs om hem weer helemaal goed te krijgen.
En dan doe ik zelfs alles zelf

Naast de 343 rij ik ook nog een Reliant Robin ook uit '77. Deze is echt belachelijk goedkoop! Nooit APK / nooit wegenbelasting / 5 euro verzekering per maand en een verbruik van 1:20

Toen ik 17 was werd ik door mijn vader Loek en oom Huub Vermeulen in een Truza 360 gezet op het circuit en moest ik maar m'n race-licentie gaan halen. He wat rot zeg!
Ik heb er toen wel 2 compleet aan barrels gereden, gelukkig waren ze niet zo mooi.
Vervolgens op m'n 18e m'n rijbewijs in 6 dagen gehaald, maar moest een hoop van het circuit afleren. Double clutchen, agressief remmen, ideale lijn rijden, enz. enz. Gek genoeg had ik geen probleem met netjes de snelheid rijden...

En ik ben van mening dat je ook met een oldtimer gewoon moet rijden, daar zijn ze tenslotte toendertijd voor gemaakt. Ik rij dus dagelijks tussen Wateringen (Den Haag) en Utrecht, maar ook prive lekker met m'n oude appelgebakkies rond. Zo'n 40.000 km. per jaar

Gegroet,

Jack V

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 01:31 #738581 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Opruiming
Welkom!

Je hebt al een mooi 300-verleden. Hopeloos besmet zo te zien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 01:41 #738585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Gefeli met de 343!

Wat is er mis met de 1,7 en wat ga je er mee doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 10:19 #738596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Wat er mis mee is of wat er moet gebeuren?
3e carb is nu ook volledig op z'n eind
dynamo doet bar weinig meer
ruitenwissermotor maakt herrie
hij moet een grote beurt, in ieder geval alle vloeistoffen voor het mooie
De hele ontsteking nalopen cq vervangen
waterpomp heeft het wel eens beter gedaan denk ik
distriebutieriem en spanrol en looprol vervangen
enz. enz. (duidelijk gewoon een gebruiksauto en mocht niks kosten)

Ik ga er denk ik onderdelen vanaf halen die ik ook op m'n 343 kan gebruiken, zullen er weinig zijn. Maar de kofferklepspoiler gaat er in ieder geval af.
Dan gaat hij of naar een van jullie, misschien in ruil voor wat onderdeeltjes ofzo? Of naar de sloop als ze hem daar nog willen hebben...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 12:39 #738598 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Mocht je hem zelf gaan slopen, dan ben ik wellicht nog geinteresseerd in (onderdelen van ) de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 13:06 #738600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
en, laat de 343 alsjeblieft door een professional tectyleren. (in de zin van een inwendige ML behandeling). die auto is nog zo roestvrij, echt HEEL zeldzaam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 15:29 #738612 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Opruiming
Ook belangrijk; de paar kleine plekjes die hij heeft, gewoon meteen aanpakken. Het is sneller rot dan je denkt.

Gefeliciteerd met de aankoop i.i.g.! Het is een prachtbak:worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 19:13 #738635 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Opruiming
343's zijn zeldzaam. Zeker goede exemplaren. Die kun je alleen als normale auto gebruiken als je er heel veel in investeerd. Niet iedereen heeft dat inzicht en die discipline. Ik hoop dat Jack Vermeulen dat wel heeft.

De V300, 1700 motor wil ik wel proberen te redden en anders vakkundig demonteren. Daar heb ik inmiddels een naam mee opgebouwd. Diede zal ik niet tekort doen.

Ik wens je succes met de 343 en gefeliciteerd met deze bijzondere aanschaf.

Hier op het forum, op onze sleuteldagen, bij onze vele en verschillende meetings en op de clubsite staat veel info hoe een auto te onderhouden en waar verschillende onderdelen te krijgen zijn. Als lid van de club (?30 per jaar) heb je toegang tot dit alles. Clubleden krijgen bij bedrijven en leden onderling ook veelal korting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 20:30 #738651 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Opruiming

Erik;76987 schreef : 343's zijn zeldzaam. Zeker goede exemplaren. Die kun je alleen als normale auto gebruiken als je er heel veel in investeerd.


Z?ker qua plaatwerk.
Daarom zeg ik, die plekjes die hij heeft (wat was dat ook weer, raam rechtsachter en de achterruit?) meteen aanpakken, als je het laat zitten gaat het alleen maar meer tijd en/of geld kosten om het weg te (laten) halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2008 20:41 #738657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Ik ben me zeker bewust van het feit dat er veel tijd en geld in gaat zitten als ik veel in deze auto wil gaan rijden. Echter hoeft het daarom niet gelijk een dure auto te zijn vind ik.
Geen dure aanschaf, geen wegenbelasting, 7,50 verzekering p/mnd. en 1 keer apk in de 2 jaar.
Dus in onderhoud misschien duurder, voor de rest niet.

Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal als je voor elk dingetje naar een garage moet, die niet precies meer weet hoe dat ook alweer moest en dan lekker al z'n uren doorberekend.
Ik heb ook wel gehoord dat er zelfs garages zijn die niet aan een Reliant driewieler willen sleutelen.
Maakt mij niet zoveel uit, ik doe toch eigenlijk alles zelf.

Ik zie trouwens dat er veel interesse is in het 1700 blok, die zal uiteindelijk wel een mooie bestemming krijgen.

Wat het inwendig tectyleren betreft, gebeurt dit met een soort van zink-primer ofzo? En wat zal dat kosten?
De zichtbare delen kan ik zelf wel een keer op de brug doen.

Gegroet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD