Opruiming
- V300 register
- Verbannen
-
Jack Vermeulen dan.
Ik mag mezelf trotse eigenaar noemen van de oranje 343:w00t:
Deze komt in plaats van m'n 340 1.7
Hij was het niet meer waard, had hem heel goedkoop gekocht, heb er ruim 100.000 km. mee gereden, maar zou nu meer gaan kosten dan de aankoopprijs om hem weer helemaal goed te krijgen.
En dan doe ik zelfs alles zelf
Naast de 343 rij ik ook nog een Reliant Robin ook uit '77. Deze is echt belachelijk goedkoop! Nooit APK / nooit wegenbelasting / 5 euro verzekering per maand en een verbruik van 1:20
Toen ik 17 was werd ik door mijn vader Loek en oom Huub Vermeulen in een Truza 360 gezet op het circuit en moest ik maar m'n race-licentie gaan halen. He wat rot zeg!
Ik heb er toen wel 2 compleet aan barrels gereden, gelukkig waren ze niet zo mooi.
Vervolgens op m'n 18e m'n rijbewijs in 6 dagen gehaald, maar moest een hoop van het circuit afleren. Double clutchen, agressief remmen, ideale lijn rijden, enz. enz. Gek genoeg had ik geen probleem met netjes de snelheid rijden...
En ik ben van mening dat je ook met een oldtimer gewoon moet rijden, daar zijn ze tenslotte toendertijd voor gemaakt. Ik rij dus dagelijks tussen Wateringen (Den Haag) en Utrecht, maar ook prive lekker met m'n oude appelgebakkies rond. Zo'n 40.000 km. per jaar
Gegroet,
Jack V
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je hebt al een mooi 300-verleden. Hopeloos besmet zo te zien!
- V300 register
- Verbannen
-
Wat is er mis met de 1,7 en wat ga je er mee doen?
- V300 register
- Verbannen
-
3e carb is nu ook volledig op z'n eind
dynamo doet bar weinig meer
ruitenwissermotor maakt herrie
hij moet een grote beurt, in ieder geval alle vloeistoffen voor het mooie
De hele ontsteking nalopen cq vervangen
waterpomp heeft het wel eens beter gedaan denk ik
distriebutieriem en spanrol en looprol vervangen
enz. enz. (duidelijk gewoon een gebruiksauto en mocht niks kosten)
Ik ga er denk ik onderdelen vanaf halen die ik ook op m'n 343 kan gebruiken, zullen er weinig zijn. Maar de kofferklepspoiler gaat er in ieder geval af.
Dan gaat hij of naar een van jullie, misschien in ruil voor wat onderdeeltjes ofzo? Of naar de sloop als ze hem daar nog willen hebben...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd met de aankoop i.i.g.! Het is een prachtbak:worship:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
De V300, 1700 motor wil ik wel proberen te redden en anders vakkundig demonteren. Daar heb ik inmiddels een naam mee opgebouwd. Diede zal ik niet tekort doen.
Ik wens je succes met de 343 en gefeliciteerd met deze bijzondere aanschaf.
Hier op het forum, op onze sleuteldagen, bij onze vele en verschillende meetings en op de clubsite staat veel info hoe een auto te onderhouden en waar verschillende onderdelen te krijgen zijn. Als lid van de club (?30 per jaar) heb je toegang tot dit alles. Clubleden krijgen bij bedrijven en leden onderling ook veelal korting.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erik;76987 schreef : 343's zijn zeldzaam. Zeker goede exemplaren. Die kun je alleen als normale auto gebruiken als je er heel veel in investeerd.
Z?ker qua plaatwerk.
Daarom zeg ik, die plekjes die hij heeft (wat was dat ook weer, raam rechtsachter en de achterruit?) meteen aanpakken, als je het laat zitten gaat het alleen maar meer tijd en/of geld kosten om het weg te (laten) halen.
- V300 register
- Verbannen
-
Geen dure aanschaf, geen wegenbelasting, 7,50 verzekering p/mnd. en 1 keer apk in de 2 jaar.
Dus in onderhoud misschien duurder, voor de rest niet.
Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal als je voor elk dingetje naar een garage moet, die niet precies meer weet hoe dat ook alweer moest en dan lekker al z'n uren doorberekend.
Ik heb ook wel gehoord dat er zelfs garages zijn die niet aan een Reliant driewieler willen sleutelen.
Maakt mij niet zoveel uit, ik doe toch eigenlijk alles zelf.
Ik zie trouwens dat er veel interesse is in het 1700 blok, die zal uiteindelijk wel een mooie bestemming krijgen.
Wat het inwendig tectyleren betreft, gebeurt dit met een soort van zink-primer ofzo? En wat zal dat kosten?
De zichtbare delen kan ik zelf wel een keer op de brug doen.
Gegroet