(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Opruiming

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2008 23:35 #734131 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Opruiming
Als mensen echt belastingvrij willen rijden, dan kun je toch de prijs alsnog verhogen. Je zegt dat je heel veel belangstelling hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 10:02 #734141 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opruiming
Ja Erik, maar zo werkt dat niet........... helemaal
De prijzen zijn fair, en dat hoort gewoon zo!

En als er dan (al) niet genoeg liefhebbers op af komen, dan is dat gewoon omdat de liefhebbers (meestal al voldoende) zijn voorzien. Hogere prijzen vragen helpt dan ook dus niet, en blijf ik met "de handel" uiteindelijk zitten, en ik ben geen 'weldoener'. Ze zitten niet op een schopstoel bij me, maar als ik ze kan verkopen dan doe ik dat.

Overigens geldt ook hier: veel belangstelling en/of gepraat betekent nog niet (veel) verkocht.....:D...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2008 10:30 #734142 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Opruiming

jackvdbergh schreef : Overigens geldt ook hier: veel belangstelling en/of gepraat betekent nog niet (veel) verkocht.....:D...

Aan de ene kant ruik ik daar voordelen van... ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 13:45 #734155 door V300 register
Ook onzin zo,n wagen om het belasting vrij gaan rijden kan, maar dan moet je ook een liefhebber zijn anders heeft het totaal geen zin.

Wat ik bedoel te zeggen is, als je geen verstand van zo,n wagen hebt en voor elk wissewasje de hulp van iemand anders nodig hebt dan ben je zo een vermogen kwijt. Want wat elke wagen heeft van 25 jaar en ouder ze is wel wat vaker iets aan dan een wagen van een jaar of 5. En bijna altijd zijn het heel erg simpele dingen, maar voor een leek die hem alleen wil voor belasting vrij te rijden zijn die simpele dingen toch best moeilijk...

Met als resultaat dat zo,n wagen na 1 of 2 jaar gewoon weer verkocht word door diegene.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 15:01 #734158 door V300 register

jackvdbergh;72287 schreef : Ja, wel is jammer dat ik mensen aan de telefoon krijg die een wagen als goedkoop belastingvrij vervoermiddel zouden willen gaan inzetten.

Wel jammer

Ik zelf vind dat helemaal geen verkeerde insteek.
Als sinds een of twee jaar groeit de groep die belastingvrij wilt rijden.
Als ze kiezen voor de 300 serie om die reden........
En er net als ons iets mee gaan krijgen.
Deze groep is zich vaak wel bewust dat je met een oldtimer ook wat moet investeren.

Ik ging 300 rijden vanwege de veiligheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 15:47 #734160 door V300 register
aaaah!
als iemand nou mijn Ford Orion (1984) eens koopt... kan ik die mooie rode 343 kopen :( maarja.. 't zit er niet in.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2008 16:04 #734162 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Opruiming
Zo"n Ford is ook bijna een oltimer. Is daar dan geen belangstelling voor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 16:45 #734163 door V300 register
Ja, maar Mark heeft wel gelijk. Veel mensen denken dat ze liefhebber zijn of denken dat belastingvrij dan wel zo voordeliger rijden is....
Maar veel mensen komen er op terug...

En het verkopen aan een (zgn.) liefhebber biedt ook geen garantie dat de wagen behouden blijft. Laatst sprak ik Paul Galama die een 343 DL uit 1980 op de kop kon tikken. Ik had hem 1-2 jaar daarvoor aan "liefhebbers" verkocht, ze hadden zelfs wat met DAF Club NL.....

En zie daar een jaar later, dan overwegen ze zelfs deze wagen (die toen ik hem verkocht een HELE KNAPPE wagen was!) naar de sloop te brengen, maar Paul G. heeft hem gered!!!

Ja, veel mensen romantiseren een oude wagen, maar als ie het (even) niet meer doet of er is iets mis mee, dan is de pret/liefde vaak al gauw over!

Moraal: een liefhebber kun je niet (zomaar) op zijn woorden geloven, daarvoor moet je elkaar veel langer kennen, zoals bijvoorbeeld onderling in de club! Dan weet je pas wie een echte liefhebber is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 17:42 #734167 door V300 register
Gezien de foto's van die 343 is het inderdaad echt h??l debiel dat die naar de sloop zou gaan....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2008 18:00 #734170 door V300 register
Ik vind die 345 GLS echt super, maar heb besloten voor mijn groene GLS te gaan om die helemaal super te maken. En als liefhebber kan je ook graag belastingvrij rijden. Ik steek heus wel tijd en geld in het onderhoud van de 340.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC