360 Injection 3-deurs
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;63934 schreef : Op Marktplaats staan plotseling 7 Volvo's 360
Begint er aardig op te lijken dat bijna iedereen van zijn 360 af wil...:f
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een 360 kan je zien als een 240 (onverwoestbaar) in een klein jasje.
De blokken injectie en carburateur leveren een even grote betrouwbaarheid.
Op het forum lijkt het of er meer sprake van problemen is bij de 340 en met name de EMVK. Maar daar zijn er veel meer van. De ketting in plaats van de distributieriem is wel heel fijn en gaat niet kapot.
Daarnaast zijn er met de carrosserie, elctra en interieur natuurlijk dezelfde problemen. Bij een metalic-uivoering minder roest. De 1700 versie van de 300 serie lijkt de boosdoener te zijn als het gaat om betrouwbaarheid.
Is mijn mening... Ik heb alle types gereden door de jaren behalve de 1400 5 bak. Ik voel mij duidelijker zekerder in een 360. De 360 DL, GL en GLT zijn luxer en lijken beter door kleine veranderingen. Maar een prachtige GLT kan zo onder je kont weg roesten als je niet uitkijkt. Deze waren ook de dure segment in de serie
Maar alle wagens hebben hun typerende problemen die allemaal al de revue zijn gepasseerd in de forums.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb meer Redblocks gezien die 4-5 ton gelopen hebben als 1.4's, maar dat ligt aan het feit dat alle 740's en 940's Redblocks hebben en daar worden gewoon meer kilometers mee gemaakt als met 300's.
De keuze tussen 360 en 340 hangt eigenlijk gewoon af van het feit of je veel vermogen wilt of niet. Een 360 is vaak ook iets luxer uitgevoerd als een 340, maar ook 360's zijn er in "poverty spec"...
Ik zou zelf nooit een 340 kopen omdat ik gewoon een snelle(re) auto wil. Helaas betekent dat ook dat je het vermogen gaat gebruiken waardoor je een draaikolk in je brandstoftank veroorzaakt...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;64016 schreef : De keuze tussen 360 en 340 hangt eigenlijk gewoon af van het feit of je veel vermogen wilt of niet.
Ook de hoogte van de wegenbelasting speelt mee. De meeste 360's zijn jonger dan 25 jaar. Daarbij is het wel zo dat een 3-deurs 360 goedkoper in wegenbelasting en verbruik (minder massa) is dan een 5-deurs 360.