Zou dit iets zijn?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vervangen van de motor- en bakrubbers zou al iets kunnen schelen.
Te arm of te rijk lopen doen injectiemotoren niet zo snel aangezien dit allemaal "automatisch" geregeld is.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;62443 schreef : Het bokken is een bekend verschijnsel bij 360's. Bij injectiemodellen meer als bij carburateurversies heb ik me laten vertellen. Mijn 2 360's hadden dit ook in geringe mate. Dit verschil is wel aannemelijk vanwege het feit dat de B200K meer koppel bij lagere toeren heeft als een B200E.
Vervangen van de motor- en bakrubbers zou al iets kunnen schelen.
Te arm of te rijk lopen doen injectiemotoren niet zo snel aangezien dit allemaal "automatisch" geregeld is.
Sowieso moet je als eerste het complete pulsair en EGR systeem eraf halen. Dat scheelt een hoop in het bokken.
Verder, op de buitenkleur en kilometerstand na, precies dezelfde auto als mijn 5drs toen ik hem kocht. Heerlijke, fijne auto!
- V300 register
- Verbannen
-
metallicus;62438 schreef : Ik hoop 't ook. Nooit gedacht dat ik nog eens last zou krijgen van een serieuze 300-verslaving met als belangrijk bijverschijnsel een hebberige verzamelwoede....
Vervelend he?
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;62443 schreef : Te arm of te rijk lopen doen injectiemotoren niet zo snel aangezien dit allemaal "automatisch" geregeld is.
Bij een 360i valt dit nogal tegen hoor; ze zijn niet voor niets zo onzuinig...
afwijkingen van sensorsignalen of actuators (stationair regelaar etc) zorgt direkt voor een afwijking t.o.v. ideale mengsel.
alleen een B200F heeft een correctiesysteem in de vorm van een lambda sonde.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je kunt dit niet verder afstellen bij een B200E toch? Dus in princiepe is het mengsel altijd in min of meerdere mate "goed"...?
- V300 register
- Verbannen
-
Sowieso moet je als eerste het complete pulsair en EGR systeem eraf halen. Dat scheelt een hoop in het bokken.
Verder, op de buitenkleur en kilometerstand na, precies dezelfde auto als mijn 5drs toen ik hem kocht. Heerlijke, fijne auto!
EGR = weghalen of afdoppen PulsAir = lekker laten zitten.
PulsAir is namenlijk alleen bij lichte deellast en bij stationair in werking, dus daar moet je lekker vanaf blijven.
- V300 register
- Verbannen
-
In het kader van wederzijdse kruisbestuiving: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3525&page=2
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-