(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
343 Katwijk
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 15:37 #627461
door V300 register
343 Katwijk is gemaakt door V300 register
Hallo,
Deze auto staat vlak bij mij. Alleen een kapotte distributie ketting.
Iemand intresse? Ik ga vandaag nog even kijken.
bouwjaar 1979
Km 150 000
3 deurs
prijs 150 euro wil hij er voor hebben.
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=1479
Groeten No?
Deze auto staat vlak bij mij. Alleen een kapotte distributie ketting.
Iemand intresse? Ik ga vandaag nog even kijken.
bouwjaar 1979
Km 150 000
3 deurs
prijs 150 euro wil hij er voor hebben.
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=1479
Groeten No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 15:39 #711043
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 Katwijk
Kapotte distributieketting :S Hoe krijg je d?t voor mekaar :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 15:46 #711048
door V300 register
de algemene indruk is niet best, maar wel een apart kleurtje.
de deuken rondom (vooral linker voorscherm) is allemaal veel erger dan een kapotte motor, die wissel je zo om.
de deuken rondom (vooral linker voorscherm) is allemaal veel erger dan een kapotte motor, die wissel je zo om.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 16:06 #711055
door V300 register
Alleen dat voorscherm en een deukje rechts achter had hij het over via de telefoon, maar op foto's zag ik niet veel groots. Maar weinig tot geen roest! If anyone wants it: Ik heb er binnekort een motortje voor. Precies als die er uit komt.
Ik heb 't geld er niet voor...
Ik heb 't geld er niet voor...
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 16:23 #711060
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 343 Katwijk
Ik kan hem hier ook niet kwijt, wel een leuk opknap project anders. Maar weet niet hoe de wagen verder is. Maar sowieso de moeite om op te kopen en anders dan te slopen voor onderdelen? Zoveel zijn er niet meer natuurlijk! Mooiste zou natuurlijk zijn dat iemand hem opknapt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 16:35 #711063
door V300 register
boven en rechts van het achterwiel heeft ie anders ook lichte putjes/littekens
algemene indruk, bedoel ik ook vooral vanwege het afgeranselde interieur.
de dorpels, onderkant deuren, wielkastranden, dat ziet er w?l OK uit!!
algemene indruk, bedoel ik ook vooral vanwege het afgeranselde interieur.
de dorpels, onderkant deuren, wielkastranden, dat ziet er w?l OK uit!!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 17:31 #711071
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 343 Katwijk
Als iemand hem wil slopen (ALS ALTERNATIEF VOOR DAT IE NAAR DE SLOOP GAAT) kan dat bij mij. Het is natuurlijk mooier als ie opgeknapt kan worden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 20:32 #711086
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 Katwijk
Kwijl kwijl...
Nee, niet n?g een opknapper!:no_comment:
Nee, niet n?g een opknapper!:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 22:37 #711096
door V300 register
Hallo Iedereen,
Ik ben vandaag wezen kijken. En idd het linker voorschem is niet netjes zoals op de foto's is te zien. En er zit een deukje achter. Verder is hij in redelijk nette staat. De bodem is hard! De voorbalk is hard op oppervlakkige roest en een plek links voor na. De plek zit aan de buitenkant van het plaatwerk. Dus alle structurele delen zijn hard. De kriksteunen waren iets ingezakt maar niets noemenswaardig.
De auto zit algeheel goed in de lak. geen roest onder het voorraam. Eigenlijk geen roest op plekje op het opendakje na. Er zit dus een opendakje in!
Verder zit er geen accu in. De auto is dus niet echt rijdbaar.
De distributie ketting is stuk gegaan doordat de auto niet wou starten. Ze hebben de auto achter een jeep gehangen en hem proberen aan te slepen. Dit is dus goed fout gegaan. Hoe erg de motorische schade is weet ik niet.
In iedergeval is de ketting gebroken.
Hij was in onderhoud bij een oud mannetje. Die heeft de olie ververst en de verdelerkap vervangen. En waarschijnlijk zit er ergens een lekstroompje want de accu was twee keer leeg gelopen. Misschien heeft dat met de radio te maken want daar hebben ze mee zitten knoeien.
Verder zit er geen krik bij. En geen originele hoedenplank. Het interieur ziet er uitgewoond uit maar ik vind het mee vallen. Ze hebben de hendel van het opendakje aan de hendel van het raam bevestigd. Dus dat is ook knoeien.
Het interieur kun je denk ik netjes opknappen door gewoon schoon te maken en te stofzuigen. De kappen die om het dashboard horen zijn er bij.
Verder zijn de vierbanden aan vervanging toe. En voor het mooie zouden de velgen moeten worden gespoten. Ook moet het voorscherm voor het mooie worden vervangen. Raamomlijstingen achter zijn verroest. Nieuwe omlijsting. Verder een paar putjes en een paar blaasjes rondom de wielkasten. Niets noemenswaardig voor zo'n auto van die leeftijd. En 1 van de glaasjes van het achteruitrijdlicht is gebarsten.
Het belangrijkste is om de motor weer aan de praat te krijgen.
Owjah het is een 4 bak!
Bouwjaar is 1979
Km stand is 146900 km
apk tot eind juni.
Al met al een hoop leuke kleine hobby klusjes die wel te doen zijn. Alleen de motor...
Prijs 100 - 150 euro. Hopelijk weten jullie nu wat meer. Het is nog een mooie harde auto. Dus geen roest problemen in de vorm van apk afkeur punten. Heeft bij de vorige eigenaar altijd binnen gestaan. Dus zonde om weg te doen denk ik. Niet slopen!!!
Groeten No?
Ik ben vandaag wezen kijken. En idd het linker voorschem is niet netjes zoals op de foto's is te zien. En er zit een deukje achter. Verder is hij in redelijk nette staat. De bodem is hard! De voorbalk is hard op oppervlakkige roest en een plek links voor na. De plek zit aan de buitenkant van het plaatwerk. Dus alle structurele delen zijn hard. De kriksteunen waren iets ingezakt maar niets noemenswaardig.
De auto zit algeheel goed in de lak. geen roest onder het voorraam. Eigenlijk geen roest op plekje op het opendakje na. Er zit dus een opendakje in!
Verder zit er geen accu in. De auto is dus niet echt rijdbaar.
De distributie ketting is stuk gegaan doordat de auto niet wou starten. Ze hebben de auto achter een jeep gehangen en hem proberen aan te slepen. Dit is dus goed fout gegaan. Hoe erg de motorische schade is weet ik niet.
In iedergeval is de ketting gebroken.
Hij was in onderhoud bij een oud mannetje. Die heeft de olie ververst en de verdelerkap vervangen. En waarschijnlijk zit er ergens een lekstroompje want de accu was twee keer leeg gelopen. Misschien heeft dat met de radio te maken want daar hebben ze mee zitten knoeien.
Verder zit er geen krik bij. En geen originele hoedenplank. Het interieur ziet er uitgewoond uit maar ik vind het mee vallen. Ze hebben de hendel van het opendakje aan de hendel van het raam bevestigd. Dus dat is ook knoeien.
Het interieur kun je denk ik netjes opknappen door gewoon schoon te maken en te stofzuigen. De kappen die om het dashboard horen zijn er bij.
Verder zijn de vierbanden aan vervanging toe. En voor het mooie zouden de velgen moeten worden gespoten. Ook moet het voorscherm voor het mooie worden vervangen. Raamomlijstingen achter zijn verroest. Nieuwe omlijsting. Verder een paar putjes en een paar blaasjes rondom de wielkasten. Niets noemenswaardig voor zo'n auto van die leeftijd. En 1 van de glaasjes van het achteruitrijdlicht is gebarsten.
Het belangrijkste is om de motor weer aan de praat te krijgen.
Owjah het is een 4 bak!
Bouwjaar is 1979
Km stand is 146900 km
apk tot eind juni.
Al met al een hoop leuke kleine hobby klusjes die wel te doen zijn. Alleen de motor...
Prijs 100 - 150 euro. Hopelijk weten jullie nu wat meer. Het is nog een mooie harde auto. Dus geen roest problemen in de vorm van apk afkeur punten. Heeft bij de vorige eigenaar altijd binnen gestaan. Dus zonde om weg te doen denk ik. Niet slopen!!!
Groeten No?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2008 22:43 #711097
door V300 register
Die achterramen is waarschijnlijk het plastic wat er over zit. Dat verkleurd nogal. Kan dat? Is weg te snijden.
Moderators: Mark Smeets