LED vervangingslampen??
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;44636 schreef : Overigens,maar dat is mijn zeer persoonlijke mening(en wie zat daar ook al weer op te wachten),vind ik het hele LED verhaal voor oudere auto's geen optie,maar dat moet iedereen maar fijn voor zichzelf uitmaken :yeah::yeah::yeah:!
Duidelijke reactie

Ik zou die leds ook niet zichtbaar (dus achter helder glas) maken, maar gewoon in de originele unit. Dan maakt het dus helemaal geen verschil, en zie je ook niet dat het niet origineel is. Ik weet verder ook helemaal niet of het rendabel is (waarschijnlijk niet), maar het is in ieder geval leuk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De lens en de eventuele spiegel van de lamp zijn namelijk ontworpen voor de eigenschappen van een gloeilamp.Meestel zijn die zo ontworpen dat deze zijdelings uitgestraald licht toch zichtbaar naar buiten toe uitstralen.Je kunt met een of meerder LED'S best dezelfde licht intensiteid bereiken,dat is het punt niet.Het probleem is alleen dat je iets gaat doen wat niet toegestaan is en waar je dus een hoop gedonder mee kunt krijgen!
En je kunt het nog zo netjes maken en afwerken,afkeuren bij de APK of staande gehouden worden door de een of andere wetsdienaar is wel haast onvermijdelijk.Gevolg:inbeslag genomen auto,eventueel RDW keuring,geel briefje met volgend een acceptgiro.Ik weetniet of het dat allemaal waard is!
Leuk is het natuurlijk wel als je het aan de gang krijgt.
Zelf ben ik eigenlijk ook wel altijd naar iets aan het zoeken wat niemand heeft.Dat is en uitdaging.Maar ik probeer het toch wel zo te maken dat het in ieder geval legaal lijkt.
Maar ik ben benieuwd naar het eventuele resultaat.Ik ken een aantal mensen die in de garage thuis een complete showkit voor hun auto hebben.Neon,blauwe lampen en meer van dat soort ongein.Door schade en schande wijs geworden wordt dat alleen opgebouwd als er ergens een meeting of show o.i.d. gehouden wordt.Daarna wordt het er weer af gehaald om gezeik te voorkomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor de uitleg.
Overigens, moest je bij Xenon-verlichting ook niet een koplampsproeier er op hebben, tegen strooi-licht?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

maar btw je kunt wel gewoon die led vervangingslampjes pakken in je fitting, heb je gewoon een stuk of 6a 7 ledjes op de ruimte van 1 gloeilampje,
enja of t mag.. d'r mag zo veel niet.
voor de apk ff normale lampjes erin en klaar ben je

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;44663 schreef : Ja,dat is een mogelijkheid.En dan gewoon hopen dat je geen gedonder krijgt!
Ik weet niet hoor, maar daar krijg je echt geen gedonder mee :wtf2: En voor als je bang bent voor Bromsnor, kun je altijd gewone lampjes meenemen. Niets aan de hand :nono:
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;44636 schreef : (...).Overigens geldt dit hele verhaal ook voor de ombouwsets voor Xenon verlichting die tegenwoordig aangeboden worden.Bij Xenon is het bijvoorbeeld verplicht om automatische niveau regeling in de koplampen te hebben.Misschien leuk voor een handige knutselaar maar niet toegestaan.Daar komt in het geval van Xenon nog bij dat dit zoveel warmer wordt dat de spiegels van de koplampen op de duur verbranden.En dan hebben we het nog maar even niet over het verhoogd stroomverbruik en wat dat allemaal met je kabelboom kan doen.Ooit een kabelboombrand gezien?Ik helaas wel.Reparatie hiervan is iets voor iemand met stalen zenuwen!(...)
Fout...
Automagische hoogteverstelling en wiswas is voor xenon alleen verplicht voor auto's na 1-1-2003. In die ouwe bakkies van ons dus niet.
WBT led-achterlichten:
Ik zou het gewoon er op wagen, maar als je niet helemaal zeker van je zaak bent kan je voor de zekerheid een stel "conventionele" lampjes in de auto leggen.
Mocht oom agent/keurmeester gaan zeiken en niet ontvankelijk voor het "sneller aan == veiliger" - argument, dan kan je gewoon de ouwe lampjes weer terugdraaien.
- V300 register
- Verbannen
-
zover ik weet is bij H4 het in de lampunit verstookte vermogen zo'n 50 Watt, waarvan slechts een klein deel als lichtenergie wordt uitgestraald.
Bij Xenon is het elektrische vermogen in de lampunit (de gasontladingslamp dus) zo'n 35 Watt, daarbij heeft deze lamp ook nog een hoger rendement dan een Halogeenlamp, want het totaal aan uitgestraalde lichtenergie is veel groter.
dus; hoe kan 35 Watt warmer worden dan 50 Watt? you tell me :+
- V300 register
- Verbannen
-
Voor APK en controle langs de weg zou het dus niets uit mogen maken of je een reflector + gloeilamp, of een LED matrix achter het glaasje hebt zitten.
gepraat over inbeslagname van auto, kentekenbewijs keuring RDW, etcetc... bangmakerij.
Je ziet op TV-programma's zoals BODW, wegmisbruikers, etc, vaak genoeg beelden van 'sportieve' autos met knipperlampen en allerlei flitsende blauwe ledjes, foute verlichting etc etc. allemaal zwaar illegaal verboden en niet in overeenstemming met de typegoedkeuring.
het resultaat; een boete, en moeten verwijderen/vervangen van de illegale verlichting. meer niet.
Nederland is gelukkig nog lang niet zo'n politiestaat als sommigen denken....