Op een tank naar Berlijn
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
hengel;254950 schreef : Ik denk ook nog aan geen stroomverbruikers aan zoals lichten en radio. Dus de antenne kan er ook af plus 1 ruitenwisser rechtop zetten, de andere er af, scheelt ook weer luchtweerstand. En stikstof in de banden met zo’n mooigroen dopje. Blijft de band meestal beter van op druk.
Als we zo beginnen dan ook de naden van de deuren met tape dichtplakken en via het raam naar binnen klimmen.
Onderkant van de auto met platen vlak maken, spoiler achter op de auto.
Hier op het forum staan ergens foto's van een 300 die aerodynamisch was gemaakt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mooie inhoudelijke discussie. Er wordt veel onderzoek gedaan naar rolweerstand van banden. Het is volgens mij niet altijd zo dat smallere banden zorgen voor minder rolweerstand (hebben we het niet over grip). Het lijkt me dat het deformeren van het rubber de weerstand bepaald? Banden worden warm van die weestand en dat is verloren voorwaartse energie. Een parallel naar tweewielers: dikkere banden (25mm) op een wielrenfiets zorgen voor minder rolweerstand (t.o.v. 19,21, of 23 mm). Enkele jaren terug was 19 of 21 mm de standaard, nu is dat 25 mm geworden.
Er liggen trouwens Michelin energy saver banden onder!
@Hengel
Radio doet het niet dus dat scheelt. Die antenne eraf schroeven is een goed idee.
Naden en deuren tapen gaat me wat ver. Misschien dat ik aan de voorkant van de auto wat probeer te doen.
@Volvofreak
Die “Aero Volvo” heb ik weleens voorbij zien komen. Dat waren mooie aanpassingen inderdaad. Volgens mij ging die auto naar 1:18 ofzo? Was wel een 340 als ik het me goed herinner.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Dat idd, vandaar dat hogere banden (met vergelijkbare rubber soort) vaak minder zuinig zijn dan lage banden. Aan de andere kant is het wel weer een stukje comfort dat je inlevert op die Low-section band / laagprofielbanden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De witte driedeurs 360GL injection uit 1988?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
@Francois
Klopt! Met als wijziging dat de brandstoftank & pomp zijn vervangen en de schokdempers rondom zijn vernieuwd. En nog een hoop andere dingen maar daar maak ik nog een keer een draadje over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Persoonlijk denk ik dat deze B200 met een update van het motormanagement zuiniger kan lopen. Zelfs mijn 940 loopt met gemak 1:12,5.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.