360 gezocht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2019 21:32 #635099 door V300 register
360 gezocht is gemaakt door V300 register
Hey,

Ik heb al een aantal jaar een 340 B14 Vario waar ik met veel genot in rond rijdt.

Nu ben ik eigenlijk al best wel een tijd op zoek naar wat meer vermogen.
En dus een 360 hatch, maar na al ruim een half jaar op alle sites een zoekopdracht uit hebben staan komt er maar weinig (niets) door.

Ik weet dat er een advertentie rubriek is maar daar zie ik er ook eigenlijk nooit voorbij komen.

Weet iemand er een te koop staan, of waar deze het meest voorbij zouden kunnen komen. Ben wel bereid wat werk er aan te doen, maar de basis moet goed zijn.

Gr Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2019 21:47 #981281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 gezocht
ik weet nog niet hoe ik iemand kan taggen. maar LUCLUC zei niet heel lang geleden dat hij binnenkort een witte 360 sedan injectie te koop had...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2019 21:58 #981282 door V300 register
Je bent er lekker snel bij Jonny.

Ik heb toevallig in een paar jaar terug al eens contact gehad met LucLuc die stond toen ook al te koop maar dit is een sedan.
En ben eigenlijk op zoek naar een hatchback.

Maar toch bedankt voor de snelle tip.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2019 23:05 #981283 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 gezocht
Stuur maar pb. Ik weet misschien wel iets :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2019 23:34 #981284 door V300 register
misschien vloeken in de kerk, maar wat doet dat extra vermogen er nou helemaal toe? In Nederland mag je nergens harder dan 130 en dat haalt een 340 1,4 ook makkelijk. Ik weet dat de 360 een speciaal plekje in het hart van veel clubleden heeft maar de reden waarom snap ik eigenlijk niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2019 06:25 #981287 door V300 register
Nou.... Dat speciale plekje zal wel aan verschillende dingen liggen. Maar voor mij het is het belangrijkste dat het een Volvo blok. Zal bij iedereen anders zijn. Maar een 2,0 zal toch net wat vlotter trekken als een 1.4 of 1.7. En ik denk dat er veel voor een 360 gaan omdat er altijd een handbak in ligt? 340 met handbak zijn net wat lastiger te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2019 07:40 #981288 door V300 register
Ik heb een dik een jaar geleden ook de overstap gemaakt van een late 340 vario naar een 360. Niet omdat ik perse een 360 wou, maar hij werd aangeboden in mijn woonplaats en kon het niet laten.

Ik vond het in het begin best wennen. Zo'n vario reed zo vloeiend, maar ook best wel vlot. Fijn motortje, niet groot, maar prima. Een 360 is sterker, meer koppel, maar ook logger, het rijden met zo'n logge tweeliter baart ook wat kunst, vooral het accelereren is wat schokkig en 'lomp', hier moet je even feeling voor krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2019 09:15 #981289 door V300 register
@Erik: Had een berichtje van Steven gehad maar ga ik zeker doen.

@eipmiw: Ja je hebt gelijk dat een 340 ook 130 rijdt, voor mijn gevoel niet graag, maar het kan. Zelf rij ik altijd lekker 100 op de snelweg, erg rustgevend. En ik ben best wel verliefd op de vario moet ik zeggen.

Maar had eerst naast mijn 340 nog een Mustang die nu weg is, dat was altijd heerlijke combi. Een 360 is niet te vergelijken maar wat meer vermogen vind ik toch wel prettig.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2019 09:33 #981290 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 360 gezocht

dikketienes;253802 schreef : Hey,

Ik heb al een aantal jaar een 340 B14 Vario waar ik met veel genot in rond rijdt.

Nu ben ik eigenlijk al best wel een tijd op zoek naar wat meer vermogen.
En dus een 360 hatch, maar na al ruim een half jaar op alle sites een zoekopdracht uit hebben staan komt er maar weinig (niets) door.

Ik weet dat er een advertentie rubriek is maar daar zie ik er ook eigenlijk nooit voorbij komen.

Weet iemand er een te koop staan, of waar deze het meest voorbij zouden kunnen komen. Ben wel bereid wat werk er aan te doen, maar de basis moet goed zijn.

Gr Dick

Ik zie ze regelmatig voorbij komen, hoor! :humor:
Nee, even zonder geintjes; Ze staan met enige regelmaat te koop, het zijn alleen geen 500 euro-auto's meer.

Je moet er nu gewoon normaal geld voor betalen; vanaf 2000 euro heb je er eentje in goede staat met relatief weinig werk.
Kijk nog even verder op de verkoopsites, ik bedoel dan qua regio, ze staan ook vaak op Duitse/Deense/Scandinavische sites of gewoon in België of Frankrijk.
Succes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2019 09:54 #981295 door V300 register

Johnny40;253803 schreef : ik weet nog niet hoe ik iemand kan taggen. maar LUCLUC zei niet heel lang geleden dat hij binnenkort een witte 360 sedan injectie te koop had...

Klopt, die wordt op dit moment klaar gemaakt voor verkoop. Wel een sedan, maar wel netjes en met stuurbekrachtiging, injectie, elektrische ramen, stoelverwarming. De brandstofpomp wordt vervangen en er komt o.a. een nieuwe d-riem op.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC