- Berichten: 111
De problemen bij VW
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
29-09-2015 19:15 #958772
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De problemen bij VW
Ik heb ook rondgereden in de 'oude welbekende 1.9 TDI', in 90.000 km buiten de beurten om geen olie hoeven bijvullen hoor. (pompverstuiver, 105PK 250Nm)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
29-09-2015 20:46 #958774
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De problemen bij VW
een kennis van ons heeft er ook last van... een Octavia die al lang in bezit is, pico bello bijgehouden wordt en toch elke 1.500 km een litertje olie tot zich neemt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 275
29-09-2015 22:26 #958775
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic De problemen bij VW
Mijn toenmalige 306 1.9 diesel (bj 1995) mocht volgens boekje 1:500 doen. Olie dan he!
Wat verbruikscijfers betreft: kijk eens op www.werkelijkverbruik.nl
Bevat tankcard gegevens per merk en type
Een Passat van 2005 doet redelijk netjes wat ie beloofde. Eentje uit 2015 verbruikt in praktijk tientallen procenten meer. En dat geldt voor nagenoeg alle merke/modellen. UItgezonderd juist die die slurptaks moestenbetalen.
UIteindelijk is dit dus het gevolg van de fiscale prikkels (BPM, bijtelling) die aan schoon en zuinig zijn gekoppeld, en waarbij de testen in lab-opstelling gedaan worden (en niet representatief voor normaal gebruik zijn).
Overigens heb ik me ooit laten vertellen dat een Prius jaren terug een eco stand had (zuinig!, dus veel tax voordeel), en een sport stand (stuk minder zuinig, maar reed wel lekkerder. Feitelijk hetzelfde als nu bij VW, met cruciaal verschil dat het zichtbaar was en door bestuurder te kiezen.
Anyway, ben ook benieuwd hoe groot en diep de beerput zal blijken!
Wat verbruikscijfers betreft: kijk eens op www.werkelijkverbruik.nl
Bevat tankcard gegevens per merk en type
Een Passat van 2005 doet redelijk netjes wat ie beloofde. Eentje uit 2015 verbruikt in praktijk tientallen procenten meer. En dat geldt voor nagenoeg alle merke/modellen. UItgezonderd juist die die slurptaks moestenbetalen.
UIteindelijk is dit dus het gevolg van de fiscale prikkels (BPM, bijtelling) die aan schoon en zuinig zijn gekoppeld, en waarbij de testen in lab-opstelling gedaan worden (en niet representatief voor normaal gebruik zijn).
Overigens heb ik me ooit laten vertellen dat een Prius jaren terug een eco stand had (zuinig!, dus veel tax voordeel), en een sport stand (stuk minder zuinig, maar reed wel lekkerder. Feitelijk hetzelfde als nu bij VW, met cruciaal verschil dat het zichtbaar was en door bestuurder te kiezen.
Anyway, ben ook benieuwd hoe groot en diep de beerput zal blijken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2015 21:26 #958782
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De problemen bij VW
Voor het echt smeuiige van dit verhaal: Bertje heeft nu bijna 215.000 km gelopen en heeft een verbruik van 1 liter op 15.000 km. En dan zeggen ze bij de APK ook nog dat ie olie lekt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-10-2015 11:50 #958784
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De problemen bij VW
Ja dat zeggen ze van Betsy ook, maar goed. Volgens mij zeggen ze dat van al die oude wagens, zonder te kijken, hup olie lekkage. Toch geen afkeur en stel dat je een herkeuring krijgt zit je altijd goed. Dan kun je altijd met je vinger onder dat blok gaan en dan vind je bij zo,n wagen altijd wel wat olie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
12-10-2015 13:20 #958863
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De problemen bij VW
Ik krijg regelmatig auto's van 25 jaar of ouder op de brug die geen olielekkage vertonen. Dus altijd....... Bij volvo's 300 die olie lekken adviseer ik om in ieder geval de krukaskeerringen te vervangen, maar noem daarbij ook de mogelijkheid om de carterpanpakking te vervangen. Dit lost in bijna alle gevallen de olielekkage op. De kleppendekselpakking is dan al vaak als eerste vervangen (hangt van het oliespoor af). Natuurlijk ook een mooi moment om de kleppen te stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets