Vraag over een Volvo 440.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2013 10:20 #935214 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Vraag over een Volvo 440.
Vaak is het inderdaad helaas het bekende lager in de CVT die kapot gaat. Even uitgaande van dat het een CVT is? Vermoed het wel want de CVT is alleen geleverd icm de B18U. Helaas beginnen die CVT bakken ook zeldzaam te worden, op de sloop tref je niet zo vaak meer goede bakken aan. Ombouw naar conventioneel is hij niet waard. Ook de schade en roest rechtsachter gaan er niet voor zorgen dat je 1250 euro gaat krijgen.

De B18U motor is best goed, een bekend probleem is de zogenaamde stappenmotor waardoor ze waardeloos stationair gaan lopen. Vaak helpt het om dit even schoon te maken en dan gaat het wel weer een tijdje goed.

@ Vincent, overigens is de CVT bak gewoon van Volvo en de B18U is een Renault motor. Ford kwam pas in 1999 in beeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2013 10:20 #935215 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vraag over een Volvo 440.
Tja, die ervaring hebben wij ook. Ik zie een auto te koop staan vanwege hoge reparatiekosten. Ik zie zo de punten die gemaakt zou moeten worden en mis in het lijstje al het checken van een paar andere waardevolle punten. Ik maak een berekening en laat ook berekening uitvoeren door een offici?le garage ergens in Noord-Oost Brabant (Tussen Elsendorp en Zeeland) en we blijken de helft of meer goedkoper te kunnen. Inmiddels rijd persoon al weer 3 jaar met deze auto rond en zijn die kosten dus al weer afgeschreven. Ze komt nu elk jaar bij ons de APK etc. doen. Ik denk dat alles begint met een goede check en een open en eerlijk meedenken over de auto zonder commerci?le belangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 10:56 #935217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraag over een Volvo 440.

Erik;220998 schreef : Ik denk dat alles begint met een goede check en een open en eerlijk meedenken over de auto zonder commerci?le belangen.

Dat is behoorlijk lastig bij een commerci?le instelling als een garage...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2013 16:17 #935340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraag over een Volvo 440.
Er is een andere diagnose en second opinion gedaan.
Het schijnt veel goedkoper gerepareerd te kunnen worden (als `t goed is).
M`n buuf laat er meteen een verse APK op zetten en ze zegt dat ze er lekker zelf mee blijft rijden.
Laat jullie nog even weten hoe `t gaat aflopen. :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC