Vraag over een Volvo 440.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2013 17:40 #632874 door V300 register
Vraag over een Volvo 440. is gemaakt door V300 register

Mijn buurvrouw rijdt al jaren met een groene Volvo 440 die ooit van haar moeder was.
Het is een automaat, er staat 69000 op de teller en is van 1995.
Er is regelmatig onderhoud aan gedaan door garage Westerhof (ik heb een stapel rekeningen gezien) en zelfs de roestige linkerachter wielkastrand is vervangen.
Nu is het differentieel kapot aan `t gaan (maakt iets lawaai tijdens `t rijden) en de kosten van `t repareren van `t differentieel gaat tussen de ? 2000,- en ? 3000,- kosten.
Dat wordt haar te duur dus nu denkt ze aan verkopen. Ze wil een nieuwe APK op de auto doen en wil ? 1250,- ervoor hebben.
Ik heb even op Marktplaats gekeken en de prijs is misschien nogal hoog maar ze heeft echt veel geld in de auto gestoken, vandaar de prijs.
Als ze `t differentieel kan laten repareren voor minder geld houdt ze de Volvo zelf want ze is nogal gehecht aan de wagen.
Zou dat kunnen, dat differentieel goedkoper repareren?

Dit is de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2013 17:53 #935158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraag over een Volvo 440.
Is altijd een heel moeilijke beslissing. Gezien de huidige problemen van de auto. Zal ik idd moeilijk worden de auto voor een mooie prijs te verkopen. Helaas maakt het dan niet zo veel uit of de auto verder erg goed is. Hij is gewoon weg kapot. Kan je niet een andere bak in de auto laten hangen. Dat moet voor veel minder te dan zijn dan de 2/3 duizend euro. Helaas hebben de CVT bakken van een 440 B18U (ford product) nu niet echt een goede reputatie. (google maar eens) een goed versnellingsbak vinden is dan ook een hele opgave. Naar zeker niet iets wat onmogelijk is.

Mocht je de auto met een sloop bak weer goed krijgen is hij wellicht wel goed te verkopen voor 1500 euro. (wel effe het achterwielrandje maken dan)

Vincent

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2013 17:55 #935159 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vraag over een Volvo 440.
cvt zo te zien?
Dat zijn ondingen. Die is het niet meer waard. Ombouwen naar een conventionele automaat zou misschien kunnen, maar da's duur.

wielkast rechts is roestig, en links begint op de lasnaden alweer te hobbelen en te bobbelen zo te zien.

ik vrees het ergste.... onverkoopbaar en duur om te repareren!
En zelfs een heeeeeele mooie brengt met moeite een bedrag op met vier cijfers voor de komma...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2013 18:22 #935162 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vraag over een Volvo 440.
Dus eigenlijk is de beste oplossing; investeren, maar zo laag mogelijk en eerst dit er weer uit rijden. Dan is het ook waard om de wielrand te repareren. Een andere (tweedehands) auto kan ook de komende jaren (onderhouds)kosten opleveren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2013 19:00 #935166 door V300 register
Gezien de prijs van de reparatie denk ik dat de complete cvt wordt vervangen. Dat is helaas niet ongebruikelijk. Wel even achterhalen of dat inderdaad is wat de garage voor ogen heeft.

Wat Joost zegt: de auto is in deze toestand niets meer waard.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2013 19:22 #935168 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vraag over een Volvo 440.
diagnose differentieel????
kan net zo goed een homokineetje zijn met wat speling of weet ik veel wat, diff diagnose is ?rg lastig om correct te stellen omdat je maar met een paar omstandigheden uit kan sluiten of het wel/niet in het diff kan zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2013 22:04 #935179 door V300 register
Dank julie voor de (snelle) respons ! ! !
Het komt er dus op neer dat `t geen zin heeft om de auto een verder leven te gunnen en/of te verkopen. Was wel leuk geweest voor m`n buurvrouw maar OK.

Nog even een vraag aan Anjo, zou jij dat kunnen diagnoticeren?
Waarschijnlijk heeft dat ook geen zin omdat de reperatiekosten te hoog blijven?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2013 08:51 #935186 door V300 register
Als het alleen maar een homokineet is dan zullen de kosten veel lager uitvallen. En dat die cvt's niet zo'n beste naam hebben kan kloppen maar met zo'n lage km stand moet er toch eigenlijk nix mis mee zijn. Zeker niet als het onderhoud altyd netjes gedaan is.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2013 09:18 #935187 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Vraag over een Volvo 440.
Ik weet dat de cvt op de 440 een levensduur heeft van 70-90000 km.
Maar meestal begeven ze het op de "koppeling".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 08:28 #935211 door V300 register
een second opinion is bij z?n dure diagnose zeer aan te raden, het zou niet voor het eerst zijn dat ze een leuke volgende auto voor haar hebben staan.......................pas nog bij een goede vriend van mij mee gemaakt, er was van alles kapot, koste zeker 2000 euro.............bij een ander bleek er maar 1 ding kapot te zijn, kosten 200 euro...........

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC