Muzikanten en zangers
- Wouter Borsje
- Premium lid
Dat smaken en meningen verschillen maakt het juist zo leuk, daar worden mijn keuzes meestal niet anders door :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Da`s net de boodschap die ik je wil geven.Wouter76;168582 schreef : Ik vind het juist fijn om de verschillende meningen te lezen en/of tips te krijgen bijvoorbeeld.
Dat smaken en meningen verschillen maakt het juist zo leuk, daar worden mijn keuzes meestal niet anders door :nono:
De een vindt iets mooi en de ander niet... klaar toch.
In mijn ogen is de mening van een ander niet belangrijk. Ik doe alleen maar dingen die ik graag doe en wat een ander daar van vind zal me een .....
( www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-...004493643/index.html dit is mijn handboek voor het leven).
- V300 register
- Verbannen
Dag Wouter(76),
Dat klinkt goed zeg (luisterde dat nummer "let me go home"). Ontspannen en beheerst en zuiver. Heb je die vioolen er zelf bij gezet ?
Een vriend van me schrijft ook eigen nummers, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar dat kost toch wel heel veel tijd, ?n het is lastig om de variatie erin te houden en toch dezelfde 'logica' in het nummer te houden.
Ik heb heel veel muziek gemaakt. Vind ik te gek. Bovenste stukje van het register (vrij vertaald enkele hoogste tonen) zitten er niet goed op waardoor een vaste baan bij een symfonie-orkest er niet in zit. Dus doe ik maar wat anders en is muziek nu mijn hobby. Helemaal te gek. Eigen nummers is het leukste maar iemand anders z'n nummers spelen kan ook te gek zijn.
Ik mocht meespelen met een St. Peppers Lonely HeartClub Band, maar dan arrangementen met 4 blazers en voor ieder nummer van die plaat hadden ze een andere zanger uitgenodigd. Te gek. Bijvoorbeeld:
(ja, fout pak. Ik heb het niet meer. De strijkbout is er doorheen gesmolten.)
20 maart dan speel ik met mijn vaste Bigband (Amstel BigBand) 's avonds in het Bethanienklooster (Amsterdam) met gastsolist Ilja Reijngoud, een hele goede trombonist (ik ben 1 van 4 van de trombonesectie). Dan weet je weer waarom je thuis veel moet oefenen.
Dus www.amstelbigband.nl/ . Het zijn alle nummers van Sven die voor de bigband staat. Luister voorbeeld op de site (op die opname sta ik niet).
Groet
- V300 register
- Verbannen
wat mij betreft geef ik hetzelfde advies aan Wouter, niet meer doen..
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Tja, je hebt publiek nodig om je te motiveren om naar de grenzen van je kunnen te gaan en om er tijd in te steken. En Wouter schijft zijn nummers zelf. Een Britney Spears, om maar wat te noemen playbackt op live concerten en ik denk niet dat ze haar eigen nummers schrijft. Je hebt een bepaald talent en om dat te ontwikkelen moet je voldoende motivatie hebben. Het wordt niets wanneer je alleen op je studeerkamer muziek blijft maken (filmpjes helpen).
En een onderwerp over muziek gaat over muziek.
Ik heb ooit een MZ (2 takt) motorfiets gehad m?t beenschermen en zelf gemaakte stuurkuip met motoguzzi scherm. Bleek de luchtcirculatie zo veranderd te zijn dat de uitlaatgassen niet naar achteren maar naar naar voren en omhoog gingen ! Toen heb ik een stuk pijp voor de beenschermen laten uitsteken naar achterkant uitlaat lopend met aan de voorkant een trombone beker. Toen was dat probleem opgelost. Werd ik alleen om de haverklap door de politie aangehouden om te vragen wat dat was (het mocht wel).
- Wouter Borsje
- Premium lid
Ik vind het zoals ik al eerder zei leuk om te weten wat mensen vinden van mijn filmpjes, dat mag ook best een kritische zijn of eentje met tips.
- V300 register
- Verbannen
Wat me opvalt (is geen kritiek maar puur observatie) is dat je 'on top of your lungs' lijkt te zingen, klopt dat?
- Wouter Borsje
- Premium lid
Dat je het idee hebt dat ik "on the top of my lungs' zing, is dat alleen bij het laatste nummer?
Die is inderdaad aan de pittige kant voor mijn stem, heb daar niet zoveel ruimte aan de bovenkant meer over.
(de uithaal is ook wel mijn limiet, hangt er ook vanaf in wat voor 'key' het nummer staat)
- V300 register
- Verbannen