wat ga jij dit weekend doen?
- V300 register
- Verbannen
Vandaag naar de Miljoenenlijn in Simpelveld (zuid Limburg) geweest. Een zeer mooie locatie, waar je naar keuze kunt meerijden met een stoom- en/of dieseltrein. Daarnaast is het een ontzettend mooie plaats om foto's te maken. Ik vond het ergens wel jammer dat ik mijn Volvo 340 niet bij had, het was leuk geweest om die er bij te zetten. Ach ja, een goede rede om nog eens terug te gaan!
Bij deze een paar van de mooiste foto's die ik heb gemaakt (en bewerkt).
Als je aankomt op de parkeerplaats wordt je eerst verwelkomd door een aantal treinen in vervallen staat. Ik vermoed dat deze gebruikt worden om het andere spul te restaureren en aan de gang te houden. Deze heb ik een paar maanden geleden per toeval zien staan toen ik met de motor de Mergellandroute heb gereden en om moest rijden wegens een wielrenevenement. Ik heb een grote voorliefde voor oude voertuigen, en als het zich in vervallen staat bevindt, wordt het voor het jongetje in mij alleen maar interessanter om eens te gaan kijken.
Als je wat verder kijkt wordt het allemaal steeds mooier en steeds beter bijgehouden. Dit is scenery waar nauwelijks mee gereden wordt, maar het ziet er toch uit of die goederentrein zo weg kan rijden, zo netjes. Ook de inrichting van het station en de perronnen is prachtig authentiek ingericht. Je gaat de deur door, koopt je kaartje, en het is net of je het Limburg van begin 20e eeuw binnen stapt.
En dan komt dit aanrijden... De stoomtrein waarmee wij vandaag zijn meegereden. Het is een prachtige Zweedse Nydqvist & Holm locomotief uit 1910 met een mix aan nostalgische Europese wagons uit de jaren 30-40-50. Allemaal prachtig gerestaureerd en onderhouden overigens.
Ook kun je kiezen voor een dieseltrein, een 3-delige railbus. Hoewel hij op een oude Oostenrijkse ansichtkaart niet zou misstaan is dit een Duitse trein.
Met de stoomtrein rijd je van Simpelveld naar Schin op Geul en weer terug, over de Miljoenenlijn. Een prachtig stuk spoor door het Limburgse heuvellandschap, een rit van een kleine anderhalf uur.
Leuk, erg leuk om hier een middag door te brengen als je in de buurt bent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Jaja, ik moet het topic van de 760 updaten.. hij rijdt weer sinds vorige week
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;246842 schreef : Heel mooi hoor! Als je van dit soort dingen houdt, kan ik je de route der industriekultur aanraden.
Dank je!
Vandaag hebben we dankzij jou tip besloten dat we die binnenkort ook maar eens moeten gaan rijden
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
General Custom;246844 schreef : Vandaag hebben we dankzij jou tip besloten dat we die binnenkort ook maar eens moeten gaan rijden
Dit is wat mij betreft het hoogtepunt: www.lwl.org/industriemuseum/standorte/ze...llern/maschinenhalle
Maar voor foto's moet je denk ik hier zijn: www.landschaftspark.de/startseite
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Het plan is om elk jaar bij elke editie weer wat mooier en professioneler voor de dag te komen. Bij deze maak ik 6 stuks fotoborden van 40x60cm. In principe zijn het 6 dezelfde, alleen komen de 2 met afwijkende kleur op een standaard vóór de kraam te staan als aandachtstrekker. De andere 4 borden had ik geacht op tafel te zetten in plaats van de 2 oude borden van 50x50cm.
Het doel van de fotocollage is voornamelijk marketing. Eerst willen we de aandacht naar onze kraam trekken voor zoveel mogelijk aanloop, vervolgens moeten mensen in één oogopslag zien wat de Volvo 300 Club doet en waarom ze lid willen worden, en ten slotte willen we dat mensen ons onthouden. En natuurlijk is het ook gewoon leuk om te laten zien hoe leuk onze club is :yesyes:
Begin volgende week ga ik naar de Hema om foto's te laten printen. Dat scheelt qua kosten immers weinig met mijn thuisprinter, en de Hema geeft toch wel een mooier resultaat. Om een idee te geven, zelf dacht ik aan een bord met foto's van evenementen, een bord met foto's van auto's uit het clubregister, eentje met een stukje technische uitleg over bijvoorbeeld de variomatic, etc. Ik stel de input van anderen altijd zeer op prijs, dus...
Heeft iemand nog ideeën voor deze fotocollage?
Alle ideeën, hoe gek ook, zijn van harte welkom.
- V300 register
- Verbannen