wat ga jij dit weekend doen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
carterventilatie is bij de vorige eigenaar nog schoongemaakt trouwens
maar kan nooit kwaad om te vernieuwen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Hoe goed degene voor jou zijn onderhoud liet doen twijfel ik wel aan; veel dingen die ik tegenkom zijn met de franse slag gedaan, dus dat doe ik dan liever opnieuw.
Verder blijkt het een goede auto, dat merk je aan alles. Behalve de uitlaat is alles wat ik tot nu toe heb gedaan niet-critisch of preventief geweest
Kit is binnen van de dealer voor 58,- en dat is alles van het hele PCV systeem excl. de slangen. Aftermarket is duurder en minder van kwaliteit..
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;224154 schreef : haha was het nodig ja
carterventilatie is bij de vorige eigenaar nog schoongemaakt trouwens
maar kan nooit kwaad om te vernieuwen!
Nou, de nieuwe installatie zit erin. best koud ondertussen buiten. De vlamdover was schoongemaakt ja, maar de rest.. misschien dat een monteur er naar heeft gekeken onder het genot van wat koffie en toen maar besloten heeft dat het teveel werk was. vol met meuk! Nu is het weer goed voor ongeveer een ton of anderhalf Maar een tip voor de redblockrijders: doe dit ook. Het kan prima zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
waterpomp nog steeds lekvrij?
- V300 register
- Verbannen
powerflux;224149 schreef : Na het lezen van de ellende die van een verstopt systeem komt kan ik het maar beter preventief vervangen.
Wat voor ellende is dat als ik vragen mag? Leek me geen kritisch onderdeel van de auto, zeker niet op de korte termijn.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;225227 schreef : ha, ja, inmiddels ben ik er wel achter dat je zelfs techneuten niet op hun woord kunt vertrouwen
waterpomp nog steeds lekvrij?
Waterpomp en alles gerelateerd werkt keurig
brahov;225228 schreef : Wat voor ellende is dat als ik vragen mag? Leek me geen kritisch onderdeel van de auto, zeker niet op de korte termijn.
Als de carterventilatie verstopt zit moet de carterdruk ergens anders naartoe; bijvoorbeeld door een pakking of kering er langzaam uit te persen met bijbehorende olielekkages.
Het schoonhouden van dit systeem kan je dus latere ellende en kosten besparen. Maar het is niet zo dat je onverwacht stil komt te staan.
Hoe het bij jouw 1.7 zit weet ik niet.
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
volvo freak;241049 schreef : Onderdelen voor mijn tomos besteld..
Dat zijn érg leuke apparaten om aan te sleutelen, en zo heerlijk betaalbaar. Ik heb er ook eentje gehad, veel plezier van gehad.
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlt1/v/t1.0-9/13659088_1352175584810938_3184874558949777460_n.jpg?oh=05934439a2c4e40902efbcbc1fcba60c&oe=582926CF&__gda__=1478517227_8744b9b42309d9cf9b98354e1fe48817