Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2014 20:44 #943129 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Wordt niet meer ondersteund met beveiligingupdates, zelfs overheidsinstellingen draaien op xp, die gaan hun eigen beveiliging inbouwen... nou dat zal wat worden.

Voordeel van 7 is dat het draait op NT platform, waarop xp ook draait. Vista was regelrechte bagger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2014 22:27 #943132 door V300 register
beetje onzin wat hierboven staat. vista is de basis waarop win7 en 8 gebouwd zijn. Het grootste probleem van vista was het nieuwe drivermodel (door slechte support vanuit hardwarefabrikanten was dit vooral in het begin een grote ergernis voor veel gebruikers!) en de niet helemaal tof werkende User Account Control. Uiteindelijk zijn beide zaken uitontwikkeld en vormen nu de basis waarom windows 7 en 8 zoveel beter en veiliger zijn dan XP. De driver support is tegenwoordig prima, omdat de fabrikanten nu goede drivers leveren volgens het nieuwe drivermodel (met kleine aanpassingen zijn de drivers voor win vista, win7 en win8/8.1 hetzelfde)

Vandaag de dag is zelfs met vista prima te werken, zij het dat je af en toe een zwart scherm met een UAC melding voorbij ziet komen als je wat wilt updaten of installeren.

Ik heb in de introductieperiode van windows 8 overigens voor 30 euro per PC het hele gezin + werk PC's voorzien van upgrade licenties. 1 van die licenties heb ik pas in januari dit jaar ge?nstalleerd.

Wat betreft de forumsoftware en benadering via mobiel; via de android browser werkt het forum eigenlijk vrij goed; de interface is met weinig graphics gebouwd dus niet heel zwaar. Wel is er inderdaad helemaal niks veranderd en zijn er g??n apps die het forum rechtstreeks (dus buiten de browser om) kunnen aanspreken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2014 22:38 #943134 door V300 register
Wouter, kan je mij dan uitleggen waarom de registers van vista zo vol zaten? Ze bij 7 terug gegrepen hebben naar het nt systeem, maar met de looks van vista?

Ik heb in het verleden ook vista gehad, voor ik over ging naar 7, het draaide prima stabiel, maar continu kon ik alle geheugen opschonen. Ik draai met 7 meer programma's tegelijk dan ik met vista deed, en nog niet een keer een overkill gehad... zelfde pc, zelfde processor, zelfde geheugen.

Overigens hoeft een nieuwe Windows niet zo gek veel te kosten, unattendet versie is misschien ook een optie?

Overigens ben ik gelukkig geen it'er, maar een van mijn kameraden wel, die kwam met de verklaring over vista vs 7

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2014 22:45 #943137 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D

Wouter;226747 schreef : Ik heb in de introductieperiode van windows 8 overigens voor 30 euro per PC het hele gezin + werk PC's voorzien van upgrade licenties. 1 van die licenties heb ik pas in januari dit jaar ge?nstalleerd.

Helaas is mijn pc niet geschikt voor W8, anders had ik dat misschien als optie overwogen, gezien het vrij lage bedrag voor een licentie.

Een nieuwe pc is niet alleen iets waar ik even het geld niet voor heb maar bovenal zit ik er niet op te wachten min of meer 'verplicht' te worden zaken aan te schaffen die nu niet bepaald op mijn "verlanglijstje" staan.

Ik heb mijn bericht hier dan ook mede geschreven om te laten weten aan mensen die met hetzelfde 'probleem' zitten dat er ook nog een andere optie is om verder te kunnen werken op een oude pc met XP. (buiten eventuele andere opties die mij onbekend zijn natuurlijk)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2014 22:58 #943138 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Als mijn pc niet goed werkt heb ik altijd de neiging om hem uit het raam te gooien. Goed om te lezen dat er ook nog andere opties zijn.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
15-03-2014 10:25 #943147 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Thread zonder onderwerp :D
Draai al jaren op linux (dual boot).
Zeker even wennen.
Maar niet meer dan van XP naar 7 te gaan, laat staan 8...
Ook het gratis LibreOffice lijkt meer op MS Office 2003 dan dat nieuwere MSOffices op hun voorgangers lijken.

Je zit vooral met de drivers voor bepaalde specifieke stukjes hardware (bv randapperatuur, of laptopcomponenten).
Dus niet handig voor digibeten. Maar die kunnen ook beter bij Apple gaan shoppen dan bij MS, stuk intuitivere, mede door minder opties.

Windows is vooral groot omdat het breed ondersteund wordt, niet omdat het makkelijker is, of beter, of flexibeler.
En het wordt breed ondersteund omdat het zo groot is, dus is een visceuze cirkel, maar wel een steeds poreuzere.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-03-2014 11:24 #943149 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat is prettig Bart, mocht ik nog vragen hebben weet ik nu bij wie ik terecht kan. ;)

Het zal zeker weer een leermoment zijn, dat vind ik helemaal niet erg want ik ben graag bezig met de pc.

Net als jij wil ik ook met dual boot gaan werken, het is de bedoeling om Linux Mint 13 in het begin alleen te gebruiken voor de zaken waartegen XP zich vanaf 8 april niet meer kan weren; internet en e-mail.

Mocht het installeren van de videokaart, geluidskaart en andere rand hardware allemaal prima verlopen, dan is het daarna de vraag of de software waar ik belang aan hecht ook draait onder Linux.

Als dat allemaal werkt en soepel draait zie ik het absoluut zitten om compleet op Linux over te gaan.

Gebruik jij overigens ook een anti-virus programma Bart, of is dat nu juist met Linux geheel en al overbodig geworden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 11:33 #943150 door V300 register
Ik heb sinds een tijdje een chromebook. Voor dagelijks gebruik bevalt dat bijzonder goed. Ze kosten tweedehands geen drol en je bent van een hoop ergenis af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 14:25 #943152 door V300 register
Ik heb, naast windows 7, Ubuntu geinstalleerd. Een Linux-variant die heel gebruikersvriendelijk is. En....lekker snel opstart!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2014 16:46 #943155 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
En mijn dagelijkse computer is nog altijd, en ja nou komt het...

een iMac G4 17" uit 2002 met een 800MHz processor, draait momenteel op Mac OS X 10.4.11 :groovy:

Helaas niet meer voor alles te gebruiken maar internet browsen gaat nog redelijk. In ieder geval het Volvo 300 forum ;)

Blijf het Apple's mooiste computers vinden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC