Thread zonder onderwerp :D
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8493&page=3
Succes
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Bij een B230FK zit de olieretour van de turbo met een starre buis naar het blok toe met als afsluiting een rubberen ring.
Alle leidingen wil ik vervangen voor flexibele, maar dan zou ik schroefdraad moeten tappen in het blok.
Ik zat even te googelen naar bussen incl. schroefdraad die je in een gat kan doen, ? la vriesplug of wellicht bevestigen met loctite, zonder de rompslomp/rommel van boren en tappen.
EDIT:
Zoiets als dit dus , zou dat kunnen werken?
- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;222981 schreef : Even een klein vraagje, kent iemand stalen bussen met inwendig schroefdraad?
Bij een B230FK zit de olieretour van de turbo met een starre buis naar het blok toe met als afsluiting een rubberen ring.
Alle leidingen wil ik vervangen voor flexibele, maar dan zou ik schroefdraad moeten tappen in het blok.
Ik zat even te googelen naar bussen incl. schroefdraad die je in een gat kan doen, ? la vriesplug of wellicht bevestigen met loctite, zonder de rompslomp/rommel van boren en tappen.
Die zijn er, eigenlijk soort holle tapeinden, weet de naam er zo even niet van!
Let er wel op dat je een fatsoenlijke grootte neemt, want de olie loopt alleen door de zwaartekracht terug (maar dat wist je al denk ik)
Op deze website hebben ze wel wat van dat soort aansluitingen, www.speedon.nl/index.php?option=com_virt...ry_id=1803&Itemid=57
Ik heb de bestaande leiding aangepast, na een cm of 7 gaat die over in een silicone slang
[/QUOTE]
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik zit even over die site te struinen, maar jouw oplossing vind ik eigenlijk veel interessanter (zeker ?-wise

Als er dan iets gaat lekken, dan is het alleen de rubberen ring en niet een slechte verbinding van een half strak passende bus

- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik ga morgen is naar een hydrauliek slangen-toko hier in de buurt, eens kijken wat ze kunnen leveren.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb laatst ook zo'n leiding op een 7 serie geplaatst. De eigenaar daarvan was al een hele tyd aan het tobben met olielekkage.....nu nergens meer last van.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
En dat met gewoon normaal rijgedrag :no_comment:
is me nog nooit gebeurd!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-