differentieel 360glt vervangen
- V300 register
- Verbannen
wat eruit zag als een makkelijk klusje ,was nog best een geprul
maar uiteindelijk is het toch gelukt
hier zit het oude diff er nog onder
en bekijken we hoe we dat moeten gaan doen
hier een foto van het nieuwe diff
na de aandrijfassen los te draaien,moeten de bouten aan de bak lok
het moeilijkste is het boutje wat helemaal boven op zit,maar dat kregen we gelukkig met een klein rateltje met een kniestukje toch los
dan moet de achteras zakken om ruimte te maken om het diff naar achter te schuiven
dus bokken eronder
dan kun je hem zo naar achter trekken
ik had geen nieuwe pakking voor tussen de bak en het diff
dus die heb ik zelf gemaakt
dan is het een kwestie van het diff er weer tussen prullen en over de as schuiven ,de beugels waar het diff aan hangt kun je een kwartslag draaien om meer ruimte te maken
dan de bouten allemaal weer vast zetten en de olie van de bak en diff weer bijvullen
in de bak heb ik gedaan atf (gomma)
en in het diff ls80w90 (gomma)
een beetje een beunconstructie bedenken om de olie er weer in tekrijgen
vullen tot de olie er langs het vulgat uitloopt en de plug er terug in
dan de aandrijfassen er weer aan schroeven en de pakking tussen bak en diff controleren op lekken
dan is dit het resultaat
mn 360 rijd nu stukken beter en schokt ook niet meer bij 60km in de 4e versnelling
de grote speling die er was in de aandrijflijn is er nu uit
rijd een stuk comfortabeler
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
zo'n mooie klodder olie eronder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
en had in de fabriek op de testbank gestaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ronaldromme;24984 schreef : @conrad het nieuwe diff had ik op marktplaats gevonden
en had in de fabriek op de testbank gestaan
kijkaan
en dat is dan wel een 360 diff neem ik aan. zal voor de 340 weer net anders zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Mijn 360 heeft nu 135.000 km gelopen en behoorlijk last van dit schokken. Beetje vreemd met zo'n lage km-stand, maargoed. Ik kan aan een diff komen met 225.000 op de klok. Van dat diff weet ik zeker dat ie niet schokt en goed rijdt(proefgereden). Kan ik hem zomaar wisselen of heeft het een nadeel dat ie een ton meer gelopen heeft?
Nog een vraag; is dit klusje ook op assteunen op de grond te doen, of komt daar veel gevloek en gescheld bij?
Nog een vraag, kun je diff/bak/aandrijsaf zomaar laten zakken aan de achterkant of moet er aan de voorzijde/motorzijde ook iets los?
Nog een vraag; moet de olie er eerst uitgelaten worden? De olie in de bak is slechts 10.000km oud.
Nog een vraag; moeten de bouten bij het vastzetten op moment? Staat dat ook in haynes ofzo?
Veel vragen, ik weet het;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Motorsteunen hoeven niet los, de achterste motorsteunen kun je loslaten als je niet bij de bovenste bouten kunt. Ook de achteras moet zakken om het diff er over te kunnen schuiven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Een kapot koppelstukje bij de versnellingsbak ofzo?:halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Jos360;94445 schreef : Ook de achteras moet zakken om het diff er over te kunnen schuiven.
Ik volg het niet meer; moet nou de achteras zakken om het diff aan de bovenkant er overheen te schuiven? Of moet diff/bak/aandrijfas aan de bak-kant zakken zodat ie ?nder de achteras door schuift?:S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.