Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
- V300 register
- Verbannen
Ik heb de tijd en het geduld om die nieuwe klep passend te maken, moet alleen kiezen welk deel ik ga vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maurits Cassee;213719 schreef : Ik heb al eerder met die bijltje gehakt, de sloten binnen de klep zijn prima over te zetten, vergeet niet het verbindingsstangetje tussen de drukknop en de daadwerkelijke ontgrendellaar mee te vervangen want die is anders van vorm.
De slotvanger aan de autozijde is niet plug-'n-play, zoals gezegd is de nieuwe die je nodig hebt veel breder en die past niet op de oude schroefgaten, die zul je dus zelf moeten boren.
Ik ben zelf nog met die laatste stap bezig maar het is vrij ingewikkeld om een moertje aan de achterzijde van het plaatwerk te krijgen, ik ga nog proberen er bij te komen door een achterlicht te verwijderen en zo van binnenuit te friemelen.
Het is dus meer werk dan je daadwerkelijk denkt, als je eenzelfde model klep kunt vinden in de goede kleur is dat v??l makkelijker omdat alles plug-'n-play is. (Vergeet niet de achterruitverwarming te testen, kost je anders heel veel tijd om de lijntjes te repareren)
Heb zojuist een van de achterlichten eruit gehaald en met mijn slanke armen kwam ik met gemak tot de vanger. Denk dat ik de klep laat zoals hij is en dat ik de vanger op het chassis vervang door het nieuwe model
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;213728 schreef : Maurits, daarvoor heb je "trekmoeren", hoewel die wel een flensje aan de voorzijde overhouden. Maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb overigens een tang (lijkt wat op een popnageltang maar dan anders) waarmee ik M3-M6 trekmoeren aan kan, dus als je een paar van die dingen hebt en ze een keer vast wil zetten ben je welkom hier.
:y: Dan kom ik graag een keer langs! Ik had nog nooit van trekmoeren gehoord maar ga er gelijk naar op zoek, dit is volgens mij ook hoe ze af fabriek zaten en 't lost m'n klep-probleem op.
Davidc;213751 schreef : Heb zojuist een van de achterlichten eruit gehaald en met mijn slanke armen kwam ik met gemak tot de vanger. Denk dat ik de klep laat zoals hij is en dat ik de vanger op het chassis vervang door het nieuwe model
yeehaa! Dat maakt het plaatsen van de trekmoeren een stuk makkelijker.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen