ook voor roestpreventie en laswerk

Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 14:07 #632569 door V300 register
Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340? is gemaakt door V300 register
Mijn Volvo is slachtoffer geworden van vandalisme, steen door de achterruit gemikt! Nu kan ik een nieuwer model klep krijgen die een gelijmde ruit heeft i.p.v. een klep met rubbers die ik nu op de 340 heb zitten. Past deze gewoon op mijn phase 2 en zijn de cilinders-scharnieren ook gelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2013 15:53 #925845 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
als ik jou was zou ik er gewoon een andere ruit in zetten.
Die achterkleppen/-ruiten zijn nog prima te krijgen en je hebt ook geen kleurverschil.

Een achterklep vervangen is denk ik meer werk, en je moet ook het slot aanpassen want dat past niet 1 op 1.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 16:08 #925846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
Achterklep is al los, 6 boutjes en 2 draadjes van de ruit verwarming. Kleurverschil maakt me niks uit, aangezien de wagen nog gespoten moest worden.

Wat is het verschil tussen de sloten? Ik kreeg al te horen dat de vanger niet gelijk was?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 17:41 #925849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
Het slot zelf is anders. Oud type achterklep heeft een klein slot en nieuw type een groot breed slot.

Ik weet zo niet of de sloten om te zetten zijn.

Ik heb evt. nog een klep liggen oud type, daar zou je de ruit uit kunnen halen of gewoon de hele klep omzetten. Ik kom vaak langs Waalre rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 17:44 #925851 door V300 register

Oud type

Nieuw type (zelfgemaakt inzetstuk, maar de vorm is duidelijk)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 17:50 #925852 door V300 register
Ik heb al eerder met die bijltje gehakt, de sloten binnen de klep zijn prima over te zetten, vergeet niet het verbindingsstangetje tussen de drukknop en de daadwerkelijke ontgrendellaar mee te vervangen want die is anders van vorm.
De slotvanger aan de autozijde is niet plug-'n-play, zoals gezegd is de nieuwe die je nodig hebt veel breder en die past niet op de oude schroefgaten, die zul je dus zelf moeten boren.
Ik ben zelf nog met die laatste stap bezig maar het is vrij ingewikkeld om een moertje aan de achterzijde van het plaatwerk te krijgen, ik ga nog proberen er bij te komen door een achterlicht te verwijderen en zo van binnenuit te friemelen.
Het is dus meer werk dan je daadwerkelijk denkt, als je eenzelfde model klep kunt vinden in de goede kleur is dat v??l makkelijker omdat alles plug-'n-play is. (Vergeet niet de achterruitverwarming te testen, kost je anders heel veel tijd om de lijntjes te repareren)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 21:08 #925860 door V300 register
Maurits, daarvoor heb je "trekmoeren", hoewel die wel een flensje aan de voorzijde overhouden. Maar misschien heb je er wat aan.

Ik heb overigens een tang (lijkt wat op een popnageltang maar dan anders) waarmee ik M3-M6 trekmoeren aan kan, dus als je een paar van die dingen hebt en ze een keer vast wil zetten ben je welkom hier.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2013 21:47 #925866 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
Als je de oude klep kwijt wilt, ik vind ze mooier dan de nieuwe.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 23:48 #925873 door V300 register
Mja, ik moet snel een nieuwe klep hebben, auto staat nu buiten met een multiplex plaat over de achterklep geplakt.. En toevallig kan ik een nieuw model klep krijgen waar toevallig ook een originele spoiler op zit die ik wil hebben (en kan hem morgenavond al oppikken, 8KM van mijn huis).

Daarnaast vind ik een nieuw model klep mooier dan de oude. Ik krijg de slot vanger die op het chassis zit ook erbij, dus ga kijken of ik deze ga monteren op de auto of dat ik het oude mechanisme van de klep ga overzetten.

@ Alex: De klep gaat daarna gewoon in de verkoop. Hij mag overigens wel eens gespoten worden, aangezien de lak niet meer super is. Hij mag geruild worden tegen het plaatwerk dat ik nog zocht (zie mail), met kleine tegemoetkoming van mijn kant. :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2013 07:47 #925874 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Achterklep met gelijmde ruit op een 85'er 340?
Vervelend van het vandalisme. Onderschat het werk niet als je de slotvanger wil overzetten van een nieuw type.

Plaats de volgende keer een advertentie voor de achterklep of het andere onderdeel dat je nodig hebt.

Is/zijn de dader(s) al in beeld. Waren er meer auto's beschadigd of alleen de jouwe? Heeft het voorval in de krant gestaan? Immers een beschadiging van een ander historisch voorwerp door criminaliteit komt ook vaak in de krant. Hoeveel auto's zijn er nog van jouw type, uitvoeringen en jaartal?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC