ook voor roestpreventie en laswerk

Elektrische ramen uitinbouwen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2005 10:05 #625379 door V300 register
Elektrische ramen uitinbouwen is gemaakt door V300 register
Kan iemand mij vertellen hoe ik de elektrische raambediening uit een 3-deurs krijg, welk gereedschap ik daarbij nodig heb en wat ik ABSOLUUT NIET moet doen enzo? En als ik ze vervolgens in mijn eigen autootje moet inbouwen, hoe ik dan te werk moet gaan? Ik hoop namelijk a.s. vrijdag de mechaniekjes uit een 340 in Kerkrade te kunnen slopen (werkend en wel hoop ik...) maar ik heb niet echt een idee hoe het vast zit en hoe ik ze vervolgens uit de deuren krijg. Alle hulp en tips zijn welkom! (ook per mail als je het niet op het forum kwijt wilt)

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2005 10:48 #655402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrische ramen uitinbouwen
oef.. dat staat in de service manuals die volvo daarover heeft uitgegeven.

er is namelijk een 'uitbouwpositie' van het raammechanisme, en die moet je eerst instellen voor je de accu losmaakt.

ik zal ff kijken of ie bij de technische doc. staat die ik hier heb.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2005 14:46 #655403 door V300 register
Staat dat op die cdrom die ik ter review van jou heb gekregen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2005 14:59 #655404 door V300 register
Als ik een paar bladzijdes moet scannen zeg je het maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2005 16:46 #655405 door V300 register
could be, ik weet het nog niet. ben vrij druk met de daf momenteel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2005 07:48 #655406 door V300 register
Grmbl.... gisteren 8!!!uur in het openbaar vervoer doorgebracht, alleen om tot de conclusie te komen dat "ja hoor die staat er nog, houd ik voor je vast" in werkelijkheid "euh nee als dat hem niet is dan heb ik hem niet meer" is... grrrr... nou maar hopen dat ik de set van Rob nog mag overnemen... maar daar is een motortje van stuk.
Zodra ik meer weet (of de set nog beschikbaar is en welke motor ik dan nodig heb) geef ik wel weer een brul.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2005 09:41 #655407 door V300 register
Oei, dat is wel erg rot ja. Wanneer heb ik gepost dat ie er stond? 2 weken geleden? Wel vaag dan, zoveel 340s staan er nou ook niet, dat ie niet weet welke elektrische ramen had. Het spijt me dat het niet gelukt is Diede.

Ik zal niet beweren dat het de meest vriendelijke sloper is (soms best een rare snuiter eigenlijk), maar dit vind ik wel vreemd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2005 10:18 #655408 door V300 register
Sjah, erg jammer, vooral ook omdat die gast gewoon beweerde dat hij er nog stond... maar verder wel een aardige gast, maarja daar koop je niets voor. Nu maar kijken of ik Rob zijn setje kan overkopen, en daar een los motortje bij kan regelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2005 13:07 #655409 door V300 register
Woei! Vandaag een motortje van de sloop af gehaald, die doet het ook nog! Dus nu heb ik de set die ik van Rob heb gekocht compleet!

Voor diegenen die elektrische ramen hebben: mocht er eens een motortje stuk gaan, kijk eens rond in SAAB's, de 900turbo bijv. maar sla vooral niet de BMW's over, daar zag ik soortgelijke motortjes in zitten, net als bij de saab met ander typenummer, maar dat mag niet boeien. Bij die Beemer durfde ik het niet, nu wel een beetje spijt van (zie onderaan) Links en rechts zijn het zelfde kwa motoren, alleen het tandwielhuis is anders maar dat kan je wegmikken als je je eigen tandwielhuis bewaart.

Maar nu nog een klein vraagje: dat motortje uit de saab is nogal verroest, er zit ook oxidatie op de as en op het kunststof deel dat de motor afschermt. Kan het kwaad als ik de motor een dagje in de cola mik en daarna goed afborstel, laat drogen en dan opnieuw mooi in het vet zet? Of hebben jullie betere plannen? (Wat voor cola kan ik het beste nemen? :p)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2005 13:17 #655410 door V300 register
geen cola. knoeierij!

losse roest wegborstelen en dan met spuitbus een laagje noverox roestomzetter+primer in 1 erop zetten. dure stuff maar is echt het beste.
je kunt ook goedkopere noverox of fertan, bio ontroester of whatever nemen, maar dan moet je het naderhand afwassen en primeren. als je dat doet kun je meteen zinkspray gebruiken, ook top spul. alleen vet eraan doen heeft geen zin.

als je na de primer niet wilt lakken kun je tectyl ML erop doen. laat een mooi dicht wasachtig laagje achter, dit blijft beter zitten dan gewoon vet.

Groetjes Wouter

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC