ook voor roestpreventie en laswerk

Trekhaak en spiegels

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 15:12 #624741 door V300 register
Trekhaak en spiegels is gemaakt door V300 register
Hoi,
Mijn nieuwe aanwinst uit 1984 winner wil ik graag uitbreiden met trekhaak en rechter buiten spiegels. Ik heb er nog niet na gekeken... Wat ik wil weten: kan er elke trekhaak onder, zolang deze maar van een andere 340 is. Of, moet er wel degelijk rekening gehouden worden met het jaartal. Kan deze er gemakkelijk onder gezet worden? Hoe gemakkelijk zijn die spiegels te bevestigen, en deze zien er hetzelfde uit dus zal het met het bouwjaar niks te maken hebben... Denk ik... Er zit nu zo,n zwarte spiegel met veer links...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 15:59 #644482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak en spiegels
Ik heb destijds zelf bij mijn 340 DL uit 1984 twee van binnenuit verstelbare buitenspiegels gemonteerd. oorspronkelijk had de auto maar 1 spiegel, die ook niet van binnenuit verstelbaar waren.
Op de sloop 2 'nieuwe' gehaald en deze erop gezet. Dat gaat heel makkelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 16:01 #644483 door V300 register
Fred Spies heeft een fotogalerij met uitleg van trekhaak de-monteren en monteren.
members.home.nl/fredspies/trekhaak.htm
Type auto maakt niet uit.
Met spiegels moet je rekenig houden of ze van binnen verstelbaar zijn of niet. Als je een koopt bij de sloop zie je hoe het moet.
Kapje in de auto recht naar achter er af trekken, anders breken nippels. Dan de 3 schroeven los en verder wijst het zich van zelf.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 17:21 #644484 door V300 register
kleine correctie; type maakt niet uit zolang het maar geen sedan is. sedan trekhaken zijn anders.

er zijn trouwens verschillende fabrikaten trekhaken, die een andere constructie kunnen hebben. uitbouwen van een trekhaak is geen leuk werk. bumper moet er ook af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 17:48 #644485 door V300 register
och, dat wou de sloop doen voor mij. Dus erop bouwen is geen leuk werk... Denk dat i gelijk een bumper er bij neem. Ik heb een winner, daar past denk ik wel een gewone bumper van een volvo op...uit 89? dus niet van een winner... Die zijn wel iets anders... Maakt jaartal uit?

Sedan, das toch als je de kofferbak opendoet je het achteraam niet mee omhoog tilt... Domme opmerking eigenlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 18:26 #644486 door V300 register
Het is je vergeven Jos :-) Jehebt gelijk een sedan is ereen met een klein kofferklepje....

Het minst leuke aan de trekhaak montage is de demontage van de achterbumper (de toevoeging achter is volstrekt overbodig maar ja...)die bouten zitten vaak zo vast dat een haakse slijper de enige oplossing lijkt te zijn...en geloof me dat is niet leuk vlakbij een brandstoftank :-(

Maar wellicht hebben meerdere ervaren 340 knutselaars betere/andere oplossingen...

Spiegels is kinderwerk....zolang je ze niet laat vallen.... ook daarover heb ik een reportage gemaakt:
members.home.nl/fredspies/spiegel.htm

Suc6

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 19:23 #644487 door V300 register
bij demontage van een sloper heb ik al een keer 2 gaten in de kofferbodem geslepen (vanuit de achterbak) en dan van bovenaf de bouten losgemaakt.

dat ging ook best goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 19:43 #644488 door V300 register
Ja, ik heb mijn wagen in 2en geslepen, en er een achterkant van een sloper zonder bumper opgelast

Dat ging ook best goed..

Pfff!!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 19:55 #644489 door V300 register
nouw heb ik wel zo,n proffesionele sleutel (zon rattelgeval met allemaal dopsleutels en hulpstukken, om om een hoek te werken en veel olie... En ik kreeg er al 2 los aan een kant, de kant van de uitlaat wou tot nu toe niet echt meewerken... Dat gaat nog leuk worden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2005 20:01 #644490 door V300 register
Paul, t klinkt omslachtig maar een sloper doet dat ook zo hoor...

als de bouten nog niet echt vast gerot zijn kun je ze natuurlijk beter gewoon losdraaien!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC