ook voor roestpreventie en laswerk
Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2005 23:13 #624337
door V300 register
Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio? is gemaakt door V300 register
Mijn 360 is dit jaar wel klaar met alles en zo had ik met een colega een leuk idee. Een oude 340 kopen en daar een zomerkarretje van maken. Open dus. Voor de fun. Ikzelf denk als je het dak er af haal en de deuren dicht last je doorzakken voorkomt, of niet?
Het idee zal het best tot zijn recht komen met en sedan.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 12 juli 2005)
Het idee zal het best tot zijn recht komen met en sedan.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 12 juli 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2005 00:06 #638638
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio?
En ik weet zeker dat je daar nooit APK op krijgt... Dus die mag niet op de openbare weg...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 06:33 #638639
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio?
Ik ga het eens vragen aan mijn garage. Op een of andere manier wil ik een cabrio maken. Het hoeft geen mooie te zijn maar alleen voor de fun.
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2005 09:48 #638640
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio?
Kijk eens op het 700-forum (
www.volvo700vereniging.nl
). Onze oud-voorzitter (Robert van Muijen) is bezig met een 4-deurs 760 cabriolet, en wil daar een legaal kenteken op hebben. Hij heeft afgelopen maand een heel verhaal over sterkte-berekeningen gepost, inclusief overpeinzingen en zaken waar hij tegenaan is gelopen. Je kan ook eens kijken hoe een Havas-daf is versterkt ten opzichte van standaard, misschien levert dat ook nog goede info op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 09:59 #638641
door V300 register
'vroeger' dus tot ongeveer 1998, mochten de keurmeesters van RDW zelf beoordelen of de sterkte van cabrio-ombouw constructies goed genoeg was. je hoefde dan geen sterkte berekeningen/tests te ondergaan.
tegenwoordig is het verhaal een stuk lastiger, en komt er op neer dat je beter een bestaande cabrio van een ander merk kunt kopen :-)
tegenwoordig is het verhaal een stuk lastiger, en komt er op neer dat je beter een bestaande cabrio van een ander merk kunt kopen :-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 21:16 #638642
door V300 register
Ik heb een beter idee. Volgend jaar zomer koop ik voor 100 a 200 euro een 340 1400 waar nog een zomertje keuring op zit, al is het maar voor een maand of zo. Dan neem ik de flex en slijp het dak weg, tape de scherpe randen af, las de deur dicht en zorg dat het raamkozijn niet naar achter klapt. En dan ga ik rijden. En bij aanhouden door politie heel onnozel doen. Ken jij de verkeersregel dat je het dak niet van je wagen mag halen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 21:56 #638643
door V300 register
als je zoiets doet dan hoef je niet onnozel te doen, dan BEN je het.
buiten mogelijk ingrijpen door de politie is er ook nog het probleem dat je _onnoemelijk_ de zak bent als je bij een ongeval betrokken raakt.
- volledig aansprakelijk voor alle schade tenzij jij met harde bewijzen kunt komen dat je het ongeluk niet kon voorkomen.
- geen enkele dekking door je verzekering (zie de kleine letters/algemene voorwaarden) zulke wijzigingen doorvoeren zonder bijbehorend papierwerk geldt als onverzekerd rijden.
leuk hoor, zo cabrio rijden, maar wel een tikkeltje riskant. je zou toch niet willen dat je straks tot je 68e loopt af te betalen aan een of andere enorme schadeclaim....
buiten mogelijk ingrijpen door de politie is er ook nog het probleem dat je _onnoemelijk_ de zak bent als je bij een ongeval betrokken raakt.
- volledig aansprakelijk voor alle schade tenzij jij met harde bewijzen kunt komen dat je het ongeluk niet kon voorkomen.
- geen enkele dekking door je verzekering (zie de kleine letters/algemene voorwaarden) zulke wijzigingen doorvoeren zonder bijbehorend papierwerk geldt als onverzekerd rijden.
leuk hoor, zo cabrio rijden, maar wel een tikkeltje riskant. je zou toch niet willen dat je straks tot je 68e loopt af te betalen aan een of andere enorme schadeclaim....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 22:11 #638644
door V300 register
Dank je voor de feedback.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2005 23:07 #638645
door V300 register
Als je de volvo een kopje kleiner maakt en hem dan laat keuren en voldoet aan alle regelementen waar alle cabrio's aanmoeten voldoen dan is het geen probleem dacht ik.
Moet je bij de RDW zijn.
Moet je bij de RDW zijn.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2005 23:18 #638646
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vreemd project volgend jaar: 340 Cabrio?
Dat was vroeger zo ja, maar tegenwoordig mag dat niet meer.
Moderators: Mark Smeets