Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2014 19:17 #633320
door V300 register
Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014 is gemaakt door V300 register
Nou, ik heb me kostelijk vermaakt, me bevuild & weer genoeg geleerd. Altijd leuk zo'n dag, zeker om de gezichten achter de forumnaam te zien. Ook maar meteen lid geworden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
07-06-2014 20:21 #948312
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Ben ook weer een stuk wijzer geworden op het CVT gebied Vond het weer een geslaagde dag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2014 20:27 #948313
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Oh... En mijn excuses dat ik niet iedereen een handje heb (kunnen) geven. Er stonden 6 auto's op de bruggen & er waren genoeg heren & een dame hard bezig...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2014 22:06 #948320
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Zeker! 't was weer n goeie dag voor het V300 wereldje :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-06-2014 22:21 #948321
door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2014 23:34 #948326
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Het was inderdaad gezellig, ik ben blij dat ik nog even langs ben gepiept! En niet alleen omdat ik een afspraak met Anjo had... Weer even lekker bijgekletst, en nu eindelijk eens met mijn neus bovenop een Tachorelais gestaan. Niet dat ik er iets aan heb, maar het was wel leerzaam!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-06-2014 00:06 #948328
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Was een zeer geslaagd dagje.
Allen bedankt voor de hulp; het lenen van gereedschap en RJ bedankt voor het
verbinden.
Heb met name geleerd dat een slagschroevendraaier in combinatie met moker in handen van een leek pijnlijk kan aflopen.
Tot een volgende sleuteldag.
Is er al een datum bekend?
Andr
Allen bedankt voor de hulp; het lenen van gereedschap en RJ bedankt voor het
verbinden.
Heb met name geleerd dat een slagschroevendraaier in combinatie met moker in handen van een leek pijnlijk kan aflopen.
Tot een volgende sleuteldag.
Is er al een datum bekend?
Andr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-06-2014 00:51 #948330
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Zo dat was een lange dag. 6.00uur eruit en 6.30uur in de auto. Om uiteindelijk om 18.45 uur de auto thuis te parkeren. 430km verreden vandaag maar het was de moeite waard.
Ik was superblij dat ik niet thuis was want in Twente(voorbij Deventer en boven de Achterhoek) was het drukkend warm. Hierdoor ging de halve liter Warsteiner uit Duitsland er goed in.
Ik was superblij dat ik niet thuis was want in Twente(voorbij Deventer en boven de Achterhoek) was het drukkend warm. Hierdoor ging de halve liter Warsteiner uit Duitsland er goed in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2014 02:14 #948331
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
[QUOTE=Adaf55;229565
Heb met name geleerd dat een slagschroevendraaier in combinatie met moker in handen van een leek pijnlijk kan aflopen.
[/QUOTE]
Geringe blunder Andre.
Ik ken twee ergere.
Op nummer twee: Wouter B. die de variokap-rand ondersteboven probeert te monteren.
Onbetwist op nummer 1: ik zelf die mijn auto zonder olie naar buiten rij......
Gelukkig is er geen schade aangericht....
Heb met name geleerd dat een slagschroevendraaier in combinatie met moker in handen van een leek pijnlijk kan aflopen.
[/QUOTE]
Geringe blunder Andre.
Ik ken twee ergere.
Op nummer twee: Wouter B. die de variokap-rand ondersteboven probeert te monteren.
Onbetwist op nummer 1: ik zelf die mijn auto zonder olie naar buiten rij......
Gelukkig is er geen schade aangericht....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2014 10:45 #948338
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 7 Juni 2014
Het was gisteren een geslaagde dag. Bij aankomst war er nog een plekje vrij naast de Rai van Steven, dus daar moest Lijntje geparkeerd worden.
Ondanks dat ik erg laat binnen was (zag de brugplanning pas bij binnekomst) toch weer redelijk op tijd van de brug af. Afstelling van de koppeling en vario gecontroleerd, alles netjes binnen specs.
Daarna buiten de antenne van Steven gemonteerd op Lijntje en wat denk je, ontvangst net zo bagger. Met de eigen antenne eraf, meteen maag eens gekeken of het scharnier echt niet te repareren was en wat denk je... natuurlijk is het te repareren.
Na demontage, schoonmaken, monteren en opnieuw plaatsen bleef de antenne netjes staan, maar de oorzaak van de slechte ontvangst was helaas toch de radio. De CR-407 is helaas dood wat het FM deel van de tuner betreft. Kijken of schoonmaken iets zou helpen heeft wel leuke plaatjes opgeleverd...
Maar geen werkende radio.
Daarna zag ik dat bij Wim de bougies, kabels, verdelerklap en rotor werden ververst, dus even naar de staat van mijn bougies gekeken. De roest zat al op de voet, dus die zullen vast wel op zijn. (Ik heb ze nog nooit vervangen) Bougies waren nog aanwezig, maar de rest niet. Dankzij de donatie van Wim's afgekeurde kabels en rotor en wat hulp bij de vervanging doet alles het weer prima. (Die van Lijntje waren een stuk slechter) Ik kan nog wel op jacht naar een verse ontsteking module. Die van Lijntje is beduidend minder.
Bij deze actie is ook meteen de deksel van de Weber carburateur iets vaster gedraaid. Schijnt een standaard los tril onderdeel te zijn. In de pan van het luchtfilter kwamen we echter wel wat aparts tegen...
We hebben hazelaars in de wijk staan, blijkbaar heeft een muisje hier heerlijk zitten knabbelen.
Na al deze klusjes toch eens de tijd kunnen nemen om de wagen even af te spuiten, want van wassen was het er dit jaar nog niet gekomen. (Ik vind een goede werking belangrijker)
Bij het vertrek viel me deze ineens op...
Bij het terug plaatsen van het lampje had ik meteen maar even de contacten schoon gemaakt en nu doet het lampje het ook weer als de deur open staat. Bonus. Op de rit terug kwam ik in Leidschendam nog een gele Daf (33/55?) cabrio tegen. Helaas was de camera al ingepakt, anders had ik bij de verkeerslichten nog een foto kunnen schieten.
Ondanks dat ik erg laat binnen was (zag de brugplanning pas bij binnekomst) toch weer redelijk op tijd van de brug af. Afstelling van de koppeling en vario gecontroleerd, alles netjes binnen specs.
Daarna buiten de antenne van Steven gemonteerd op Lijntje en wat denk je, ontvangst net zo bagger. Met de eigen antenne eraf, meteen maag eens gekeken of het scharnier echt niet te repareren was en wat denk je... natuurlijk is het te repareren.
Na demontage, schoonmaken, monteren en opnieuw plaatsen bleef de antenne netjes staan, maar de oorzaak van de slechte ontvangst was helaas toch de radio. De CR-407 is helaas dood wat het FM deel van de tuner betreft. Kijken of schoonmaken iets zou helpen heeft wel leuke plaatjes opgeleverd...
Maar geen werkende radio.
Daarna zag ik dat bij Wim de bougies, kabels, verdelerklap en rotor werden ververst, dus even naar de staat van mijn bougies gekeken. De roest zat al op de voet, dus die zullen vast wel op zijn. (Ik heb ze nog nooit vervangen) Bougies waren nog aanwezig, maar de rest niet. Dankzij de donatie van Wim's afgekeurde kabels en rotor en wat hulp bij de vervanging doet alles het weer prima. (Die van Lijntje waren een stuk slechter) Ik kan nog wel op jacht naar een verse ontsteking module. Die van Lijntje is beduidend minder.
Bij deze actie is ook meteen de deksel van de Weber carburateur iets vaster gedraaid. Schijnt een standaard los tril onderdeel te zijn. In de pan van het luchtfilter kwamen we echter wel wat aparts tegen...
We hebben hazelaars in de wijk staan, blijkbaar heeft een muisje hier heerlijk zitten knabbelen.
Na al deze klusjes toch eens de tijd kunnen nemen om de wagen even af te spuiten, want van wassen was het er dit jaar nog niet gekomen. (Ik vind een goede werking belangrijker)
Bij het vertrek viel me deze ineens op...
Bij het terug plaatsen van het lampje had ik meteen maar even de contacten schoon gemaakt en nu doet het lampje het ook weer als de deur open staat. Bonus. Op de rit terug kwam ik in Leidschendam nog een gele Daf (33/55?) cabrio tegen. Helaas was de camera al ingepakt, anders had ik bij de verkeerslichten nog een foto kunnen schieten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets