Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
- V300 register
- Verbannen
Niels;258333 schreef : ...... het liefst van een fatsoenlijk merk en niet van een Chinese trekdropfabriek die z'n product ook in autobandformaat verkoopt
5:10 tot 5:30
Dat bedoel je toch, Niels, of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
François;258332 schreef : 185/65R14 kan ook nog. Ik denk dat je snelheidsmeter dan niet meer overdrijft.
Dat heb ik er nu onder, inderdaad, snelheidsmeter klopt nagenoeg exact, maar ze lopen aan als ik met het stuur gedraaid een bocht neem.
- V300 register
- Verbannen
JKiers;258336 schreef : Dat heb ik er nu onder, inderdaad, snelheidsmeter klopt nagenoeg exact, maar ze lopen aan als ik met het stuur gedraaid een bocht neem.
Heb je al wel nieuwe schokbrekers (en misschien ook veren) op aanraden van Joep?
- V300 register
- Verbannen
:lol: neem jij dan ook wel eens bochten met je stuur recht?:wtf2::lol:JKiers;258336 schreef : Dat heb ik er nu onder, inderdaad, snelheidsmeter klopt nagenoeg exact, maar ze lopen aan als ik met het stuur gedraaid een bocht neem.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Robert340;258338 schreef : Heb je al wel nieuwe schokbrekers (en misschien ook veren) op aanraden van Joep?
Wel schokdempers, geen veren nieuw
- Justin Kiers
- Nieuw lid
setsunakaede;258340 schreef : :lol: neem jij dan ook wel eens bochten met je stuur recht?:wtf2::lol:
Ach potdulle, drempels bedoel ik natuurlijk :groovy:
- V300 register
- Verbannen
neem jij dan ook wel eens bochten met je stuur recht?
Haha. Mooi gezien.
Maar 185 is wel de max denken jullie?
195 past ook op de velg maar dat wordt zeker te breed dan in de wielkast?
- V300 register
- Verbannen
De onbelaste diameter hiervan is 576mm. Als je dat terugrekent naar 14 inch velgen,
kom je op 195/55R14. Ik weet niet of dat een gangbare maat is.
Bovendien kan de ET-waarde van de Cetus velgen anders zijn dan die van jouw 300 velgen.
- V300 register
- Verbannen
De onbelaste diameter hiervan is 576mm. Als je dat terugrekent naar 14 inch velgen,
kom je op 195/55R14. Ik weet niet of dat een gangbare maat is.
- V300 register
- Verbannen
François;258334 schreef : Dat bedoel je toch, Niels, of niet?
Ja. Zag laatst een auto met ‘Landsail’-banden. Zo’n merknaam klinkt meer als een waarschuwing dan als een aanbeveling.
Volgens mij kom je met 195 breedte al gauw bij 15-inch banden terecht. Dan kun je inderdaad beter meteen voor de optie gaan zoals François schetst, of gewoon 185/60 op die GLT’s leggen.