Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Johnny40;253840 schreef : Tegenwoordig doet volgens mij iedereen waar hij of zij zin in heeft en kun je niet meer bepaalde groepen herkennen aan auto of kapsel. (Uitzonderingen daargelaten)
Tegenwoordig ben je de man met een Iphone XS, of een Samsung S10. Een Huawei voor de arme sloebers en een Iphone 5 of Samsung A-serie voor de mensen die wel mee willen maar er geen bakken met geld aan uit kunnen/willen geven. De Samsung J-serie voor de moderne bejaarden (en ik). De moderne tijd...
Qua kapsels valt het tegenwoordig opvallend mee inderdaad. Hoogstens dat de kort-pittig-kapsel beweging voor hippe vrouwen in de overgang er uit springt, en de hipster-baard voor hippe mannen in midlifecrisis. En dat je bij mannen meer en meer ziet dat de kapper ineens 50 euro mag kosten i.p.v. een 10-tje.
In mijn schooltijd, zo'n 10 jaar geleden, was je trouwens helemaal de man met een 'Rox of een Speedfiets. Wilde je nóg stoerder zijn dan zette je er halogeen spotjes op voor koplampen en ging je er buiten de poort maar in het zicht van de school op zitten roken om je af te zetten tegen het antirookbeleid van de school.
Voor de armere mensen had Peugeot de Vivashitty en Yamaha de Sneuo's, ook de Slomos bleef populair als goedkoop vervoer. Een Puch werd voor het gemak ook gewoon Slomos genoemd want je zou een brommer toch eens moeten noemen hoe die écht heet.
Het merendeel van de leerlingenkwam natuurlijk gewoon met de Harley Trapson en de watjes met de bus.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Johnny40;253840 schreef : We dwalen een beetje af natuurlijk.
Eén van de dingen die ik nog wel heel goed kan... afdwalen.
Johnny40;253840 schreef : Tegenwoordig doet volgens mij iedereen waar hij of zij zin in heeft en kun je niet meer bepaalde groepen herkennen aan auto of kapsel. (Uitzonderingen daargelaten)
Volgens mij zijn er niet zo heel veel verschillen.
Alleen het tijdsbeeld waarin je het plaatst en het feit dat je ouder wordt, doet je dingen anders inzien.
Je hebt nog steeds alle klassen in de samenleving, wellicht iets anders verdeelt of het verschil in technologie die we nu meer tot onze beschikking hebben.
De brommers, auto's, velgen, rookwaren, zijn nu de schoenen, smartphones, tablets, jassen-met-bontkraagjes.
:humor:General Custom;253842 schreef : En dat je bij mannen meer en meer ziet dat de kapper ineens 50 euro mag kosten i.p.v. een 10-tje.
General Custom;253842 schreef : ...Een Puch werd voor het gemak ook gewoon Slomos genoemd want je zou een brommer toch eens moeten noemen hoe die écht heet.
...
[De film "IDIOCRACY" wel eens gezien? Dát...]
Wel een trend; straattaal is nu wijder verbreid door internet.
Het is echt verschrikkelijk, ook de doorsnee jeugd "verleipt" nu.
Dat het dialect verpest wordt met die mengelmoes van andere straattaal.
Je moet er bijna een fonetisch woordenboek bij hebben voor al die verbuigingen die nergens officieel staan beschreven.
Maar het is wel besmettelijk, ik gebruik ook met enige regelmaat *fök* *shít* *kolere*, maar dat zijn dan wel de ouderwetse varianten.
En die bekken nu eenmaal zo lekker...
Maar deze boy ga khowed van hier, ik ga wakka, loesoe. Ik ben skeer, weet je wel.
We gaan weer takka over de Volvo 360, thalla! :+
- V300 register
- Verbannen
Hallo allemaal. Oud topic dit. Maar voor alles een nieuwe maken is niet nodig denk ik. Ik heb mijn 14'' velgen verwisseld voor 13'' omdat de banden van de 14'' erg slecht zijn.
Welke vinden jullie mooier?
Ik denk zelf dat ik voor de 14 inch ga en daar nieuwe banden voor zoek. Liefst zo breed als mogelijk op deze velgen. (185/65r14 of zou er groter op kunnen?)
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Johnny40;258316 schreef : Ik denk zelf dat ik voor de 14 inch ga en daar nieuwe banden voor zoek. Liefst zo breed als mogelijk op deze velgen. (185/65r14 of zou er groter op kunnen?)
Even op bandenspotter.nl kijken! Ik zit zelf momenteel in de hankooks op alle auto's, bevalt goed!
Ik heb nu zelf 185/70/14 op mijn GLT velgen, maar da's te groot, als ik al sturend of stevig over een drempel ga raken ze de wielkast.
Met dat ik dit typ zou reactiearm daar ook nog wel eens een oorzaak van kunnen zijn :hmmz2:
- V300 register
- Verbannen
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Kijk ook even of de maat die je wilt nog een beetje goed verkrijgbaar is, het liefst van een fatsoenlijk merk en niet van een Chinese trekdropfabriek die z'n product ook in autobandformaat verkoopt