show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste Volvo: 360 gle '83

Meer
22-03-2019 01:46 #981318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
We dwalen we een beetje af natuurlijk. Maar wat mij uit verhalen van "ouderen" opvalt is dat je toen echt dingen had die de jeugd massaal deed. Beatle kapsel, golf of Opel gsi met die of die velgen. Dat lag eraan of je werkte of student was. Mijn collega vertelde ooit dat de studenten op een Puch reden. Arme studenten op een Tomos. En de 16 jarige die werkte ofzo reden Zundapp of Kreidler. De vaders reden floret of Sparta. En tal zulke dingen meer. Tegenwoordig doet volgens mij iedereen waar hij of zij zin in heeft en kun je niet meer bepaalde groepen herkennen aan auto of kapsel. (Uitzonderingen daargelaten)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22-03-2019 06:10 #981320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83

Johnny40;253840 schreef : Tegenwoordig doet volgens mij iedereen waar hij of zij zin in heeft en kun je niet meer bepaalde groepen herkennen aan auto of kapsel. (Uitzonderingen daargelaten)


Tegenwoordig ben je de man met een Iphone XS, of een Samsung S10. Een Huawei voor de arme sloebers en een Iphone 5 of Samsung A-serie voor de mensen die wel mee willen maar er geen bakken met geld aan uit kunnen/willen geven. De Samsung J-serie voor de moderne bejaarden (en ik). De moderne tijd...
Qua kapsels valt het tegenwoordig opvallend mee inderdaad. Hoogstens dat de kort-pittig-kapsel beweging voor hippe vrouwen in de overgang er uit springt, en de hipster-baard voor hippe mannen in midlifecrisis. En dat je bij mannen meer en meer ziet dat de kapper ineens 50 euro mag kosten i.p.v. een 10-tje.

In mijn schooltijd, zo'n 10 jaar geleden, was je trouwens helemaal de man met een 'Rox of een Speedfiets. Wilde je nóg stoerder zijn dan zette je er halogeen spotjes op voor koplampen en ging je er buiten de poort maar in het zicht van de school op zitten roken om je af te zetten tegen het antirookbeleid van de school.
Voor de armere mensen had Peugeot de Vivashitty en Yamaha de Sneuo's, ook de Slomos bleef populair als goedkoop vervoer. Een Puch werd voor het gemak ook gewoon Slomos genoemd want je zou een brommer toch eens moeten noemen hoe die écht heet.
Het merendeel van de leerlingenkwam natuurlijk gewoon met de Harley Trapson en de watjes met de bus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2019 13:01 #981323 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83

Johnny40;253840 schreef : We dwalen een beetje af natuurlijk.


Eén van de dingen die ik nog wel heel goed kan... afdwalen. ;)

Johnny40;253840 schreef : Tegenwoordig doet volgens mij iedereen waar hij of zij zin in heeft en kun je niet meer bepaalde groepen herkennen aan auto of kapsel. (Uitzonderingen daargelaten)


Volgens mij zijn er niet zo heel veel verschillen.
Alleen het tijdsbeeld waarin je het plaatst en het feit dat je ouder wordt, doet je dingen anders inzien.
Je hebt nog steeds alle klassen in de samenleving, wellicht iets anders verdeelt of het verschil in technologie die we nu meer tot onze beschikking hebben.

De brommers, auto's, velgen, rookwaren, zijn nu de schoenen, smartphones, tablets, jassen-met-bontkraagjes.

General Custom;253842 schreef : En dat je bij mannen meer en meer ziet dat de kapper ineens 50 euro mag kosten i.p.v. een 10-tje.

:humor:

General Custom;253842 schreef : ...Een Puch werd voor het gemak ook gewoon Slomos genoemd want je zou een brommer toch eens moeten noemen hoe die écht heet.
...


[De film "IDIOCRACY" wel eens gezien? Dát...]

Wel een trend; straattaal is nu wijder verbreid door internet.
Het is echt verschrikkelijk, ook de doorsnee jeugd "verleipt" nu.
Dat het dialect verpest wordt met die mengelmoes van andere straattaal.
Je moet er bijna een fonetisch woordenboek bij hebben voor al die verbuigingen die nergens officieel staan beschreven.
Maar het is wel besmettelijk, ik gebruik ook met enige regelmaat *fök* *shít* *kolere*, maar dat zijn dan wel de ouderwetse varianten.
En die bekken nu eenmaal zo lekker...

Maar deze boy ga khowed van hier, ik ga wakka, loesoe. Ik ben skeer, weet je wel.
We gaan weer takka over de Volvo 360, thalla! :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07-09-2020 20:37 #988084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
Velgen

Hallo allemaal. Oud topic dit. Maar voor alles een nieuwe maken is niet nodig denk ik. Ik heb mijn 14'' velgen verwisseld voor 13'' omdat de banden van de 14'' erg slecht zijn.
Welke vinden jullie mooier?

Ik denk zelf dat ik voor de 14 inch ga en daar nieuwe banden voor zoek. Liefst zo breed als mogelijk op deze velgen. (185/65r14 of zou er groter op kunnen?)



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08-09-2020 07:43 #988085 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83

Johnny40;258316 schreef : Ik denk zelf dat ik voor de 14 inch ga en daar nieuwe banden voor zoek. Liefst zo breed als mogelijk op deze velgen. (185/65r14 of zou er groter op kunnen?)


Even op bandenspotter.nl kijken! Ik zit zelf momenteel in de hankooks op alle auto's, bevalt goed!

Ik heb nu zelf 185/70/14 op mijn GLT velgen, maar da's te groot, als ik al sturend of stevig over een drempel ga raken ze de wielkast.

Met dat ik dit typ zou reactiearm daar ook nog wel eens een oorzaak van kunnen zijn :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08-09-2020 08:59 #988086 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
Oja. Tja als de reactiearm daar niet de schuld van heeft zal ik een iets lagere band moeten nemen. Dus 185/60 of 185/55. Het liefst moet de band ook zo hoog mogelijk zijn. Ik hou niet van die lage schokkerige bandjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2020 09:46 #988094 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
Origineel geven ze 185/60/14 op voor de GLT's geloof ik!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2020 15:36 #988096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
Mmh als 185/60r14 orgineel is. Kan ik proberen om er 195/55r14 op te leggen. Iets breder maar even hoog. Ik zal eens meten hoeveel ruimte ik nu over heb met sturen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2020 17:12 #988098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
185/65R14 kan ook nog. Ik denk dat je snelheidsmeter dan niet meer overdrijft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2020 17:51 #988099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste Volvo: 360 gle '83
Ik heb een heel tijd lang met die GLT-pannenkoeken onder mijn 340 gereden, altijd met 185/60 R14's en op het laatst 175/65 R14 - zo dynamisch was mijn 1.4 toch niet en alle beetjes helpen in een auto zonder stuurbekrachtiging ;)

Kijk ook even of de maat die je wilt nog een beetje goed verkrijgbaar is, het liefst van een fatsoenlijk merk en niet van een Chinese trekdropfabriek die z'n product ook in autobandformaat verkoopt :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD