Stevens Volvo 300 projecten
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Zijn wel rondom wat plekjes die ik door een schadebedrijf strak laat maken voor zover mogelijk.
Het frontje wordt waarschijnlijk opnieuw gespoten als enige, die heeft toch wat roest onder de gril.
Net als de bumpers.
En overgens is het raammechanisme van de rechterdeur helemaal kapot.
Raam gaat niet meer open of dicht, misschien valt het mee. Had de deurpaneel nog niet er af gehaald maar het rammelt en kraakt aardig.
Als iemand nog zoiets heeft liggen?
Heb wel een '78er deur liggen, maar weet niet of die hetzelfde zijn kwa raammechanisme, moet daar nog even naar kijken.
- Steven340
- Nieuw lid
Met zo'n pennetje erop die je in de arm klikt.
Zie ook foto's boven.
Kan ze op internet nergens vinden.
Enige wat ik op de huidige kon zien is dat ze van Bosch waren, geen nummer o.i.d.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Vond het altijd wel grappig, als je de ruitenwissers omhoog zette en er een slinger aan gaf, bleven ze maar rondjes draaien
- Steven340
- Nieuw lid
Zit eigenlijk maar aan één kant geklemt. Die iets omwijt gebogen en schoof het rubber er zo uit.
Verder deze hele week al druk bezig geweest en niet eens zo heel gek veel foto's gemaakt.
Moet je nagaan hoe druk ik het had
Aller eerst de motor helemaal in orde gemaakt, timing en contacthoek afgesteld. Radiateur opnieuw gespoten, beugel van de reserveband opnieuw gespoten, waterpomp poelie ook weer mooi zwart gemaakt.
En verder had er een accu staan lekken, dus de hele accubak had last van oppervlakte roest. Dit helemaal kaal gemaakt en opnieuw in de verf gezet.
Ook het luchtfilterhuis helemaal opnieuw gespoten, zal daar nog wat foto's van maken. Want je ziet ze zelden mooi zwart in 343's, 9 van de 10 keer altijd roestbruin :hmmz2:
Verder nog de koppeling afgesteld, naja, die gaat nog vervangen worden.
Hoefde namelijk geen vulplaatjes meer te gebruiken.
Dan weet je hoe laat het is.......
Verder was er een homokineet stofhoes gescheurd.
Deze wilde ik vervangen, dus as eronderuit gehaald.
Homokineet uit elkaar.
Had helaas geen perst tot m'n beschikking om het stuk om de as heen eruit te persen, zegering eraf en in de bankschroef eruit tikken viel ook vies tegen.
Dacht ik rek hem er omheen, dus de boel ingetaped en flink vettig gemaakt, stofhoes binnenstebuiten gevouwen, nou dat ging hem dus zeker niet worden.
Heb er ook de tools niet voor zoals ze dat in een garage doen.
Met een lange conus. Wellicht dat ik die zelf ga maken of gewoon een pers ga aanschaffen.
Uiteindelijk heeft de Rai Special zijn steekas gedoneerd, daar ben ik toch nog wel even zoet mee de komende maanden.
Inmiddels is de auto APK klaar alles werkt dus volgende week dat eerst doen.
Daarna de cosmetische kant aanpakken.
En de koppeling vervangen etc....
- V300 register
- Verbannen
- Wouter Borsje
- Premium lid
En het is inderdaad soms verrekte handig om over werkplaats gereedschap en/of apparatuur te kunnen beschikken...
- V300 register
- Verbannen
Hoe heerlijk zou het zijn om een ruimte te hebben waar je 's avonds je gereedschap laat vallen, het licht uit doet en de volgende avond weer terugkomt.
- Steven340
- Nieuw lid
Nou heb ik wel een soort "eigen" ruimte waar nu m'n Rai Special staat.
Maar dan nog moet ik m'n troep opruimen, krijg anders m'n Pa op m'n dak
Ja tuurlijk, doordweeks gewoon full time aan het werk van 7 tot 4, vrijdag wel eerder klaar.Lucluc;251531 schreef : Pff, heb jij nog tijd om te slapen, eten, werken en dat soort dingen?
Uit m'n werk even de auto bezoeken, vreten en 's avonds weer aan de bak.
Maar heus niet elke avond hoor. Doe ook wel eens niets :+
Maar als ik eenmaal ergens mee bezig ben, dan gaat het ook achter elkaar door.
Maak van tevoren een to-do lijst op volgorde, dan is het heel makkelijk en snel punten afwerken