show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 1.4 Basis 1987
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-05-2018 22:39 #975254
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Als gekookte lijnolie te plakkerig is werkt het ook aardig om 1 deel gewone azijn op 2 delen lijnolie te mengen en dat goed te schudden. Dan krijg je een soort creme die makkelijk uitsmeert en niet zo plakkerig wordt. Bijkomend voordeel: het stinkt veel minder. Helaas slijt het er wel weer sneller af. Je kunt het ook gebruiken voor lederen stoelen met uitstekend resultaat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-05-2018 19:35 #975268
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Gekookte lijnzaad olie droogt op, dus als je een fles hebt staan moet je die inknijpen tot bijna bij het randje en dan de fles voorzichtig dichtdraaien...
Voor de rest is het echt alleen zorgen voor een pluisvrije doek, niet teveel in een keer erop doen en heel goed uitwrijven!
Oh ja, de doek niet opfrommelen maar netjes uithangen. Anders kan het vanwege broei 'spontaan' in brand vliegen... :woops:
Voor de rest is het echt alleen zorgen voor een pluisvrije doek, niet teveel in een keer erop doen en heel goed uitwrijven!
Oh ja, de doek niet opfrommelen maar netjes uithangen. Anders kan het vanwege broei 'spontaan' in brand vliegen... :woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2018 15:34 #975293
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Vandaag weer bezig met de 340 en er moet gezegd worden dat hij een beetje raar deed toen we er aan het begin van de middag mee naar Leiden reden voor onze sleutelsessie. Het doel van de dag was dat we het hierboven al vermelde spuitwerk zouden af gaan maken en verbeteren, maar momenteel zijn we toch even bezig met de motor.
Onderweg hierheen is hij een aantal keren uitgevallen en er moet gezegd worden dat hij behoorlijk beroerd loopt momenteel. Daarnaast viel ons eerder al op dat de voorste cilinder bij de koude start niet altijd even lekker meeloopt, ondanks het al vervangen van de bougiekabels, bougies, rotor en verdelerkap - maar dat terzijde.
Het viel ons vandaag op dat de auto behoorlijk wat valse lucht aanzoog. Daarop gezocht met een 'leak tracer' en geconstateerd dat alle vacuümslangen in orde zijn.
De afstelling is niet ideaal, maar de auto liep redelijk goed stationair. Vandaag echter, valt dat dus een beetje tegen. Vind het persoonlijk lastig om te achterhalen waar het aan ligt. De winterstand-klep gaat soepel open en dicht, dus dat is het niet. Zou het kunnen dat het aan de montage van het luchtfilterhuis ligt? Nader onderzoek op dit forum wees ons daarop, want dit exemplaar zit niet op alle drie de schroeven goed vast, maar dat is ook de enige aanmerking die we hebben. Er moet verder gezegd worden dat de carburateur er netjes schoon uitziet, niet lekt (ook geen lucht) en dat de pakkingen voor zover in orde zijn. Met alle nieuwe onderdelen op ontstekings-gebied lijkt me ook niet dat dat het euvel kan zijn.
Iemand tips? Of weet iemand wat de officiële afstelling moet zijn voor de carburateur?
Onderweg hierheen is hij een aantal keren uitgevallen en er moet gezegd worden dat hij behoorlijk beroerd loopt momenteel. Daarnaast viel ons eerder al op dat de voorste cilinder bij de koude start niet altijd even lekker meeloopt, ondanks het al vervangen van de bougiekabels, bougies, rotor en verdelerkap - maar dat terzijde.
Het viel ons vandaag op dat de auto behoorlijk wat valse lucht aanzoog. Daarop gezocht met een 'leak tracer' en geconstateerd dat alle vacuümslangen in orde zijn.
De afstelling is niet ideaal, maar de auto liep redelijk goed stationair. Vandaag echter, valt dat dus een beetje tegen. Vind het persoonlijk lastig om te achterhalen waar het aan ligt. De winterstand-klep gaat soepel open en dicht, dus dat is het niet. Zou het kunnen dat het aan de montage van het luchtfilterhuis ligt? Nader onderzoek op dit forum wees ons daarop, want dit exemplaar zit niet op alle drie de schroeven goed vast, maar dat is ook de enige aanmerking die we hebben. Er moet verder gezegd worden dat de carburateur er netjes schoon uitziet, niet lekt (ook geen lucht) en dat de pakkingen voor zover in orde zijn. Met alle nieuwe onderdelen op ontstekings-gebied lijkt me ook niet dat dat het euvel kan zijn.
Iemand tips? Of weet iemand wat de officiële afstelling moet zijn voor de carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2018 21:09 #975294
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
kan nog lekke koppakking zijn dan druk in koelwatersysteem en of witte rook uit de uitlaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2018 21:18 #975295
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
De rook is zwart, en met het koelsysteem is alles in orde. Geen lekkages of verbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-05-2018 22:41 #975296
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Zijn de bouten van de spruitsuk nog vast en/of die van de carburateurvoet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
07-05-2018 08:02 #975300
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Ook geen valse lucht bij de vlotterdeksel van de carb.?
Kan sowieso geen kwaat om de carburateur eens uit elkaar te halen, in een ultrasoonreiniger te reinigen en weer opbouwen met een revisie kit.
De voet van de carburateur trekt na loop van tijd ook krom, daar krijg je dan al gauw valse lucht.
Doordat het luchtfilterhuis op de vlotterdeksel geschroefd zit zal na verloop van tijd door de trillingen van de motor de boel lostrillen.
Ik trek ook na elke 10.000km even alle schroeven en moeren na.
Dit kun je ook voorkomen door een extra steuntje te maken aan de zijkant van het luchtfilterhuis naar de kleppendeksel o.i.d.
De oudere types met de enkeltraps solex carburateur hebben dat af fabriek wel. Die hebben op dat gebied ook helemaal geen problemen.
Kan sowieso geen kwaat om de carburateur eens uit elkaar te halen, in een ultrasoonreiniger te reinigen en weer opbouwen met een revisie kit.
De voet van de carburateur trekt na loop van tijd ook krom, daar krijg je dan al gauw valse lucht.
Doordat het luchtfilterhuis op de vlotterdeksel geschroefd zit zal na verloop van tijd door de trillingen van de motor de boel lostrillen.
Ik trek ook na elke 10.000km even alle schroeven en moeren na.
Dit kun je ook voorkomen door een extra steuntje te maken aan de zijkant van het luchtfilterhuis naar de kleppendeksel o.i.d.
De oudere types met de enkeltraps solex carburateur hebben dat af fabriek wel. Die hebben op dat gebied ook helemaal geen problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2018 21:48 #976005
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Het is alweer even geleden, dus tijd voor een een kleine update. We hebben in de afgelopen periode namelijk vrij weinig gedaan aan het opknappen van de Volvo. We zijn er vooral mee aan het rijden gegaan, zoals ooit bedoeld is.
Ik heb dan ook niet echt foto's. Echter hebben we in de tussentijd wel de kleppen gesteld, zijn we met de carburateur aan de slag gegaan (welke dus inderdaad valse lucht heeft op de voetpakking) en hebben we de oude radio vervangen voor een verse. Er zat een Philips radio in. Een antiek ding nog zonder casettespeler, maar deze begon steeds slechter te spelen. Mijn broertje heeft recent zijn auto verkocht en een nieuwe gekocht met een mooi navigatiescherm, dus hadden we een enkeldin radio over. Wat speuren op Ebay heeft een mooi radioframe en verloopstekkers naar ISO opgeleverd. De radio is instelbaar qua kleur, zodat we het enigszins kunnen aanpassen naar de kleur van het dashboard.
Toen we toch bezig waren, smaakt het naar meer. Ik kwam uit een van mijn vorige auto's een setje 10cm speakers tegen. Laat dit nou net de maat zijn die ook in de voordeuren passen na wat modificaties. Nu willen we wel enigszins bij de originele look blijven, dus hebben we via Ebay een setje speakerkapjes gevonden en gemonteerd!
Ook liepen we tijdens het toeren tegen het feit aan dat we geen ruimte hadden voor papieren omdat de auto geen deurbakken had. Via marktplaats hebben we een set 3-deurs deurbakken gevonden en dan ook aangeschaf.
Nu nog het voorscherm en het roosterrandje, dan is de auto zo goed als klaar voor wat wij voor ogen hadden. Zondag doen we mee aan Historisch Vervoer in Millingen aan de Rijn!
Ik heb dan ook niet echt foto's. Echter hebben we in de tussentijd wel de kleppen gesteld, zijn we met de carburateur aan de slag gegaan (welke dus inderdaad valse lucht heeft op de voetpakking) en hebben we de oude radio vervangen voor een verse. Er zat een Philips radio in. Een antiek ding nog zonder casettespeler, maar deze begon steeds slechter te spelen. Mijn broertje heeft recent zijn auto verkocht en een nieuwe gekocht met een mooi navigatiescherm, dus hadden we een enkeldin radio over. Wat speuren op Ebay heeft een mooi radioframe en verloopstekkers naar ISO opgeleverd. De radio is instelbaar qua kleur, zodat we het enigszins kunnen aanpassen naar de kleur van het dashboard.
Toen we toch bezig waren, smaakt het naar meer. Ik kwam uit een van mijn vorige auto's een setje 10cm speakers tegen. Laat dit nou net de maat zijn die ook in de voordeuren passen na wat modificaties. Nu willen we wel enigszins bij de originele look blijven, dus hebben we via Ebay een setje speakerkapjes gevonden en gemonteerd!
Ook liepen we tijdens het toeren tegen het feit aan dat we geen ruimte hadden voor papieren omdat de auto geen deurbakken had. Via marktplaats hebben we een set 3-deurs deurbakken gevonden en dan ook aangeschaf.
Nu nog het voorscherm en het roosterrandje, dan is de auto zo goed als klaar voor wat wij voor ogen hadden. Zondag doen we mee aan Historisch Vervoer in Millingen aan de Rijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2018 22:54 #976006
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Goed bezig! Die speakers en radio vragen nu natuurlijk om foto's
Heb je de originele inbouwframes van de speakers gebruikt en aangepast of alleen de kapjes gebruikt?
Heb je de originele inbouwframes van de speakers gebruikt en aangepast of alleen de kapjes gebruikt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-07-2018 18:29 #976098
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Ik zal morgen kijken of ik weer wat foto's kan maken!
We hebben wel babynieuws! De Volvo 340 heeft een zusje gekregen, en wel in de vorm van een Renault 5 1.4 Automatic uit 1985, afkomstig van de 2e eigenaar! De eerste eigenaresse heeft de auto van nieuw tot 2012 gehad. De auto is afkomstig uit Frankrijk en heeft slechts 67.XXX kilometers gereden! En aantoonbaar, want de dame heeft alle facturen inclusief boekjes bij de auto bewaard!
Morgen gaan we er mee verder, en kom ik even terug op de foto's
We hebben wel babynieuws! De Volvo 340 heeft een zusje gekregen, en wel in de vorm van een Renault 5 1.4 Automatic uit 1985, afkomstig van de 2e eigenaar! De eerste eigenaresse heeft de auto van nieuw tot 2012 gehad. De auto is afkomstig uit Frankrijk en heeft slechts 67.XXX kilometers gereden! En aantoonbaar, want de dame heeft alle facturen inclusief boekjes bij de auto bewaard!
Morgen gaan we er mee verder, en kom ik even terug op de foto's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets