- Berichten: 18
Mijn eerste 343!
- Steven340
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
jilger;247826 schreef : Hé wat leuk, dat is bij mijn oude huis om de hoek.
Kamelenspoor in Maarssen. Ik heb daar 10 jaar gewoond. Mijn 360 heft daar nog voor mijn deur gestaan....
En die verkoper. Is dat William? Zo ja, dan is hij binnen Maarssen verhuisd. William en ik zijn zelfs nog een tijdje collega's geweest. Aardige man.
O ja, veel plezier met de leuke 343 trouwens. Ik heb hem een tijdje geleden in Maarssen zien staan. Fijn dat hij bij een liefhebber is.
Jilger.
Wat toevallig! Hij komt inderdaad uit Maarssen, bij William vandaan. Petje af hoe netjes de auto verkocht is, er is zichtbaar tijd en moeite in gestoken 'm weer mooi te maken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;247873 schreef : Geweldig, dat is echt een (museum) beauty. Succes er mee.
Dank je wel!
De auto staat inmiddels in de garage, en haal 'm er in het voorjaar weer uit. Tot over drie maanden!
Binnenkort even een nette hoes eroverheen en de accu eruit (het kan er nogal koud worden).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik meen mij te herinneren dat ik er een originele Bosch in heb gezet, vorig voorjaar. Na een nieuw setje te hebben gekocht heb ik 'm eens vergeleken met het kapotte gebroken puntje. Het lijkt, vergeleken met de net geleverd Bosch, geen originele te zijn. Lijkt wel namaak.
Nu ik toch bezig moet met de verdeler, en het veel te vies weer is om met de auto te gaan sleutelen (ruimte in garage is nihil) heb ik besloten de verdeler maar eens goed schoon te maken en opnieuw te smeren. Ik heb er twee, dus heb ik de reserve in alle rust gedemonteerd en schoongemaakt.
Volgens klassieke Renault rijders, slijten de Ducellier verdelers snel bij de centrifugaalgewrichten, het vervroegingsmechanisme.
Voordat ik investeer in een dure 123 ontsteking dacht ik dat het misschien eerst verstandig is m'n eigen verdeler eens goed te bekijken en zien of ik slijtage zie.
Hieronder een kort fotoverslag:
Het werkplekje, aan de keukentafel
De bovenplaat kaal gemaakt
De losse onderdelen, incl gebroken contactpunt
Wanneer je de bovenplaat demonteert wordt de centrifugaalvervroeging zichtbaar
De as met de gewrichten gedemonteerd uit de verdelerbehuizing
De centrifugaalgewrichten los, en zo te zien geen ovaal geworden gaten.
Ondertussen de behuizing flink gepoetst
De centrifugaalvervroeging na het poetsen en terug monteren
Weer terug in de behuizing
De bovenplaat er ook weer in, incl nieuwe contactpunt en condensator. Vacuumvervroeger moet ik nog overzetten van de verdeler die nu in de 343 zit
Ik heb nog geen delen gesmeerd, dit ga ik pas doen wanneer ik 'm monteer. Ik twijfel nog even wel olie en vet ik ga gebruiken.
De as, het viltje bovenin en de scharnierpunten van de gewrichten en puntje smeer ik denk ik met Kroon SMO 1830. Het nokje van de contactlpunt met een beetje kogellagervet.
Meer foto's zullen t.z.t. wel verschijnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.