- Berichten: 18
Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
- Steven340
- Nieuw lid
Zowel de heftruck als de auto staan op de handrem, ik heb helaas geen burg ter beschikking.
Op zo'n moment moet ik toch wat, had deze reactie wel verwacht maar heb er zeker over nagedacht. Ten slotte ben ik altijd met iemand samen, op de achtergrond staat een collega die ook aan het "beunen" was, dus was sowieso niet alleen, voor het geval dat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Kun je lekker veilig en een stukje comfortabeler werken en is één en ander verzekering technisch ook beter voor elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Meestal als ik wat aan m'n auto te doen heb kan ik dat altijd bij Erik doen.
Alleen met een gebroken uitlaat ga ik niet dat hele stuk afleggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Erik;248447 schreef : Een vorkheftruk lijkt het gewicht goed te kunnen dragen en normaal is dat ook zo. Toch zou ik voor de zekerheid een bok oid onder de lepels zetten. We hebben ook wel eens een zware auto/bus op de tweekolommer. Gaat op zich prima, maar er komen wel bokken onder die niet dragen, maar net er onder staan. Bij een hydrolisch garagekrik doe ik vrijwel altijd een bok er onder en de vierkoloms brug zet ik in de vergrendeling.
+1
Altijd zekeren. En dat zeg ik niet voor niets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Begon op de snelweg ineens m'n acculampje te branden, m'n ruitenwissers gingen sneller wissen, m'n verlichting feller branden dus dacht meteen aan een kapotte spanningsregelaar.
Bij een tankstation maar even gestopt, toen kwam er al een klein beetje "rook" aan de zijkant van m'n motorkap omhoog.
Kap open en kwam duidelijk van de dynamo, kon deze ook niet meer aanraken, de aanvoerleiding van de dieselpomp zat daar tegenaan en was dus lek, leiding was een beetje gesmolten, wist wel dat hij diesel lekte maar dacht aan een keerring van de dieselpomp. Bleek al die tijd een lekke leiding geweest te zijn.
Dus die dynamo werd altijd al erg heet.
En dat verklaard ook waarom ik een keer een lekke koelslang had, die loopt daar namelijk ook langs.
Erik had gelukkig nog een dynamo van een 1700 liggen, de poelie overgezet en deze werkt. Nieuwe dieselleiding laten maken, moesten van die koppelingen op geperst worden.
Vervolgens m'n hele motorblok voor zover ik overal bij kon met de hogedrukreiniger schoongespoten, dus hopelijk blijft hij nu wel lekvrij en schoon.
Zal m'n verbruik ook een stuk gunstiger van worden. Misschien nu wel 1 op 20
Dat deed die groene van mij tenmiste altijd.
Achteraf maar goed dat ik nooit een brandje heb gehad, scheurtje in de leiding was ook nauwlijks te zien. Door de rijwind waarschijnlijk nooit heet genoeg geworden om de diesel te laten ontbranden.
Ach ja, weer een ervaring rijker.
De leiding nu ook anders laten lopen dan het origineel bedoeld was, niet meer langs de dynamo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je kunt rustig een brandende zippo in je brandstoftank gooien: die is meteen uit.
Heb je wel rommel in je brandstoftank... :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.