- Berichten: 18
Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
- Steven340
- Nieuw lid
Bij de eerste 340 diesel is dit een bekend probleem volgens hem. Iedere D-riem heeft zo z'n rek. Bij het vervangen moet je standaard de pomp opnieuw afstellen. Heeft ook met de plaats van de spanrol te maken.
Die zit bij de latere 340 diesels op een andere plek waardoor dit probleem niet meer voordoet, aldus Gerard.
Dus dat staat nu ook op de to-do lijst.
Laat hem sowieso APK keuren bij Svenska, heb zelf geen klok om de pomp af te stellen, dus kan daar dan ook meteen.
Nu nog de volgende dingen die er nog aan moet gebeuren:
- blower fixen (kachelweerstand vervangen)
- linkerachterportier gaat van buiten niet open, sluiting moet vervangen worden.
- brandstofpomp afstellen
- kleppen stellen
- antiroest behandelen
En voor de afwerking:
- spatlappen monteren
- mooie 80's radio inbouwen
- voorbalk roosters monteren (deze zoek ik nog)
- dashcam inbouwen
- blauwe stoffen vloermatten ontbreken nog (wie heeft nog een origineel setje liggen?)
- deurvangers achterportieren monteren.
en vast nog een hoop kleine dingetjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Rij inmiddels dagelijks in deze auto, en werkelijk een genot. Motortje klinkt mooi, nog altijd met m'n eerste tank bezig, duurt wel erg lang voordat deze een keer leeg is, ben heel benieuwd naar het verbruik.
Maar goed, nog even wat foto's hoe deze er nu bij rijdt.
Mooie originele antenne op de kont aangebracht. Heeft af fabriek nooit een radio ingezeten, maar zeker als dagelijkse auto kan ik niet zonder.
De stoelen voorzien van een heerlijk zacht schapenbont, de huidige bekleding was nog zo ongeloofelijk netjes, en dat wil ik graag zo houden.
Ook de auto voorzien van een mooie vintage radio cassette, die ook weer als nieuw speelt na het voorzien van een nieuwe aandrijfsnaar voor het cassette loopwerk. Want gebruik dat nog best vaak
Ergens volgende week nog de auto goed antiroest behandelen, de roosters aanbrengen in de mistlamp gaten.
Deze heb ik nu inmiddels.
Als iemand trouwens nog een tankdop heeft liggen zonder sleutelgat met de opdruk "diesel" houdt ik me aanbevolen.
Maar ben nog altijd opzoek naar het "diesel" embleem voor op de achterklep, wel het oude letterype, zie de bijlage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat gaat nog wat beloven voor de gele... yeehaa! :photo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Kijk maar eens hoe ze de dorpels hebben fefixt, ben er achter gekomen dat de originele dorpel er nog achter zit.
Deze zit er omheen gevouwen.
Echt bagger zooi :barf:
Durf ook niet met de auto door de wasstraat of met de hogedrukspuit erop.
Spuit ik alle lak eraf.
Wilde laatst de motorkap dichtdoen, had ik allemaal schilvers blauwe verf op m'n handen.
Bij het voorraam onderaan midden bladderd het nu ook af.
De originele lak zit er nog onder.
Op de foto's een beetje slecht te zien, zal eerdaags wat close ups maken.
Als het nou professioneel gespoten was had ik het misschien wel mooi gevonden, bijrijders deur onder de stootstrip is de lak dof en helemaal opgebobbeld.
Zo hoort hij origineel, en oooooit zal hij ook weer zo worden. :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ook dit keer (net als toen bij m'n rai special) voor de middendemper.
Is wel een gevoelig punt, de rest van m'n 340's ook maar eens checken op scheuren, is al de tweede keer.
Gelukkig bood de heftruck op m'n werk uitkomst, en met heel veel moeie de uitlaatpijp van de voorpijp kunnen halen.
Die zat aardig vast geroest, was allemaal niet verrot, dus mooi kunnen lassen.
En zit er inmiddels weer onder, al met al zo'n 3 uur bezig geweest, mede omdat het allemaal niet meezat, as useal bij een uitlaat.
Valt verder niet zo heel veel meer over te updaten, motor lijkt steeds beter te klinken naarmate ik regelmatig olie ververs (ondanks dat ik hem al erg mooi vind lopen), elke 5000km om precies te zijn.
Lekt wel diesel bij de pomp en ook de voorste en achterste krukas keering is lek.
Verbruik rond de 1/17 1/18, zonder de lekage had dat wel 1/20 geweest zoals bij m'n groene.
Rij er nog tot april mee, zal dan ook geschorst worden i.v.m. met verhuising van het bedrijf waar ik werk, dan kan ik lekker op de fiets en is diesel rijden wat overbodig.
Maar wil hem ooit nog opknappen dus tot dan bewaar ik hem lekker :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Een collega van mij heeft dit niet kunnen navertellen.
Geeft een smeerzooi, kan ik je vertellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;248439 schreef : Ik vindt het altijd prachtig om te zien dat mensen onder een last werken zonder deze te zekeren.
Een collega van mij heeft dit niet kunnen navertellen.
Geeft een smeerzooi, kan ik je vertellen.
Zo te zien heeft Steven de auto wel enigszins gezekerd met een zware spanband aan de heftruck. Die zal er niet zomaar afschuiven.
Al moet ik daar aan toevoegen dat ik een heftruck persoonlijk altijd een bedenkelijk apparaat vind om als brug te dienen. In geval van nood snap ik wel dat het het beste alternatief kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.