show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Even voorstellen
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2017 17:00 #967151
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Even voorstellen
Dat knarsen komt omdat de koppeling dan aangrijpt.
Dit kan zijn omdat het stationair toerental te hoog staat afgesteld, of omdat de vacuüm ontkoppelaar niet goed werkt, welke je moet de knop boven op de pook in werking zet.
Dit kan zijn omdat het stationair toerental te hoog staat afgesteld, of omdat de vacuüm ontkoppelaar niet goed werkt, welke je moet de knop boven op de pook in werking zet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2017 23:13 #967173
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Ik zie dat je in Leiden woont, misschien een keertje langs bij Van Vliet in Leidschendam? Die dragen de 340 nog een warm hart toe, wellicht dat die een handje kunnen helpen.
(hun chef magazijn is tevens 360 rijder en zijn zoon heeft ook vanalles aan 3-serie gereden)
Of nog beter - word clublid en sluit gelijk op 6 Mei aan bij de sleuteldag in Leidschendam , gegarandeerd dat er iemand met degelijke vario-kennis is die een diagnose kan helpen stellen - en dan kan je het gelijk fixen!
Of misschien is er iemand anders met vario-kennis in de buurt die even mee kan kijken. Ik niet, ik heb alleen (een beetje) verstand van de handgeschakelde auto's, m.n. de 1.7.
(hun chef magazijn is tevens 360 rijder en zijn zoon heeft ook vanalles aan 3-serie gereden)
Of nog beter - word clublid en sluit gelijk op 6 Mei aan bij de sleuteldag in Leidschendam , gegarandeerd dat er iemand met degelijke vario-kennis is die een diagnose kan helpen stellen - en dan kan je het gelijk fixen!
Of misschien is er iemand anders met vario-kennis in de buurt die even mee kan kijken. Ik niet, ik heb alleen (een beetje) verstand van de handgeschakelde auto's, m.n. de 1.7.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-04-2017 18:05 #967195
door V300 register
@Steven340 het is niet gewoon knarsen maar echt alsof je 2 hard draaiende tandwielen tegen elkaar probeert te drukken. Precies als wanneer je een handgeschakelde auto in zijn versnelling probeert te drukken zonder de koppeling te gebruiken.
Wat betreft de auto naar een garage brengen, ik doe het liever zelf maar tot ni toe heb ik nog niet echt een idee wat dan te doen. Ik zal mij zeker aanmelden bij de club en langs komen op de sleuteldag maar dan moet ik echt eerst de auto wat beter krijgen want met de huidige stand van zaken kom ik amper de straat uit.
Wat betreft de auto naar een garage brengen, ik doe het liever zelf maar tot ni toe heb ik nog niet echt een idee wat dan te doen. Ik zal mij zeker aanmelden bij de club en langs komen op de sleuteldag maar dan moet ik echt eerst de auto wat beter krijgen want met de huidige stand van zaken kom ik amper de straat uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2017 12:54 #967261
door V300 register
dat noemen we inderdaad 'tandjes poetsen' en is een indicatie dat ofwel je koppeling klemt of blijft hangen, danwel dat het stationair toerental te hoog staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2017 14:02 #967296
door V300 register
Ik denk dat de koppeling dan blijft hangen want het stationair toerental is goed. Hoe check/repareer ik dit?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 17:56 #967307
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Even voorstellen
Vrij nutteloze informatie dit:
Deze heeft ook een tijdje te koop gestaan en ik meen dat er in de advertentie vermeld werd, dat de koppeling aan vervanging toe was?
Ik heb de advertentie wel in een screenshot staan, maar die moet ik ff opzoeken.
Maar misschien is het handig even contact op te nemen met de oude eigenaar, wellicht dat die je kan vertellen wat er aan de hand was.
Koppeling checken doe je onder de auto, de bak achter de motor (koppeling-/vliegwielhuis) heeft sleuven, daardoor kun je zien of voelen met een voelermaatje, hoeveel speling er tussen koppeling en plaat zit.
Dat zo op afstand gissen naar een oorzaak is niet echt wat, raak je enkel het spoor bijster.
Deze heeft ook een tijdje te koop gestaan en ik meen dat er in de advertentie vermeld werd, dat de koppeling aan vervanging toe was?
Ik heb de advertentie wel in een screenshot staan, maar die moet ik ff opzoeken.
Maar misschien is het handig even contact op te nemen met de oude eigenaar, wellicht dat die je kan vertellen wat er aan de hand was.
Koppeling checken doe je onder de auto, de bak achter de motor (koppeling-/vliegwielhuis) heeft sleuven, daardoor kun je zien of voelen met een voelermaatje, hoeveel speling er tussen koppeling en plaat zit.
Dat zo op afstand gissen naar een oorzaak is niet echt wat, raak je enkel het spoor bijster.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2017 18:38 #967308
door V300 register
In de contramine Alex?
Dat op afstand gissen is juist de essentie van dit forum. Vaak zijn mensen daar enorm mee geholpen en bespaart het ze dure adviezen en reparaties bij garages.
Dat op afstand gissen is juist de essentie van dit forum. Vaak zijn mensen daar enorm mee geholpen en bespaart het ze dure adviezen en reparaties bij garages.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 18:55 #967330
door Alex (GAST)
Ik loop hier niet alleen een beetje dwars te zijn, Wim, er zit een reden achter de ietwat lompe reactie.
Waarin ik mezelf (bewust) te kak zet en niemand anders.
Daar hem al een garage aangeboden is waar men verstand heeft van deze wagens en hem een eerlijk advies kan bieden, lijkt mij het giswerk overbodig.
Of hij daar de (dure) reparatie laat uitvoeren of zelf doet, is aan hem.
Waarin ik mezelf (bewust) te kak zet en niemand anders.
Daar hem al een garage aangeboden is waar men verstand heeft van deze wagens en hem een eerlijk advies kan bieden, lijkt mij het giswerk overbodig.
Of hij daar de (dure) reparatie laat uitvoeren of zelf doet, is aan hem.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2017 16:51 #967337
door V300 register
De reden dat ik niet bij een garage langs ga is dat ik het niet netjes vind om deze mensen naar mijn wagen te laten kijken als ik weet dat ik het toch niet daar laat maken. Ik repareer de auto liever zelf, doe ik met mijn 144 ook en dat bevalt prima. De vario systemen heb ik echter geen verstand van vandaar dit draadje. Morgen zal ik langs de doe het zelf garage rijden en de auto even op de brug zetten, als ik het probleem niet kan vinden zal ik wat foto's maken. De reden dat ik het goed wil hebben is omdat ik de auto weer in de verkoop wil doen. 2 auto's blijkt voor ons in het centrum van leiden toch wat onhandig en ik wil de auto voor de verkoop graag 100% goed hebben, ik vind het zelf ook niet prettig om iets te kopen wat niet perfect werkt
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 12:36 #967352
door Alex (GAST)
Ja, dat is wel een goede reden.
Je kunt het natuurlijk ook gewoon netjes vragen om advies, maar ik snap dat de ontdekkingsreis naar de oorzaak en het zelf experimenteren met diverse oplossingen vele malen leuker en meer voldoening zal geven.
Ik hoop oprecht dat het je gaat lukken, en graag horen we natuurlijk in dit topic wat uiteindelijk de oorzaak was en hoe je het hebt opgelost.
Voordat je hem verkoopt!
Je kunt het natuurlijk ook gewoon netjes vragen om advies, maar ik snap dat de ontdekkingsreis naar de oorzaak en het zelf experimenteren met diverse oplossingen vele malen leuker en meer voldoening zal geven.
Ik hoop oprecht dat het je gaat lukken, en graag horen we natuurlijk in dit topic wat uiteindelijk de oorzaak was en hoe je het hebt opgelost.
Voordat je hem verkoopt!
Moderators: Mark Smeets