show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Steven's derde Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2017 20:00 #967442
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Je bent vergeten het gat voor het tectyldopje over te nemen in de ingelaste plaat.
Achteraf erin boren kan, maar laat inwendig bramen achter, die weer gaan roesten.
Wat zou je nog kunnen doen?
Achteraf erin boren kan, maar laat inwendig bramen achter, die weer gaan roesten.
Wat zou je nog kunnen doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
26-04-2017 20:39 #967448
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Daar was ik me van bewust, het gekke is, aan de andere kant zit deze ook niet.
Ik probeer via de andere gaatjes de tectiel overal heen te krijgen, en wat jij al zei over die bramen dacht ik zelf ook al en daarom heb ik dat gat express maar weggelaten.
Ook omdat deze dus aan de andere kant ook niet zit.
Tenzij iemand daar nog tips over heeft hoor ik het graag.
Ik probeer via de andere gaatjes de tectiel overal heen te krijgen, en wat jij al zei over die bramen dacht ik zelf ook al en daarom heb ik dat gat express maar weggelaten.
Ook omdat deze dus aan de andere kant ook niet zit.
Tenzij iemand daar nog tips over heeft hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
09-05-2017 19:26 #967562
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Inmiddels staat de auto bij mij thuis.
Cosmetisch is deze zoe goed als klaar.
Afgelopen weekend de laatste voorderingen gemaakt aan de carrosserie:
De voorbalk eerst in de primer, daarna in de antisteenslag lak.
Daarna de voorbalk in kleur gespoten en verder de voorkant opgebouwd.
Tot slot is er nog wat laswerk door Erik aan de wielkasten voor uitgevoerd, namelijk voor extra versteviging voor de veerpoot, aangezien dat met de grote gaten die er zaten ook helemaal was weggerot. Dit weer hersteld.
Hij heeft inmiddels APK.
Merkte op de lange terugreis dat er techniesch nog wel een hoop aan de auto moet gebeuren, zo kom ik drastisch vermogen te kort.
De motor wilt niet meer dan 3000 toeren maken wat in z'n 5 op 100 km/h komt. Sneller ging de auto dan ook niet.
De motor houdt heel erg in, wat ik zelf vermoed is dat de onstekings tijd niet goed staat. Dit moet ik nog even verder uitzoeken, heb er verder nog niet naar gekeken.
Maar motorisch kan ik het volgende wel zo goed als uitsluiten.
- Carburateur is gereviseerd (Solex)
- nieuwe bougies
- nieuwe verderkap + rotor
- nieuwe bougie kabels
- olie ververst
- kleppen gesteld
Loopt zeer mooi stationair, CO staat goed etc....
- Verder doet de snelheids meter het niet
- Moeten de brandstofslangen nog vervangen worden, zijn overal nog de originele.
Kwam er ook achter dat er toch een LPG installatie heeft ingezeten, de gaten voor de tank zijn afgeplakt met ductape.
- Achterruit verwarming fixen
- koppeling afstellen, pakt er hoog op.
- versnellingspook blijft in z'n vrij niet mooi in het midden staan, veertjes gebroken.
- Nog verder extra antiroest behandelen.
- Originele stalen wielen er onder, staan nog bij de spuiter.
- Stootstrips terug op de gespoten deuren plakken.
- Grondig poetsen en schoonmaken.
Dus is nog wel het een en ander aan te doen.
Cosmetisch is deze zoe goed als klaar.
Afgelopen weekend de laatste voorderingen gemaakt aan de carrosserie:
De voorbalk eerst in de primer, daarna in de antisteenslag lak.
Daarna de voorbalk in kleur gespoten en verder de voorkant opgebouwd.
Tot slot is er nog wat laswerk door Erik aan de wielkasten voor uitgevoerd, namelijk voor extra versteviging voor de veerpoot, aangezien dat met de grote gaten die er zaten ook helemaal was weggerot. Dit weer hersteld.
Hij heeft inmiddels APK.
Merkte op de lange terugreis dat er techniesch nog wel een hoop aan de auto moet gebeuren, zo kom ik drastisch vermogen te kort.
De motor wilt niet meer dan 3000 toeren maken wat in z'n 5 op 100 km/h komt. Sneller ging de auto dan ook niet.
De motor houdt heel erg in, wat ik zelf vermoed is dat de onstekings tijd niet goed staat. Dit moet ik nog even verder uitzoeken, heb er verder nog niet naar gekeken.
Maar motorisch kan ik het volgende wel zo goed als uitsluiten.
- Carburateur is gereviseerd (Solex)
- nieuwe bougies
- nieuwe verderkap + rotor
- nieuwe bougie kabels
- olie ververst
- kleppen gesteld
Loopt zeer mooi stationair, CO staat goed etc....
- Verder doet de snelheids meter het niet
- Moeten de brandstofslangen nog vervangen worden, zijn overal nog de originele.
Kwam er ook achter dat er toch een LPG installatie heeft ingezeten, de gaten voor de tank zijn afgeplakt met ductape.
- Achterruit verwarming fixen
- koppeling afstellen, pakt er hoog op.
- versnellingspook blijft in z'n vrij niet mooi in het midden staan, veertjes gebroken.
- Nog verder extra antiroest behandelen.
- Originele stalen wielen er onder, staan nog bij de spuiter.
- Stootstrips terug op de gespoten deuren plakken.
- Grondig poetsen en schoonmaken.
Dus is nog wel het een en ander aan te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-05-2017 21:28 #967563
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Mooi werk!
Heeft de motor nog een goede compressie? Ontstekingstijdstip checken kan ook nooit kwaad. Zitten er contactpunten in of al een renix?
Heeft de motor nog een goede compressie? Ontstekingstijdstip checken kan ook nooit kwaad. Zitten er contactpunten in of al een renix?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
10-05-2017 10:54 #967565
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Maakt de motor in elke versnelling niet meer dan 3000 tpm?
En loopt de motor wel mooi rond bij elk toerental?
En loopt de motor wel mooi rond bij elk toerental?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
10-05-2017 17:35 #967571
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Als ik in z'n vrij gas geef komt hij wel boven de 3000, alleen niet als ik de motor belast.
Verder heeft hij een renix.
Compressie meter heb ik liggen, evenals een stroboscoop lamp, dus aankomend weekend maar eens wat dingen checken.
Verder heeft hij een renix.
Compressie meter heb ik liggen, evenals een stroboscoop lamp, dus aankomend weekend maar eens wat dingen checken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
10-05-2017 19:30 #967572
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Timing kan het trouwens niet zijn, lees net in de Haynes manual dat je met een renix onsteking de timing niet kunt afstellen, ergens wel logisch natuurlijk. Kon al geen "timing marks" vinden op het koppelingshuis.
De witte 340 staat toch binnen geschorst, zal de renix zelf eens uitwisselen. Aangezien dat ook een B14.3E is.
De witte 340 staat toch binnen geschorst, zal de renix zelf eens uitwisselen. Aangezien dat ook een B14.3E is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
10-05-2017 20:34 #967573
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Klopt als een bus Steven, een bdp sensor en vacuüm vanaf de carburateur vertellen de Renix de cilinder positie, belasting en toerental.
Bekijk na een langere rit de bougies allemaal eens goed, die vertellen je vaak ook een hoop.
Bekijk na een langere rit de bougies allemaal eens goed, die vertellen je vaak ook een hoop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
10-05-2017 21:59 #967574
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Is er met de apk een viergasmeting gedaan? Ben wel benieuwd naar de cijfers. Bougies zeggen inderdaad ook veel. En natuurlijk de compressie meten. Motoren met een slechte compressie lopen stationair vaak heel mooi.
Dacht even dat 'ie contactpunten had, maar niet dus.
Dacht even dat 'ie contactpunten had, maar niet dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
11-05-2017 16:57 #967582
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Deze is van december 1983 dus al modeljaar '84 weet niet wanneer de renix zijn intrede deed, of dat dat gelijk was met modeljaar '84 of bij een bepaald chassis nummer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets