show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2017 00:27 #966246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special

Louis;244064 schreef : Even een update :)

Vorige week maandag de auto naar een garage hier in de buurt gebracht. Een klein bedrijfje waar drie man werkt, waar ze heel erg eerlijk (en behulpzaam) zijn, waar ik wat dingen heb laten uitvoeren:

Verse motorolie + Mann W917/1 filter
Primaire en secundaire bak bijgevuld met Kroon 80W90 GL-4 (van de vorige eigenaar begreep ik dat vervangen van de olie niet heel erg goed is, hoe zit dit precies?)
Remvloeistof vervangen DOT4
Luchtfilter vervangen

Na een ritje Meppel-Beilen en weer terug viel het mij op de terugweg op dat ik speling in het sturen had. Oorzaak bleek niets ernstigs te zijn, het zat allemaal nog 'los' volgens de monteur. Aangedraaid en hij stuurt weer fantastisch!

Het motorblok zat aan de onderkant flink onder de olie. Dit bleek voornamelijk veroorzaakte te worden door een lekkende carterplug. Bout en pakking vervangen. Het blok zelf zweet nog wel iets, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

Tevens bleek bij het bijvullen van het differentieel ook het één en ander aan bouten aardig los te zitten. Ook weer aangedraaid.

De radiateur is wel op z'n einde. Ik moet er om de maand ongeveer een liter koelvloeistof bij in gooien. Deze ga ik dus t.z.t maar vervangen.

Ze waren best te spreken over de auto, dus da's hartstikke mooi! Ben er ook nog steeds ontzettend wijs mee. Het rijdt geweldig! :y:

Morgen laat ik 'm van vier nieuwe banden voorzien, balanceren en uitlijnen.

Ze verversen je olie en je blijkt naderhand een lekkende carterplug te hebben??? Hebben ze het oude ringetje gebruikt waarsch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2017 10:00 #966253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special

eipmiw;244067 schreef : Ze verversen je olie en je blijkt naderhand een lekkende carterplug te hebben??? Hebben ze het oude ringetje gebruikt waarsch.

Nou, ik weet dat er steeds een dikke druppel onderaan de carterplug hing.

Had alle olie vooraf al gekocht, zodat ik weet wat ze erin gooien, en heb er toen ook een pakking bij gedaan. Deze zit er nu tussen.

Heb er sindsdien nog niet onder gekeken, zal dit vandaag eens doen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
31-01-2017 11:25 #966254 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special
Wat bedoel je met een pakking?
Er hoeft slechts een koperen ringetje tussen. Ik neem aan dat je dit bedoeld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2017 12:17 #966255 door V300 register
Dat ringetje bedoel ik :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2017 22:57 #972112 door V300 register
Bijna 10 maanden later en zodoende heeft hij vandaag voor het eerst de APK doorstaan, en.... met vlag en wimpel geslaagd! Geen advies- en/of reparatiepunten, gewoon geslaagd. Ik ben erg blij!

Is het afgelopen jaar wel het één en ander noodzakelijke aan gebeurd;
Vier nieuwe banden plus uitlijnen en balanceren, vario-riemen, oliën, oliefilter, remvloeistof en radiateur vervangen (tweedehands exemplaar, maar gaat nog steeds goed). verdelerkap-rotor-kabels-bougies vorige week vervangen en wat kleine vacuumlekkages gefixt.

Niets minder dan (achterstallig) onderhoud dus, geen grote reparaties of defecten, op een losgetrilde carburateur na.

Ben nog steeds erg tevreden met de auto en wordt praktisch elke dag gebruikt :)

Zit soms wel eens te overwegen of een dinitrol behandeling misschien de moeite waard is. Kostbaar, maar wel prachtig om te beseffen dat je een 340 'spaart' om uiteindelijk doorgeroest op de sloop te belanden..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 23:01 #972113 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special
Dit is een leuk topic :)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2017 16:43 #972114 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Even voorstellen: Mijn '90 340 GL Special

Louis;246760 schreef : Zit soms wel eens te overwegen of een dinitrol behandeling misschien de moeite waard is. Kostbaar, maar wel prachtig om te beseffen dat je een 340 'spaart' om uiteindelijk doorgeroest op de sloop te belanden..

Dat kun je doen, maar wees er zeker van dat je echt niets meer aan de auto hoeft te doen, kwa ophang rubbers vervangen of brandstof slangen vernieuwen achterin en bij de tank.

Als de dinitrol er eenmaal opzit is het werkelijk een grote klerezooi om het eraf te krijgen en alles maar dan ook alles is baggervet.
Bij de mijne zat het zelfs aan de achterkant van m'n achterlichten.

Niet lekker als je bijvoorbeeld een lampje moet vervangen.
Maar roesten doet hij dan zeker niet meer ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC