Jannicks derde poging... Volvo 340
- V300 register
- Verbannen
het begon allemaal een paar vrijdagen geleden toen ik in Wageningen, op de terugweg van mijn werk, een leuke 340 zag.
Twee dagen later, op zondag, zag ik dat precies dezelfde auto te koop werd aangeboden. En de volgende ochtend reed ik erin en heb ik 'm gekocht. Dat ging snel.
Er staat nu zo'n 123k op de teller en de variomaat is in de afgelopen jaren onderhouden bij een een of andere garage die daarin gespecialiseerd was. Trekt ook aardig rap op en ik ben blij om weer een variomaat te hebben
De bekleding binnenin is niet origineel, het originele interieur was uitgeleefd en de vorige eigenaar had een andere 340 gesloopt en het interieur overgezet. Net als een zijraampje (want 1 kant kan open, en de andere kant niet...).
Ook twee jaar APK, dus we kunnen er eventjes tegenaan. Weinig roest, helemaal niks bij de wielkasten of voorbalk. Verder is de lak wel aan het eind van zijn latijn... maar als dat alles is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Leuke auto trouwens, Jannick!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
@eipmiw na de 30ste verjaardag elke 2 jaar. En hij is op 1 of 2 mei of zo 30 geworden, weekje later gekeurd dus hoeft pas weer in 2018!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Leuke 340 Jannick, daar ga je veel plezier van hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vandaag na tig maanden de auto weer eens gestart met mijn S40 ernaast als stroomleverancier... maar geen benzine. Raar. Voorin gekeken, benzinefiltertje tussen pomp en carburateur kurkdroog. Raar. Alles losgehaald, nog steeds kurkdroog. Vlotter uit de tank gehaald, leek niet verstopt te zitten bij dat 'zeefje'. Alles weer stevig vastgedraaid en terug naar de motorruimte. Op het forum iets gelezen over een een of ander membraan wat droog kan komen te staan, dus ik dacht van, dan schroef ik die pomp er wel even af. Twee schroefjes los en toen eens op het idee gekomen om een trechter in de benzineslang te steken en daar wat benzine in te doen. En vrijwel direct liep de motor. En geheel toevallig spoot de benzine ook uit de pomp... Geen idee hoe of waarom, maar nadat ik alles weer vastgeschroefd had liep de motor weer als nooit tevoren.
Op 1 riem naar de doe-het-zelfwashok gereden hier in de wijk en snel wat stof eraf gewassen, en daarna een rondje door de wijk.
Binnenkort naar een doe-het-zelfgarage om de andere riem er weer op te zetten (of toch een andere goede gebruikte?).
Weet iemand hoe lang de benzineslangen zijn die van voor tot achter lopen? De een is 5mm en de ander 6mm. En waar zijn deze anno 2017 nog goed te krijgen? Hoe kan je ze het beste vervangen? Het lijkt me nogal een klotewerk als ik het zo zie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
eipmiw;240714 schreef : wanneer hoeft een auto pas eens in de 2 jaar voor de APK? Zijn daar regels voor?...........
30 jaar en ouder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft die benzinepomp: een ander trucje is wat remmenreiniger in de carburateur spuiten bij het starten. Op de een of andere manier draait de motor te langzaam rond op de startmotor om voldoende benzine op te pompen. Als de motor eenmaal loopt, dan gaat het prima. Is vaker na lange stilstand. Idealiter pompje vervangen, maar bij hobbyauto kan het zo ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.