show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 1.4 DL NickN
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2016 13:07 #964565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL NickN
Volgende stap: ombouwen naar 5-bak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-08-2016 22:04 #964576
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1.4 DL NickN
Ja, zeker een optie. Mooie auto en in deze staat met deze kleur ken ik er geen enkele uit 1986. Ik hoop dat ie tenminste nog 30 jaar kan blijven bestaan. Op een clubfoto zou ie niet misstaan.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-08-2016 10:42 #964585
door V300 register
Persoonlijk valt me een 4 bak helemaal niet tegen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een 340 automaat heb gehad, dus niet schrik van 4500 rpm bij 120. Loopt ook helemaal niet onzuinig en bij inhalen op de snelweg heb je meteen veel vermogen beschikbaar zonder te hoeven schakelen. Alleen wat meer lawaai
François;242261 schreef : Volgende stap: ombouwen naar 5-bak?
Persoonlijk valt me een 4 bak helemaal niet tegen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een 340 automaat heb gehad, dus niet schrik van 4500 rpm bij 120. Loopt ook helemaal niet onzuinig en bij inhalen op de snelweg heb je meteen veel vermogen beschikbaar zonder te hoeven schakelen. Alleen wat meer lawaai
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2016 07:27 #964709
door V300 register
Voorlopig blijft de 4 bak er gewoon in bevalt me prima (ookal schakel ik perongeluk wel is naar zijn 5e versnelling die er niet is. haha)
Intussen begonnen met de slechte plekken op de auto.
De werkplek:)
Zijpaneel boven het wiel was niet doorgeroest maar de blaasjes zitten toch dieper dan verwacht.
Voor het achterwiel waar het helaas wel doorgeroest is.
Na de las werkzaamheden alles in de menie gezet. Enkel de plek boven het achterwiel nog plamuren.
Vervolgens het voorschot in de menie gezet. Uiteindelijk wil ik dit ook in de kleur van de auto spuiten.
De aangepakte plekken wil ik nevelend gaan spuiten. Dit is bij mijn Sierra in het verleden ook goed gegaan. Wordt vervolgd!
Intussen begonnen met de slechte plekken op de auto.
De werkplek:)
Zijpaneel boven het wiel was niet doorgeroest maar de blaasjes zitten toch dieper dan verwacht.
Voor het achterwiel waar het helaas wel doorgeroest is.
Na de las werkzaamheden alles in de menie gezet. Enkel de plek boven het achterwiel nog plamuren.
Vervolgens het voorschot in de menie gezet. Uiteindelijk wil ik dit ook in de kleur van de auto spuiten.
De aangepakte plekken wil ik nevelend gaan spuiten. Dit is bij mijn Sierra in het verleden ook goed gegaan. Wordt vervolgd!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2016 08:27 #964711
door V300 register
Mooi werk! :y:
Het is een blijvend gevecht tegen het roestmonster, maar de aanhouder wint...
Het is een blijvend gevecht tegen het roestmonster, maar de aanhouder wint...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2016 08:30 #964712
door V300 register
Sorry, maar dit is helaas dus wel doorgerot, in elk geval het buitenste paneel. Als je het zo laat en dan gaat afdekken dan zal deze rand over een tijdje weer gaan bobbelen.
Als je zorgt dat je overal op het blanke metaal zit, zit je goed. Vervolgens is het belangrijk om ná het lassen, vanaf de binnenkant, de wielkastrand goed te tectyleren. Tectyleren onder het motto 'waar tectyl zit kan geen water zitten'. Op die manier heb je de meeste kans om het roestsppook effectief te kunnen bestrijden.
NickN;242415 schreef :
Sorry, maar dit is helaas dus wel doorgerot, in elk geval het buitenste paneel. Als je het zo laat en dan gaat afdekken dan zal deze rand over een tijdje weer gaan bobbelen.
Als je zorgt dat je overal op het blanke metaal zit, zit je goed. Vervolgens is het belangrijk om ná het lassen, vanaf de binnenkant, de wielkastrand goed te tectyleren. Tectyleren onder het motto 'waar tectyl zit kan geen water zitten'. Op die manier heb je de meeste kans om het roestsppook effectief te kunnen bestrijden.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2016 10:24 #964718
door V300 register
Zoals we leerden op lascursus: roest komt van binnenuit. Wat je aan de oppervlakte ziet is meestal maar een klein percentage van wat er onder voor narigheid zit. Desalniettemin is dit door een schadehersteller goed op te lossen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2016 12:29 #964720
door V300 register
Bedankt voor de tips heren. Komt goed!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-08-2016 17:12 #964763
door V300 register
in dit geval komt het roest inderdaad dóór het plaatwerk heen naar buiten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-09-2016 10:36 #964962
door V300 register
Inmiddels is de auto aangepakt en heeft een pre keuring gehad bij het garagebedrijf. Hier kwamen toch nog wat puntjes uit: Ruitenwissers waren toch te ver versleten, linker groot licht werkte niet meer, kentekenverlichting achter werkte aan een zijde niet. Toch zelf beter kijken voordat ik de auto wegbreng:wtf2:
Inmiddels zijn deze punten aangepakt en gaat de auto volgende week voor de verse APK. Tevens het begin gemaakt met het opknappen van de wielen:)
Het staat in de planning om met de 340 volgende week naar de beurs te gaan in Rosmalen. Hopelijk heb ik de tijd om hem netjes te poetsen:D
Inmiddels zijn deze punten aangepakt en gaat de auto volgende week voor de verse APK. Tevens het begin gemaakt met het opknappen van de wielen:)
Het staat in de planning om met de 340 volgende week naar de beurs te gaan in Rosmalen. Hopelijk heb ik de tijd om hem netjes te poetsen:D
Moderators: Mark Smeets