show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-07-2015 19:54 #958051
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Afgelopen maanden heerlijk in de 340 rondgereden, het ??n en ander vernieuwd en bijgewerkt (vooral optisch)
Op wat kleine gebruiksongemakken na, een flinke tijd probleemloos rond gereden.
Echter sinds enkele weken loopt de motor niet helemaal lekker meer, in het begin een afslaande motor bij stevig remmen/rempedaal indrukken, dit was steeds tijdelijk te helpen door de CO schroef lichtelijk bij te draaien.
Nu sinds een week of twee loopt de motor ?berhaupt beroerd stationair, tevens weinig vermogen tijdens het rijden. (schokkerig tijdens het rijden ook) Hierop heb ik nieuwe bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap (en een vraagbaak...) besteld en vervangen. Desalniettemin houdt het probleem nog steeds aan.
Het stationair-draaien probleem is erger bij bedrijfstemperatuur dan bij koude motor. Voor de beeldvorming een filmpje van stationair draaiende motor. In het filmpje houdt de motor het 14 seconden vol, vaak slaat de motor zo ongeveer binnen 2 minuten af.
1drv.ms/1CZsJLO
Als iemand hier toevallig een idee of tips heeft over wat het probleem zou kunnen zijn, zou mijn dank enorm zijn!
Op wat kleine gebruiksongemakken na, een flinke tijd probleemloos rond gereden.
Echter sinds enkele weken loopt de motor niet helemaal lekker meer, in het begin een afslaande motor bij stevig remmen/rempedaal indrukken, dit was steeds tijdelijk te helpen door de CO schroef lichtelijk bij te draaien.
Nu sinds een week of twee loopt de motor ?berhaupt beroerd stationair, tevens weinig vermogen tijdens het rijden. (schokkerig tijdens het rijden ook) Hierop heb ik nieuwe bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap (en een vraagbaak...) besteld en vervangen. Desalniettemin houdt het probleem nog steeds aan.
Het stationair-draaien probleem is erger bij bedrijfstemperatuur dan bij koude motor. Voor de beeldvorming een filmpje van stationair draaiende motor. In het filmpje houdt de motor het 14 seconden vol, vaak slaat de motor zo ongeveer binnen 2 minuten af.
1drv.ms/1CZsJLO
Als iemand hier toevallig een idee of tips heeft over wat het probleem zou kunnen zijn, zou mijn dank enorm zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-07-2015 20:11 #958052
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
carburateur nakijken, je vlotterdeksel zit los of de pakking die onder het vlotterdeksel zit is vergaan.
d? typische veroorzaker voor zulk gedrag van de motor
d? typische veroorzaker voor zulk gedrag van de motor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
26-07-2015 21:48 #958061
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Precies wat Anjo zegt, heb exact hetzelfde gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-07-2015 11:59 #958067
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Inmiddels een carburateurrevisiesetje besteld, kan ik nog weer paar middagen knutselen icm het boekje van Olving en de documentatie van het forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-07-2015 21:09 #958070
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Nou, zover het lijkt is het gelukt, met dank aan de uitgebreide how-to carburateurrevisie
Inderdaad de vlotterdekselpakking die op z'n einde leek.
Meteen maar alles vervangen wat bij de revisieset zat, inclusief een lichte poetsbeurt.
Heb de carburateur nog niet aangesloten, bij het afkoppelen van de aansluitingen is mij een slang gescheurd. (Zie foto hierboven)
Heeft het aflaten van deze slang invloed op het stationair lopen van de motor?
Is er ook iemand die toevallig een (web-)adresje weet waar je deze betreffende slang kunt verkrijgen?
Heb al het ??n en ander bij langs gezocht, maar kan het zo snel niet vinden.
Inderdaad de vlotterdekselpakking die op z'n einde leek.
Meteen maar alles vervangen wat bij de revisieset zat, inclusief een lichte poetsbeurt.
Heb de carburateur nog niet aangesloten, bij het afkoppelen van de aansluitingen is mij een slang gescheurd. (Zie foto hierboven)
Heeft het aflaten van deze slang invloed op het stationair lopen van de motor?
Is er ook iemand die toevallig een (web-)adresje weet waar je deze betreffende slang kunt verkrijgen?
Heb al het ??n en ander bij langs gezocht, maar kan het zo snel niet vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
29-07-2015 17:24 #958078
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Dat is een vacu?m slang. Als daar een scheur in zit trekt de motor valse lucht en loopt hij als een natte krant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-01-2016 19:57 #959909
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
We mogen kaarsjes uitblazen, inmiddels is ook deze 340 alweer 26 jaar oud geworden. Bijna een jaar in bezit en het beestje bevalt me nog altijd prima! In tussentijd ook de respectabele kilometerstand van 70.000 gepasseerd
Afgelopen zomer wel een hele rits aan motorproblemen gehad, met als grootste boosdoener de carburateur. Deze gereviseerd, e.e.a aan vacu?m- en brandstofslangen vernieuwd en verder het reguliere spul vernieuwd; bougies, bougiekabels, olie+filter ververst etc.. Laatste maanden loopt de motor dan ook weer prima.
Al met al nog wel een to-do lijstje wat ik op de planning heb staan, zo rammelt het hitteschild van de uitlaat behoorlijk. De uitlaat is ?berhaupt in middelmatige staat, de voorpijp is al eens gelast en andere delen worden ook krokant dus ik zit er aan te denken om van voor tot achter een compleet nieuwe uitlaat eronder te leggen. Iemand enig idee of dit simpelweg te vervangen is voor een uitlaatsysteem zonder kat? Kentekencode is K6 en de auto is van voor 31-12-1992 dus qua regeltjes van de RDW zou het mogen..
Roest is niet alleen onder de uitlaat een probleem, ook de wielkasten en keienvanger worden wat krokant. Wat me echter nog het meeste zorgen baart zijn de delen rond de voorruit, deze is vooral aan de rechterkant nogal aangetast door de bekende roestduivel en dit moet dan ook nog een keer gelast worden. Heb al her en der gelezen dat dit een flinke klus is, dus ik bereid me voor.. :hmmz:
Verder doe ik m'n best te zorgen dat de Volvo er dagelijks netjes bij staat, al blijft het voornamelijk een gebruiksauto. Ook nog wat accessoires aangeschaft en ge?nstalleerd, o.a. een toerenteller, wintergrill en afgelopen week velgen van een 440/480 eronder gezet. De oude velgen werden roestig en dit komt ook nog beter overeen met het sportieve imago van de 340 CVT :+
Afijn, een paar kiekjes
Zoals een 'Zweed' betaamt rijdt 'ie ook gewoon door de sneeuw. Hier, ter vergelijking, nog met de originele velgen.
Afgelopen zomer wel een hele rits aan motorproblemen gehad, met als grootste boosdoener de carburateur. Deze gereviseerd, e.e.a aan vacu?m- en brandstofslangen vernieuwd en verder het reguliere spul vernieuwd; bougies, bougiekabels, olie+filter ververst etc.. Laatste maanden loopt de motor dan ook weer prima.
Al met al nog wel een to-do lijstje wat ik op de planning heb staan, zo rammelt het hitteschild van de uitlaat behoorlijk. De uitlaat is ?berhaupt in middelmatige staat, de voorpijp is al eens gelast en andere delen worden ook krokant dus ik zit er aan te denken om van voor tot achter een compleet nieuwe uitlaat eronder te leggen. Iemand enig idee of dit simpelweg te vervangen is voor een uitlaatsysteem zonder kat? Kentekencode is K6 en de auto is van voor 31-12-1992 dus qua regeltjes van de RDW zou het mogen..
Roest is niet alleen onder de uitlaat een probleem, ook de wielkasten en keienvanger worden wat krokant. Wat me echter nog het meeste zorgen baart zijn de delen rond de voorruit, deze is vooral aan de rechterkant nogal aangetast door de bekende roestduivel en dit moet dan ook nog een keer gelast worden. Heb al her en der gelezen dat dit een flinke klus is, dus ik bereid me voor.. :hmmz:
Verder doe ik m'n best te zorgen dat de Volvo er dagelijks netjes bij staat, al blijft het voornamelijk een gebruiksauto. Ook nog wat accessoires aangeschaft en ge?nstalleerd, o.a. een toerenteller, wintergrill en afgelopen week velgen van een 440/480 eronder gezet. De oude velgen werden roestig en dit komt ook nog beter overeen met het sportieve imago van de 340 CVT :+
Afijn, een paar kiekjes
Zoals een 'Zweed' betaamt rijdt 'ie ook gewoon door de sneeuw. Hier, ter vergelijking, nog met de originele velgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-01-2016 20:34 #959910
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Hij staat er erg netjes bij Jorik!
Leuk ook om te zien dat hij voor een DL zo leuk in de opties zit. Over de probleempjes, dat heeft (bijna) elke oude auto. Meestal als je een keer een grote grote beurt doet, het rubberwerk vervangt en alles een keer goed schoonmaakt, ben je van een hoop ellende af. Hopen dat dat bij jou nu ook het geval is.
Om te lassen heb ik nog wel een goed en betaalbaar adres, al is dat in Rotterdam. Iemand die het uit hobby doet met passie voor oude auto's. Zelf heb ik hele goede ervaring met dit bedrijfje, zo goed dat ik er 2 keer vanuit het zuiden van Brabant voor ben gekomen en een 3e auto gaat volgen. Ze heeft het wel erg druk, dus op tijd een afspraak maken is gewenst.
remarclassiques.bekijknu.nl/
Leuk ook om te zien dat hij voor een DL zo leuk in de opties zit. Over de probleempjes, dat heeft (bijna) elke oude auto. Meestal als je een keer een grote grote beurt doet, het rubberwerk vervangt en alles een keer goed schoonmaakt, ben je van een hoop ellende af. Hopen dat dat bij jou nu ook het geval is.
Om te lassen heb ik nog wel een goed en betaalbaar adres, al is dat in Rotterdam. Iemand die het uit hobby doet met passie voor oude auto's. Zelf heb ik hele goede ervaring met dit bedrijfje, zo goed dat ik er 2 keer vanuit het zuiden van Brabant voor ben gekomen en een 3e auto gaat volgen. Ze heeft het wel erg druk, dus op tijd een afspraak maken is gewenst.
remarclassiques.bekijknu.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
14-01-2016 00:28 #959943
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe/Eerste aanwinst: Volvo 340 1.4 DL AUT
Dit topic vind ik leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets