MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.
Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;255864 schreef : Ik heb hier wel wat info erover gevonden, misschien kan je er wat mee. europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/r...germany/index_en.htm
Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.
Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?
Thanks, heb dit alles nog even nagelopen.
Was vanochtend weer bij de TÜV-keurmeester: hij wist ook te vertellen dat een c.o.c. pas vanaf 1996 opgesteld werd en dat hij voor het opstellen van een "Gutachten" eerst een "Technisches Datenblatt" van de fabrikant nodig heeft. Dit komt neer op een typegoedkeuring, waarvoor ik net ook al even contact heb gehad met Volvo Nederland, die in het archief gaan kijken, of ze zoiets voor mij hebben. Daar zou dan, volgens de TÜV tenminste ook de uitlaatgas- en geluidsnorm op moeten staan.
De handelsbenaming 343520 was in het systeem van de TÜV niet bekend en dus niet te raadplegen...
Als alternatief zou ik nog naar een DEKRA-keuringsstation kunnen gaan, maar dan moet ik met de auto daarheen, hem staan laten en kijken hoe ik dan weer terug kom...
Al met al wordt dit nog een flinke uitdaging :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
marcp;255876 schreef : Thanks, heb dit alles nog even nagelopen.
Was vanochtend weer bij de TÜV-keurmeester: hij wist ook te vertellen dat een c.o.c. pas vanaf 1996 opgesteld werd en dat hij voor het opstellen van een "Gutachten" eerst een "Technisches Datenblatt" van de fabrikant nodig heeft. Dit komt neer op een typegoedkeuring, waarvoor ik net ook al even contact heb gehad met Volvo Nederland, die in het archief gaan kijken, of ze zoiets voor mij hebben. Daar zou dan, volgens de TÜV tenminste ook de uitlaatgas- en geluidsnorm op moeten staan.
De handelsbenaming 343520 was in het systeem van de TÜV niet bekend en dus niet te raadplegen...
Als alternatief zou ik nog naar een DEKRA-keuringsstation kunnen gaan, maar dan moet ik met de auto daarheen, hem staan laten en kijken hoe ik dan weer terug kom...
Al met al wordt dit nog een flinke uitdaging :wtf2:
En wat vinden ze ervan als je ze de voertuiggegevens van de website van de RDW toont? ovi.rdw.nl
Ik heb een keer een auto uit Japan ingevoerd bij de RDW in Almelo en aan de hand van het kenteken van een gelijkwaardige auto in NL (die ik op marktplaats had gevonden) was het toen allemaal geregeld. De keurmeester kon immers geen Japans lezen van de papieren die bij de auto zaten.
Maar ook op de website van de RDW komt dezelfde handelsbenaming te staan bij de auto waar ze niets mee kunnen.
Je zou anders een kenteken van een gelijkwaardige auto in Duitsland kunnen doorgeven van een verkoopsite en hopen dat ze daar wel wat mee kunnen, of misschien kunnen informeren bij de importeur van Volvo in Duitsland?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;255877 schreef : En wat vinden ze ervan als je ze de voertuiggegevens van de website van de RDW toont? ovi.rdw.nl
Ik heb een keer een auto uit Japan ingevoerd bij de RDW in Almelo en aan de hand van het kenteken van een gelijkwaardige auto in NL (die ik op marktplaats had gevonden) was het toen allemaal geregeld. De keurmeester kon immers geen Japans lezen van de papieren die bij de auto zaten.
Maar ook op de website van de RDW komt dezelfde handelsbenaming te staan bij de auto waar ze niets mee kunnen.
Je zou anders een kenteken van een gelijkwaardige auto in Duitsland kunnen doorgeven van een verkoopsite en hopen dat ze daar wel wat mee kunnen, of misschien kunnen informeren bij de importeur van Volvo in Duitsland?
Ik had reeds deze data getoond en zelfs de originele handleiding, waarin de meeste gegevens stonden, maar daar konden ze helaas niets mee. Zonder mensen te kwetsen: internet en de digitale techniek in het algemeen, loopt hier vele jaren achter en zelf geprinte papieren zonder stempels, etc. hebben geen waarde.
De importeur van Volvo in Duitsland heeft me ook naar Volvo Nederland verwezen, daarop is nu dus mijn hoop gevestigd.
Ik zal eens kijken naar een Duitse 340, maar ben bang dat door Datenschutz en de zeer beperkte digitale archieven, het lastig wordt hier wat te vinden...
Ik hou jullie op de hoogte :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.